ThomasFB January 8, 2009 Report Share January 8, 2009 Okej, lite dålig jämförelse, men BMW- racing är vad jag känner bäst. Man kan plocka i en 600+ cid vinkelåtta i en 65 Musse om man vill, men om man tänker få den att vända i böjarna, kan det vara idé att tänka i andra banor.Som tidigare: Vad skall man ha bilen till....det avgör. Det är inte bara motorvikten som avgör, utan motorns dimensioner, lutning och placering har också en aning med saken att göra. Janne, man kan göra det med stil också:BMW M5 V10 Turbo review:The new supercar of BMW is a modified version of the BMW M5, 2006 edition, and it can reach 240 mph. It turns out to be the fastest luxury sedan on the market. With a V-10 engine on twin-turbo chargers and a custom inter-cooler system to fire an astonishing 800+ horses, a special interior design (with wheel, arm rests and dash leather in the same color as the seats� leather).Here are some technical specifications:Model: BMW M5 E60Year: 06 / 07Weight: 1830 kgType: 4-Door SedanPrice: $350,000Engine: High Compression V-10Compression ratio: 12.0:1Displacement: 4.999 ccMax power(bph): 810 hpMax torque (lp-ft): 733Valves: Four (4) valves per cylinder0-60: 3.6 SecondsTop speed: 240 MPH Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
gustaf January 8, 2009 Report Share January 8, 2009 Ska man behålla "fordstilen" så kan man väl plocka i Fords 4,7 l 4v DOCH i samma utförande som sitter i Koenigsegg. Jepp, det är en Ford Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB January 8, 2009 Report Share January 8, 2009 men fy f-n vilket ljud Raka kuggar och sekventiell låda, way to go Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mick January 10, 2009 Author Report Share January 10, 2009 Kolla att det verkligen är en 351c, som sagt det blir tight att få in den.Headers borde nästan vara omöjligt.Summit har se länk: http://store.summitracing.com/egnsearch ... 5&x=30&y=7Se till att du får rätt, det skiljer på 2V och 4V.Kolla på dina toppar i övre vänstra hörnet där anges vad du har 2V alt. 4V.Tänk på att uppdatera allt annat som skiljer 6:a till v8.Styrning, chassi, bromsar,,,,,,,/Tommy.Var och kollade i dag enligt gjut numret så är det en -72 351c 4v och det är rätt toppar med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH January 10, 2009 Report Share January 10, 2009 /Tommy. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo January 12, 2009 Report Share January 12, 2009 Det är fråga om prioriteringar, inte skall jag lägga mej i....Jag föredrar mera användbarhet och goda egenskaper i mina hobbybilar, vill inte söndra knogarna. Det får jag tillräckligt av i professionen. Jag vill bara att det skall funka och kunna lita på att bilen tar mej från punkt A till punkt B. Man bör kunna göra en europaturné (via både autobahn+ alpvägar) med bilen, utan att vara det minsta orolig för tekniken.Ingen vll ha en bil som låter så här: Hehh Instämmer till 100% med föregående talare.Sedan kan man fundera på vad man vill ha ut av projektet?Är det just att ha en 351c i en 65 musse som är målet så kör på bara!Är det att ha en 65 musse som går utav bara he..ete rakt fram så kan man ju fundera på alternativa lösningar ( låg vikt på ekipaget är mer betydelsefullt än vad man kan tro.)Ska det gå att svänga också?Varför inte hinka i BMW's 4 liters lättmetall V8? ( 420 hp, 202 kg!) Det är ju ett helgerån att montera in en BMW motor där ford v8 ska sitta...Men det är gjort..http://www.bodinecc.com/fördelen är att man kan varva bmwåttan lite mer.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCJ - 205 January 22, 2009 Report Share January 22, 2009 Är det mycket som man måste kapa bort för att den ska gå dit för det har varit ganska kul med en 351 o manuell låda. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB January 22, 2009 Report Share January 22, 2009 fördelen är att man kan varva bmwåttan lite mer..Och för att inte tala om fördelen med lägre motorvikt, förskjutning av cg och en alternerad tyngdpunkt jämfört med original. Därmed kanske en del bättre väghållning än med en gjutjärnsklump....Skulle vara intressant att "mäta upp den med både våg och tumstock"Den där Panteran gillar jag- hatten av för fördomsfritt tänkande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo January 23, 2009 Report Share January 23, 2009 fördelen är att man kan varva bmwåttan lite mer..Och för att inte tala om fördelen med lägre motorvikt, förskjutning av cg och en alternerad tyngdpunkt jämfört med original. Därmed kanske en del bättre väghållning än med en gjutjärnsklump....Skulle vara intressant att "mäta upp den med både våg och tumstock"Den där Panteran gillar jag- hatten av för fördomsfritt tänkande.Nej det är fördomarna som håller igång kulturen.. Men vat en annan ide ,och det är tolvan som sitter i VW Pheaton,den vet jag panterafolk som suktar efter..http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=132http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.