Jump to content

Inloggningsproblem med Firefox..


Henke_69HT

Recommended Posts

hej, Har precis börjat använda Firefox i stället för Internet Explorer, och det funkar ruskigt bra, märkbar skillnad i hastighet.

Dock lyckas jag inte logga in i mustang-forumet... Skriver in min anv+lösen men när "index" sidan dyker upp är jag fortfarande inte inloggad. Någon annan som använder firefox, som det går bättre för?

Link to comment
Share on other sites

Funkar inte för mig heller. Men jag kan lura den.

Klicka på "logga in för att läsa dina meddelanden" istället för "logga in" så kan du därifrån knalla ut i forumet... funkar för mig i alla fall med den habrovinken

Link to comment
Share on other sites

Kör också firefox och den biten funkar skitbra... däremot har det vart lite lustigheter nu sista dagarna när man försökt logga in och firefox själv har sparat användarnamn som poppar upp när man klickar i rutan... ni vet vad jag menar... grejen är att här kommer det ibland upp andra användarnamn än just "1096" ... undrar hur det kan göra detta... fattar inte men det kanske är borta nu..

Link to comment
Share on other sites

Kör också firefox och den biten funkar skitbra... däremot har det vart lite lustigheter nu sista dagarna när man försökt logga in och firefox själv har sparat användarnamn som poppar upp när man klickar i rutan... ni vet vad jag menar... grejen är att här kommer det ibland upp andra användarnamn än just "1096" ... undrar hur det kan göra detta... fattar inte men det kanske är borta nu..

Du hittar och kan ta bort överflödiga användarnamn/lösenord under Säkerhetsfliken i Inställningar i Verktygsmenyn.

Link to comment
Share on other sites

Kör också firefox och den biten funkar skitbra... däremot har det vart lite lustigheter nu sista dagarna när man försökt logga in och firefox själv har sparat användarnamn som poppar upp när man klickar i rutan... ni vet vad jag menar... grejen är att här kommer det ibland upp andra användarnamn än just "1096" ... undrar hur det kan göra detta... fattar inte men det kanske är borta nu..

Du kan också ställa "markören" i rutan för användarnamnet och sedan trycka "pil ner" då kommer de olika sparade användarnamnen upp. Bläddra till det du vill ta bort och tryck "delete" så ska den inte föreslå det i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Inställningarna i browsern är det som är fel.

FF bara rockar på.

Vi har ett antal maskiner, ingen av windowsmaskinerna kör IE.....

Det är 2 st. XP, 1 st WIN2000, 2 st vista (fullständigt skit OS), 1 st SuSe 11 och 2 st Ubuntu 8.10.

Absolut inga problem- alla kör FF som default, Linuxmaskinerna även Opera.

Starta upp Firefox i felsäkert läge, så ser ni om det funkar. Spara sen den versionen som default då browsern frågar vilken vi vill använda.

Finns antagligen som flik i startmenyn på wincrap (c:\program\mozilla firefox)

Link to comment
Share on other sites

Du hittar och kan ta bort överflödiga användarnamn/lösenord under Säkerhetsfliken i Inställningar i Verktygsmenyn.

Liksom några av er andra har svarat ungefär samma.... Visst den biten är ju inga problem... jag kanske var otydlig i min beskrivning... det är alltså några av Er andras användarnamn här på forumet som dök upp... tre fyra stycken olika... Hur kan min firefox föreslå andra användarnamn än de som jag själv använder... verkar helknas... får se om det upprepar sig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...