Jump to content

68 GT 390 äntligen hemma!


Peter CMC1869

Recommended Posts

Idag kom den efter nästan 4 månaders lång väntan.

Den verkar vara i bra skick, nästan ingen rost förutom på baklucka och på motorhuven. Inredningen är klart renoverbar och allt är helt.

Tyvärr hade batteriet sagt upp sig så jag fick inte igång den idag. Men i morgon testar jag med ett nytt batteri. Den gick som en skållad råtta innan den hamnade i containern så jag antar att den kommer funka helt ok med ett nytt batteri.

Funkar den bra så blir det besiktning och vinterdäck. Får jag ingen ordning på den nu så gör jag det jag hade tänkt från början Nämnligen plocka ner den i beståndsdelar och tokrenovera.

Har ännu inte bestämt mig för om jag ska göra en originalrenovering eller om jag ska uppgradera den till 2000 talet med allt vad det innebär.

En shelby-klon med en varvvillig strokad lätt SB och tok-uppgraderade vägegenskaper och chassi känns rätt lockande.

Jag lägger upp en renoveringstråd när det är dags.

Håll tummarna för att den går igenom besiktningen så ska jag hålla mustangfanan högt i vinter :lol:

Link to comment
Share on other sites

Den är inget för dig...en massa jobb...mycket pengar....många sömnlösa nätter....sälj den till mig direkt så slipper du... :--

Du har rätt! Vad ska jag med den till? Vad tänkte jag på? :lol:

Ring mig om 3 år när jag tröttnat mitt i renoveringen så kanske det blir affär ;)

Link to comment
Share on other sites

Den startade direkt med nya batteriet och motorn gick som en klocka. Lite småpyssel med strålkastare och blinkers bara, sen ska den nog gå igenom besiktiningen. Pratade lite med förra ägaren och han hade kört den på låga 13 för bara något halvår sedan så det ska bli kul att testa med vinterdäck :lol:

Rätt tungstyd, PS är urkopplad och ratten är liten som en handboll :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tänk att bygga en streetracer med bra drivlina, väghållning och bromsar men behålla den patinerade utsidan 8)

Köra lite konbana några trackdays och ha en himla massa kul på gatan utan att behöva oroa sig för att få en repa i 50000:- kronors lacken.

Kunna parkera utanför IKEA dagen efter lön och gå och handla i lugn och ro utan att leta efter fönster där man kan kolla "pärlan".

Link to comment
Share on other sites

Hakar på Jannes förslag!

Perfekta bilen för en sleeper streetracer!

Även behålla dom fälgarna kanske bredda bak en aning och sen på med bra däck!

FE motorn kanske behöver dom här knappt använda TCP motorfästena jag har liggandes här?? ;)

Även annat HiPo FE stuff finnes!!

38258-1203996.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tar tacksamt emot förslag på förbättringar gällande väghållning, styrning och chassi. Gärna fabrikat och var man kan köpa delarna också. Jag vill ha maximal väghållning utan att karva allförmycket i karossen. Motor har jag inte bestämt ännu om den ska vara rapp eller vridig.

Ser fram emot tips!

/Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...