Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Kan någon hjälpa mig med att identifiera min förgasare. Jag har inte lyckats hitta någon ID-bricka eller stämpel. och jag trodde det var en Motorcraft/Autolite 4300D men det stämmer inte riktigt med utseendet på en sån. Motorn är en 351C 4V Q-code och ska vara orginalmotorn enl uppgift. Jag funderar på att renovera eller byta till en annan förgasare då det är en del problem med denna. Men först vill jag vara säker på vad som egentligen sitter på motorn. Lägger med några bilder.

Hur vet du att det är en Q code motor :?:

Enligt bilens VIN nummer så är det en Q-code. Men jag har inte kollat motornummer etc

Jag tycker det ser ut som helt rätt förgasare. Vad är det som inte stämmer?

Anledningen till att jag tror att det är en annan modell är denna förgasare som är till salu på på ebay och som är en Autolite/Motorcraft 4300/4300D som Ponycarburators.com har restaurerat. Och överdelen stämmer inte med utseendet på min förgasare, som har en förhöjning som är lika hög på både primär och sekundärportarna.

Din förgasare ser helt rätt ut, det är en 4300D, dvs av "Spreadbore"-typ. Precis som det ska vara på på CJ- och Bossmotorerna

Förgasaren på bilden Du hämtat från eBay är en 4300 (utan bokstav), en "Squarebore", dvs den passar inte på ditt insug.

Jag har i stort sett bestämt mig för att byta till en Edelbrock på 600 cfm. Vilket är bäst elektrisk eller manuell choke?

Jag har elektrisk, men vet inte vilken som är bäst :roll: För att veta om du har originalmotorn, står koden på blocket bakom startmotorn.Så den måste du plocka bort ;)

Hej!

Kan någon hjälpa mig med att identifiera min förgasare. Jag har inte lyckats hitta någon ID-bricka eller stämpel. och jag trodde det var en Motorcraft/Autolite 4300D men det stämmer inte riktigt med utseendet på en sån. Motorn är en 351C 4V Q-code och ska vara orginalmotorn enl uppgift. Jag funderar på att renovera eller byta till en annan förgasare då det är en del problem med denna. Men först vill jag vara säker på vad som egentligen sitter på motorn. Lägger med några bilder.

Står det nåt nummer typ D1ZX-ZA, List# og datumkod typ 3 siffrigt?

John

Hej!

Kan någon hjälpa mig med att identifiera min förgasare. Jag har inte lyckats hitta någon ID-bricka eller stämpel. och jag trodde det var en Motorcraft/Autolite 4300D men det stämmer inte riktigt med utseendet på en sån. Motorn är en 351C 4V Q-code och ska vara orginalmotorn enl uppgift. Jag funderar på att renovera eller byta till en annan förgasare då det är en del problem med denna. Men först vill jag vara säker på vad som egentligen sitter på motorn. Lägger med några bilder.

Står det nåt nummer typ D1ZX-ZA, List# og datumkod typ 3 siffrigt?

John[/quote:1akinbw0]

Jag har letat efter denna typ av märkning men inte hittat något. Var brukar numret vara placerat?

  • 2 weeks later...

På min 351C 4V sitter det en Holley 4160 D0PF-9510-U ! :?: Kan det stämma :?: Enligt Mustangtek ska det sitta en Motocraft 4300.

Holley´n är ju bara på 450cfm ganska liten för en motor på nästan 300 hk

Ska vara orginal förgasaren enligt förra ägaren :?::?:

På min 351C 4V sitter det en Holley 4160 D0PF-9510-U ! :?: Kan det stämma :?: Enligt Mustangtek ska det sitta en Motocraft 4300.

Holley´n är ju bara på 450cfm ganska liten för en motor på nästan 300 hk

Ska vara orginal förgasaren enligt förra ägaren :?::?:

9510 = Forgasare

U = I de flesta fall betyder det UNIVERSAL, dvs båda Automat/Manuell. Dom va inte orginalmonterad från Ford, men var nåt som Ford sålde som Replacement.

Finns det nåt List nummer på den?

Se også http://www.mustangtek.com/D0PF-U.html

John

Enligt Mustangtek så är denna gasare på 450cfm alla nummer stämmer :shock:

D0PF-9510-U

Holley list 4548

Ford replacement

65 Mustang 289

65-68 289-302 Shelby GT-350

65-66 Full Size Ford 352 Auto.

67 Police 428 C6 / Emissions 4V

450cfm

Metering 6343

Tja, den är avsedd för både 289:or och lågvarviga big blocks, och även om Shelby GT 350 också listas så är den nog lite liten för en högvarvigare motor med lite mer slagvolym.

Tja, den är avsedd för både 289:or och lågvarviga big blocks, och även om Shelby GT 350 också listas så är den nog lite liten för en högvarvigare motor med lite mer slagvolym.

I MPC listas D0PF-U (reservdelsnummer C9AZ-9410-AE) för 289, 352, 390 P/C och 428 P/C.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...