Jump to content

Beställa delar från USA


Boss351

Recommended Posts

..vet inte vart jag skall placera frågan så det blev här :wink:

Kan någon rekomendera bra webbsiter i US som säljer Mustangdelar.

Brukar handla från AAPD och Mustangs Unlimited men det kanske finns fler ??

/Tommy

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det finns massor av leverantörer. Starkt varierande service och kvalitet på delar. Kolla in följande linksamling för tips till olika: http://links.vintage-mustang.com/nomusic.html

Jag brukar handla hos NPD: http://www.npdlink.com/

Bra service, bra delar, delarna finns i lager, snabb & problemfri leverans med BaxGlobal och det är oftast billigare än övriga leverantörer. Jag har jämnfört en del med Mustangs Unlimited där jag har handlat förut och NPD är billigare. :D

Enda undantaget kan vara vissa Kits som är billigare att köpa hos andra leverantörer, än att köpa samma i lösdelar hos NPD, men inte altid!! Kolla från fall till fall.

Mvh/Anders

Link to comment
Share on other sites

Ni som har köpt delar från NPD hur har ni betalat?

Jag försöker att betala med Föreningssparbankens Visa E-kort.

På NPD säger dom att när de ska dra pengarna från mitt E-kort så blir de nekade. NPD anser att det är min bank som har någon spärr.

Hur har ni andra gjort med betalningen? Har någon använt Föreningssparbankens E-kort? Eller har ni betalat direkt från ert "vanliga" Visa kort?

Har någon fått ett kontonummer från NDP och satt in pengar direkt på deras konto?

Banken säger att E-kort helt enkelt inte funkar med alla företag och kan inte hjälpa mig... men om det har funkat för andra så måste det ju lösa sig för mig också.

Link to comment
Share on other sites

Har den senaste tiden beställt från CJ Pony Parts. Snabb leverans och bra delar men kanske något dyr frakt. De skickar alltid med Fedex. Det går visserligen snabbt men kostar en del.

Har betalat med mitt MasterCard kreditkort utan problem. Brukar be dem att inte dra kortet förrän de skickar delarna, en del firmor drar ju kortet innan de sett efter om delarna finns på hyllan vilket inte känns så bra.

Link to comment
Share on other sites

Det verkar vara fixat nu. Felet var enkelt. I USA läser dom datumgränsen på E-kortet tvärs emot vad vi gör. Trots att jag hade försökt uppmärksamma dom på att detta kunde vara felet och bett att dom skulle vända på siffrorna hade dom tydligen inte provat det. Jag kontaktade banken som hänvisade till supporten som bara talade om att det inte fungerar med E-kort hos vissa företag. Efter ytterligare kontakt med supporten och bett om att göra en "kollning i loggen" visade det sig att utgångsdatumet avlästs fel av NPD och att siffrorna skulle kastas om. (0403 blir i USA 0304).

När detta påpekats löstes sig allt. Mail har kommit från NPD att grejorna skickats idag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...