Mustang 1974-1993
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993
311 topics in this forum
-
Hej! Är det någon som har bakljus samt socklar till dessa? Har beställt från USA men det tar sån tid att få hem. Sen har jag svårt att lista ut vad socklarna heter på engelska. Dom jag egentligen behöver är de två längst ut alltså position/bromsljus socklarna som jag inte lyckas hitta. Tack på förhand! Max
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej Vet jag har snackat om detta innan men nu kan det äntligen bli av då jag har fått tag i en V8 cheva dodge 318cui automatare. Någon som vet om detta är möjligt eller e det helt omöjligt ? vet att detta kommer betyda att det blir mycket jobb, men det är jag inte rädd för. Vill mest veta om det är möjligt över huvud taget. Ja min bil idag är ju en ford mustang ghia med v6a 2,8l allas tankar, funderingar å tips är av stort värde.. mvh Dennis
-
-
- 35 svar
- 9,5k visningar
-
-
Hej Någon här som har en T5 låda som skulle vilja mäta bult mönster? Eller som vet. Försökt googla fram det men kan inte hitta något. Mvh Dennis
-
- 0 svar
- 748 visningar
-
-
Min gamla 87:a skulle behöva en ny topp, nån som vet om vart man kan vända sig för att få hjälp till vettiga pengar. Jag kan skaffa själva cabben själv men för montering så måste jag få hjälp i Stockholm, östra svealand. Undrar / C-G
-
- 3 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej,ny på forumet,äger en 88a GT 5.0,har problem med tomgången som varvar upp och ner,har bytt till en ny tomgångsmotor,men problemet kvarstår. Och ännu knepigare är att på flertalet 5.0 motorer så sitter en luftmassemätare på insugnings röret,men inte på min,inga lösa kontaktstycken finns som kan kopplas till någon heller, På spjällhuset sitter ett plastlock med kontaktstycke och kontakt ansluten,kan det vara l-massemätaren???, bilen är flyttgodsare från USA. Vore stjärnaglad om någon kunde komma med tips,,,,, Hälsningar B-G Svensson
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej! Ny medlem i detta forum sedan ett par minuter. Har nyligen införskaffat mig en Ford Mustang GT 5.0 1993 Cab. Vad skulle de erfarna rävarna här rekommendera mig att se över, förutom det sedvanliga service? Nytt bromssystem, Nytt luftfilter från BBK, nytt avgassystem från BBK, "short headers" från BBK, fördelardosa, tändstift, tändstiftskablar, ny remhjul som är lite mindre från BBK, nytt gasreglage från BBK, mm. Era goda råd tas tacksamt emot från en nybliven Fox ägare. Tack på förhand!
-
-
- 9 svar
- 3,1k visningar
-
-
Hej! Tips på mustangkunniga verkstäder i Stockholm som ni har bra erfarenheter av tas tacksamt emot. Gärna söder om Stockholm. Tack på förhand!
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vilka hade tänkt åka till Västerås med sin II:a? Hade varit roligt att veta så man har koll på läget och eventuellt ta ett varv på stan tillsammans. Självklart kommer jag med min! :)
-
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hejsan Mustangvänner! Jag är på jakt efter nya bladfjädrar till min mach 1:a och undrar vars man kan få tag i dem. Jag har tittat litegrann på Mustang Unlimited och dem finns där men fick tips av en polare från USA att inte köpa av dem pga dålig hållbarhet. Finns det inte en del Firmor I Sverige som gör nya bladfjädrar på beställning och isåfall vad kan det kosta?
-
-
- 8 svar
- 1,7k visningar
-
-
Någon som vet vad denna tätning heter? och om den ev finns att köpa ny. Sitter alltså på röret bakom tankpåfyllningen. Den uppe till höger vid innerskärmen.
-
- 14 svar
- 1,9k visningar
-
-
-
Hur tolkar man trim/ inredningen? Det har suttit vitt vinyl tak på på min -68 fastback men det fanns väl inte original?
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Godkväll Min mustang II är lite "baktung" och jag tänkte att jag skulle höja upp den lite, är inte ute efter nån superväghållning utan vill bara få lite bättre stuk på den. Har kikat lite på hi-jackers. Tex http://butik.arvikael-motor.se/index.php?route=product/product&product_id=1535 Åsikter? Eller finns det något annat enkelt och billigt sätt att få upp baken ett par tre centimeter?
-
-
- 7 svar
- 2,1k visningar
-
-
Har en mustang II från 75 där förra ägaren har breddat bakskärmarna, så nu letar jag efter några fälgar som skulle kunna fylla ut hjulhusen lite bättre. Idag sitter det smala 13"are som inte alls gör sig nå vidare där bak. Har kikat och det behövs några fälgar som "bygger utåt" då det inte finns så mycket plats innåt pga bladfjädrar osv. Någon som har något tips på fälgar som skulle passa bra, det är ju som bekant 4/108 i bultmönster så utbudet är inte enormt. Eller är det kanske någon som har nått att sälja? skicket spelar mindre roll bara dom passar och är bredare
-
-
- 16 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej Alla musse ägare Efter jag renoverat motorn så får jag baske mig inte någon värme i bilen.. jag har kylar vätska ;-) tog av slangen som går in i bilen från termostat huset å där var inget nämnvärt med vatten. startade bilen å kollade om det kom vatten men inget kom (skumt) någon som vet vad detta kan vara ? Å nu börjar jag fundera på om det cirkulerar vatten överhuvud taget
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
- 1 follower
-
-
Hej allihopa, Jag har nyligen blivit ägare till en 65 Fastback som har problem med kylningen. Bilen är importerad från Kalifornien, den är automatväxlad och har ursprungligen varit utrustad med avgasrening och A/C. Är det någon som vet vad det ska sitta för kylare i en bil med den här utrustningen? Kylaren som sitter i är 3-radig och har ett kylarpaket med följande cirka mått 16.25" hög x 17.25" bred och 1.75" djup, låter det som korrekt standardkylare? Min tredje fråga är hur lång "fan spacer" det ska sitta i den här bilen? Anledningen att jag frågar beror på att avståndet mellan kylare och fläkt är ca 2" och jag har läst att rekommenderat avstånd är 1". /jan.
-
- 2 svar
- 1,6k visningar
- 1 follower
-
-
Finns det att köpa skyddsöverdrag till baksäte för att skydda klädseln vid hundtransport?
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hejsan! är i behov av en svart torkararm till Mustang II 74-78, har någon en sådan här liggandes är jag intresserad Mvh Thebullitt
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Vad kan tänkas vara ett ok pris att ge för en 74a, V6 i bruksskick? Några åsikter om modell och pris?
-
- 7 svar
- 2,5k visningar
- 1 follower
-
-
Råkade komma över en Mustang Foxbody lite hastigt som det nu ska bli renodlad Proint driftingbil av! Lite är redan gjort på den såsom headers, öppet filter, magnaflow system med en dämpare, nyrenoverad 5 petat låda med shortshift, lamelldiff. Planen är då ett ordentligt väghållningskit, proint bur, rensad såklart med bara det nödvändigaste, specialbyggda länkarmar för över 60 graders styrvinkel, helfoliering. Givetvis ska motorn få lite andningshjälp i form av en kompressor! Möjligtvis också att det kommer bli andra toppar, insug, kam osv under loppets gång! Nog tjaffsat, slänger upp lite bilder på hur den ser ut i dagsläget!
-
-
- 56 svar
- 14,6k visningar
-
-
Hallå! Jo jag trodde jag skulle glida igenom den årliga besiktningen utan problem som vanligt, men i år tjafsade de om instansat chassinummer. Det verkar alltså inte räcka med VIN siffrorna i nederkant av insidan vindrutan samt dekalen på förardörren. Dessutom har min kvar originallacken och alla små vita dekaler med VIN numret på de olika karossdelarna huv, dörrar osv. Nu hotas det med att den ska registreringsbesiktigas. Känns lite diktatur. Den togs in som flyttgods 89/90 och har gått igenom bes. varje år sedan dess. Enligt INTERNET ska det finnas chassinr under respektive framskärm. Jag är inte jättesugen på att ta bort framskärmarna inför varje besiktning och de ha…
-
- 3 svar
- 1,8k visningar
-
-