Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. 1995 Mustang GT Heater hose F6ZH-18K579-AM Röret slangen satt mot var trasigt och då slangen togs bort så fanns det en slangklämma mitt på slangen och innanför den så fanns det en avsmalning/strypning mitt i slangen. Nån typ av backventil?? Varför denna avsmalning? Håller på at plocka i hop en importerad bil som aldrig varit reggad och jag är inte mekaniker. Vill ha den till regbesiktning,,har försökt plocka ihop den i mera än 10 år men ska nu banne mig få ihop den! Jag är inte mekaniker och har tummen mitt i handen och inget kontaktnät där jag bor.

2. Hej. Söker nån som har en gen 4 Mustang att kolla på undertill bak. Min 96:a har stora rostskador och jag har fixat en begagnad bakdel. Men en hel del detaljer som ex fästen för avgasrör vet jag inte var dom ska sitta. Behöver helt enkelt kunna ta en noggrann koll vad som ska finnas och var det ska sitta. Och ta lite bilder såklart. Mvh/Robert

• 0 svar
    • 49 visningar
  3. Started by Håkan Palm,

Nu har jag bytt olja och filter i min SVT Cobra. Enl. handboken ska det gå in4,7 l men nu har jag fyllt i 5,5 l och ändå är det bara mitt på oljestickan. Står det fel i handboken eller vart har oljan tagit vägen?

4. Started by nikohm,

Som texten lyder så är jag i funderingarna på att uppgradera mina bromsar på Cobran och tänkte kolla om det finns nåt intresse för dessa ? Priside: Kom med förslag!!

5. Started by pWn,

Jag har även ett problem med att en av kablarna som ansluter bakom ljusswitchen t.v. om ratten blir så varm att den smälter socketen som den sitter i, plus att det efter ett tag luktar bränt. Det verkar alltså som att det går för mycket ström genom kabeln, och det är ju vad ett ljusrelä skulle avhjälpa. Är det så att det inte existerar något ljusrelä i en Mustang GT 1995, eller är jag helt ute och cyklar? //Mats

6. Har en 1999 Cobra som skall ställas in för vintern, vill koppla ur batteriet under tiden men vet inte om bilens motorstyrning tål det på en så gammal bil. Vet att vissa äldre VAG bilar inte pallar att var strömlösa och det betyder byte av hela styrboxen. Är det någon som vet hur det är på Mustang 1999? Mario CMC 945

7. Started by pWn,

Jag har lagt märke till att batteriet på min mustang GT -95 drar ur av sig självt. Står bilen en vecka eller mer är där knappt någon kraft kvar i batteriet, utan det måste underhållsladdas om bilen inte används. Varför då? Där är alltså något i bilen som drar ström, men frågan är vad. Uppe i mitten vid vindrutan sitter det en röd ljusdiod som blinkar till ingen nytta. Det finns inget larm i bilen, så den verkar helt meningslös. Kan det vara den som sakta tömmer batteriet?

8. Started by bea.lundh@telia.com,

Hej! Min framlykta höger fuktar igen på insidan. Mannen har provat allt. Kan någon ha en till salu eller någon vet var vi kan hitta en. Bea Lundh medl.2455 Mustang GT-02

9. Started by Hojåkaren,

Hej! I Lördags var jag och cruisade på stan med ett 100-tal andra. Hade väl cruisat i 1 timma drygt i låg fart då min 1996 Mustang GT Cab började gå oroligt på tomgången så jag for hem. Idag for jag en sväng med den, stannade på ett ställe i 30 minuter och när jag startade bilen så var den orolig på tomgången igen. Jag for iväg och drog ordentligt men den gick hur fint som helst och efter en stund gick den normalt på tomgången igen. Har sökt efter nåt läkage men en sak slog mig då att det har hänt att THEFT börjat blinka varvid den har gått oroligt även när man kört den. För nån dag seda började THEFT blinka och jag fick göra ett par startförsök innan den startade. …

10. Started by Branne,

Hej, Jag söker ett svänghjul till en 5.0 Ford Mustang motor från ca 1988-90. Jag har en ritning där ett Ford OEM nummer anges: E6ZR-AA-143 BL. Hör av er om ni har ett att sälja eller om ni har info om detta. Hälsningar Branne

11. Started by Magnus76,

Jag har en Mustang GT 2002 som har en sprucken damask på förarsidans spindelled. Tänkte se till att åtgärda den innan leden blir dålig, hur går man bäst till väga? Någon som har några tips?

12. Started by Peterlo,

Hej! Jag söker fjädrar bak som sänker bilen c:a 2 cm. och inte sänkningsfjädrar som är stenhårda . Någon som några tips på fjädrar som går att använda?

13. Started by Stefan Olsson,

Någon som vet vart man kan få tag på ett till en 02a

14. Started by Jutas,

Hej söker säkerhetsbälte vä fram mustang cab 1995

• 1 svar
    • 268 visningar
  15. Started by Leif Johansson,

Mustang V6 -00. Får inte handbromsen att ta ordentligt. Finns ingenstans att justera då det är ett självjusterande system. Vad kan vara felet.

16. Hej Har helt plöstligt (igår) fått vibrationer i bilen, vid ca 80-90km. Känns som de försvinner när man gasar på. Bilen går rakt å fint , nya däck å framvagnsinställning. Märker inget i lägre farter eller vid tomgång. Bilen har gått ca10500mil- GT, CAB-2003 Helt orginal, tipps på vad man ska leta efter? Janne

• 1 svar
    • 152 visningar
  17. Started by Leif Johansson,

Mustang V6 -00. Får inte handbromsen att ta ordentligt. Finns ingenstans att justera då det är ett självjusterande system. Vad kan vara felet.

18. Started by Ove Andersson,

Min 97:a 4,6 är väldigt hård i fjädring särskilt bak. Är det vanligt? Vad kan göra för att få den mjukare?

• 4 svar
    • 270 visningar
  19. Started by p.ason,

Hej! söker elektronikenheten till ABS:en ska tydligen gå att byta bara den utan att behöva bort med bromsrören. har bilder på den gamla men vet inte hur man lägger upp dom här? bilen är en Ford Mustang 1996 GMC413

• 0 svar
    • 149 visningar
  20. Started by svemagg,

Hej alla! Ska byta termosttill en Mustang -94 V8 302motor som sitter i en Cobra. Skulle ni rekommendera 82 eller 91 grader? Margareta

• 1 svar
    • 221 visningar
  21. Started by GTRolle,

Har precis bytt abs-givare bak men ABS-lampan lyser fortfarande. Måste man göra någon sorts reset för att den ska slockna? Har även ett annat problem, obd-kontakten fungerar inte. Provat med flera olika läsare men de får ingen signal. Mvh Roland

• 1 svar
    • 152 visningar
  22. Started by Stefan Ryen,

Funderar på att byta ut min stereo Mach460 i min -02:a men behöver iso-kablage. Någon som har koll på vilket/vad jag ska ha? Länka gärna. 🙂 // Stefan

• 1 svar
    • 671 visningar
  23. Started by von Speer,

Tjena Ny Mustang ägare men haft någon Yankare innan. En GT 2003 gått ca 10350 mil Tycker den är lite "stirrig" i ratten å man känner lite vibbar från carossen nä rman har v fot mot sidan eller armstödet i dörren. Tips?

24. Started by von Speer,

Har lite frågor som ny GT 2003 Mustang ägare.... Var sitter OBD II uttaget? Funkar en GM läsare eller är det någon speciell som är bra? Hur många liter ca har man kvar när LOW FUEL tänds Kan man byta stereon Mach 450 mot vilken dubbel din som helst?

• 1 svar
    • 200 visningar
  25. Started by freddan302,

Lite kort om bilen! Köpte den 2006 helt orginal. Vintern 2006/7 så blev det väghållningen som fick sig en översyn, bussningar, bromsar etc. etc byttes! En eaton posi lamelldiff hittade även dit tillsammans med en aluminiumkardan. Motorn har varit det enda som har hållts standard och har alltid varit för "slö" för bilens chassie. Headers. avgassystem och sånt har ju hittat ner men det har inte nämnvärt ökat prestandan! Nu i sommar monterade jag dock lustas, körde först 75hk men ökade rätt fort till 125 Blodad tand som man fick så ville jag ha den effekten hela tiden och fyllning av tuben var mest besvärligt och dyrt... Självklart blev valet singelturbo efterso…

• Like
    • 333 svar
    • 70,1k visningar