Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. 1995 Mustang GT Heater hose F6ZH-18K579-AM Röret slangen satt mot var trasigt och då slangen togs bort så fanns det en slangklämma mitt på slangen och innanför den så fanns det en avsmalning/strypning mitt i slangen. Nån typ av backventil?? Varför denna avsmalning? Håller på at plocka i hop en importerad bil som aldrig varit reggad och jag är inte mekaniker. Vill ha den till regbesiktning,,har försökt plocka ihop den i mera än 10 år men ska nu banne mig få ihop den! Jag är inte mekaniker och har tummen mitt i handen och inget kontaktnät där jag bor.

2. Hej. Söker nån som har en gen 4 Mustang att kolla på undertill bak. Min 96:a har stora rostskador och jag har fixat en begagnad bakdel. Men en hel del detaljer som ex fästen för avgasrör vet jag inte var dom ska sitta. Behöver helt enkelt kunna ta en noggrann koll vad som ska finnas och var det ska sitta. Och ta lite bilder såklart. Mvh/Robert

• 0 svar
    • 49 visningar
  3. Started by Håkan Palm,

Nu har jag bytt olja och filter i min SVT Cobra. Enl. handboken ska det gå in4,7 l men nu har jag fyllt i 5,5 l och ändå är det bara mitt på oljestickan. Står det fel i handboken eller vart har oljan tagit vägen?

4. Started by nikohm,

Som texten lyder så är jag i funderingarna på att uppgradera mina bromsar på Cobran och tänkte kolla om det finns nåt intresse för dessa ? Priside: Kom med förslag!!

5. Started by pWn,

Jag har även ett problem med att en av kablarna som ansluter bakom ljusswitchen t.v. om ratten blir så varm att den smälter socketen som den sitter i, plus att det efter ett tag luktar bränt. Det verkar alltså som att det går för mycket ström genom kabeln, och det är ju vad ett ljusrelä skulle avhjälpa. Är det så att det inte existerar något ljusrelä i en Mustang GT 1995, eller är jag helt ute och cyklar? //Mats