Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by Danzig,

Tänkte höra om ngn härinne drabbats av multipla elfel plötsligt. På samma gång verkar både Vindrutespolare, intervalltorkare samt dom två första hastigheterna på kupefläkten gett upp. Fläkten låter som ett separat fel men dom andra två verkar hänga ihop. Har kollat alla säkringar och torkarna går men inte på intervall, dom gör bara sin rörelse om man stegar hastigheten på spaken. Brukar spaken glappa ur? Vart sitter relät, har tyvärr ingen manual. Hur är det med fläktreglaget, taiwankvalitet där oxå?

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  2. Started by HannesV,

hej vet någon vad en svt cobra cab 04 ligger pris messigt, i mycket gått skick. mvh Hannes

• 2 svar
    • 1,8k visningar
  3. Started by Snickar-Anders,

Hur vet jag vilken betekning min växellåda har? Det är en GT-01 conv. chassienr: 1FAFP45X41F149275

4. Started by vivi,

Hej! Jag har en mustang 2004 som har kondens i ena framlyktan och även i båda baklyktorna, säljfirman ryckte på axlarna och sa att de inte visste vad de skulle kunna göra åt det. Framlyktan blir dock så full av kondens vid regn att hela lampan immar igen och på något sätt ska väl det gå att lösa?.. Försökte leta bland alla frågor och svar men hittade ingenting om detta. Tack snälla om ni vill hjälpa mig med svar /Vivi

• 6 svar
    • 1,5k visningar
  5. Started by mrmix,

tips på bra sänkfjädrar till gt -00? har ställbarakoni på väg hem så den biten är löst, men har ingen lust att ställa mig med kapen å skära av org fjädrarna för å få ner den utan vill göra det *på riktigt* typ, vad rekomenderas för en snygg sänkning?? (jag hatar när de är högre fram än bak)

• 11 svar
    • 2,3k visningar
  6. Started by hagbart,

Var kan man i Sverige få tag på delar till en lättare krockad 94a Mustang så som div clips och småprylar.

• 1 svar
    • 1,2k visningar
  7. Started by Stoffe_G,

Hej allihopa! Är ny på forumet av den anledningen att jag börjat intressera mig för Mustanger! Har varit inne på GM f-body en längre tid, men varför inte vidga sina vyer lite Jag har tankar på att köpa mig en 95-98 Mustang med 3,8 v6 att glida i året runt. Är bosatt i Malmö och det blir aldrig vinter här nere, bara 6 månaders konstant höst. Varmgarage och spolplatta har jag också så den biten har jag klart. Hur är dessa bilar i övrigt? Något speciellt som är värt att kolla upp vid en eventuell affär? Kamkedja eller kamrem? - Bytesintervall? Hur är lådorna - manuell och automat? Driftsäkra? Har läst på att v6:an ligger kring 160-170 hk. Skall ju inte använda bilen…

8. Started by mrmix,

00ans gt 4.6L visar inget oljetryck, men plötsligt hoppar den upp å lägger sig mitt på mätområdet, för att sen försvinna igen, nu står bilen i garaget i vätnan på att kolla upp det, men kan de sitta en bypass ventil i oljepumpen som öppnar om det blir för högt tryck? å att de e den som strular nu å släpper igenom allt tryck? eller e de mest troligt att givaren eller mätaren fått frispel?? hämtade bilen igår så vet inte så mycket om den än, måste man lyfta ur maskin för å byta oljepump, eller kan man ta loss bröstkåpan och tråget på plats? (har för mig pumpen sitter på vevaxeln i framkant) å ja har en ny ford racing högvolym pump liggande. vart sitter oljetryck givaren? oc…

• 5 svar
    • 1,5k visningar
  9. Started by mrmix,

har ev en 00ans gt på g, men frågan e nu bara hur mycke effekt/vrid håller lådan för? och finns de nå värre lådor som passar bolt on, eller nåns om kan bygga om en org låda till nått mer skottsäkert? tankar finsn på kompressorsats (runt 500hk i maskin isf)

10. Started by Rune454,

Hej har en GT -94 5,0 som går lite ryckigt någon som vet vad det kan bero på? Ny stift och tändkablar samt fördelarlock

11. Started by 1096,

Har blivit ombedd att byta fram och baklyktor på en 01 GT och jag undrar helt simpelt vad som är möjligt... eller hyfsat godkänt på gatan i Sverige om vi säger så. Jag har själv föreslagit Cobra bakljus och vanliga standard fram... Det finns önskemål om dessa från MustangsUnlimited.... bak http://mustangunlimited.com/itemdy00.asp?T1=APC32+01 fram http://mustangunlimited.com/itemdy00.asp?T1=9942PB+01 Har någon erfarenhet om dessa eller dyl så kom gärna med Era synpunkter... Tackar på förhand....

• 6 svar
    • 1,9k visningar
  12. Started by Blackstang,

Funderar på en funktion på min 94 GT cab om det är rätt eller inte. När jag vrider instrumentbelysningen till "klickläget" så tänds innerbelysningen (map lights på spegeln) även fast dörrarna är stängda.. Ska det vara så eller är det något fel, exempelvis dörrbrytare? Hur fungerar på det på era bilar? Strömbrytarna är i "av-läge".

• 4 svar
    • 1,5k visningar
  13. Started by Blackstang,

Känner ni till om det finns någon i Sverige som kan modifiera AODE automatlådan så att den pallar lite överladdning typ 400 hk. Vet väl ungefär vad som ska göras men har begränsad erfarenhet av automatlådor men i värsta fall får man väl lösa det oxå. 3000+$ för en preppad låda från USA känns lite saftigt.

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  14. Någon som vet vad det är för skillnad på dessa lådor t-45 och 3650 lådan

15. Started by Magic,

Ja det är så att jag måste byta bakaxeln på min bil. Det är en -99 GT V8. Någon som vet vart jag kan hitta en? Och är det samma bakaxel på alla 94-04 GT?

• 32 svar
    • 5k visningar
  16. Started by Snickar-Anders,

Tjena köpte en musse cab -01 GT i vintras i USA. När jag skulle börja använda den så var kopplingen fruktansvärt tungtrampad .Undrar nu om det går att lossa och smörja upp den eller bara helt enkelt byta den ?

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  17. Started by Åsa23,

Jag har en Mustang GT 5,0 HO -95 men jag har aldrig förstått vad HO betyder och vad det är för skillnad på att ha det och inte ha det... Kan någon hjälpa mig förstå det....??

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  18. Started by Our Pony,

Hej Check engine har börjat lysa och funderade på var OBDII uttaget sitter på en 96:a GT ? // Danne

• 3 svar
    • 1,4k visningar
  19. Started by turboputte85,

Tjenare! Som överskriften säger, någon som vet hur man får bort dörrsidorna på en 01:a? Tack på förhand! Mvh Patrik.

• 1 svar
    • 1,3k visningar
  20. Started by Peter /Cobra,

Vad är detta? (se bild nedan) Tänkte att det var någon backventil, men det är det ej (om den inte är kass). Kan det vara någon form av "tryckstötsutjämnare"? Tryckklocka? men regulator har man ju på returen... Sitter på "till flödes slangen"/trycksida till spridar rören. Bäst att kolla så man inte plockar bort något som är "nödvändigt" Fattar bara inte vad den skall ha för funktion?? O då är det säkert något självklart?! Har kollat både i verkstadshandbok o på nätet utan framgång (förmodligen för att man inte får till något bra sökord) mvh/Peter

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  21. Started by olesch,

Jag behöver bild på den främre delen av undersida på motorhuven, där klistermärkena sitter. Behöver på en GT 99-01 modell. Någon som kan bistå?

• 6 svar
    • 1,8k visningar
  22. Started by Lassemålare CMC 2071,

Grabbar vad skall det vara för motorolja i min 5.0a 1994. Vilken typ. Vilken mängd. Vilken nyckel behöver jag för att lossa oljebullten. Och kan man använda den gammla oljebullten igen. Tack på förhand. MVH Lasse.

• 6 svar
    • 1,6k visningar
  23. Started by parar,

Ja nu är allt hemma så det blir att sätta igång efter besiktningen bytte bild tycker denna var fränare.

• 25 svar
    • 4,8k visningar
  24. Hej. Har hittat en Mustang Convertible GT 4.6 V8 -97. Caben har känts bra vid provkörning i Tallinn, men har gått hela 21 000 mil. Har försökt kolla runt på internet, utan framgång, vad som kan vara en förväntad normal livslängd för denna motor, om den är i OK skick nu, ska förstås ta den till service innan ev köp. Är det någon som kan säga något om detta, eller är det omöjligt? Tycker Mustangen är helskön, och hoppas att man inte behöver kunna alltför mycket om att meka med motorn för att äga den. Har aldrig kört något liknande tidigare, kändes fantastiskt! Det enda som verkade lite knepigt var att man fick ta i mycket för att få ner kopplingen, samt att bromsarna …

• 23 svar
    • 4,6k visningar
  25. Vart brukar ni placera era positionsljus när ni reggar in era GT? Har bara reggat cobror och då har det funnits en bra plats bredvid dimljusen men med Gt är det värre. Vart är bäst att placera ljusen? Ni som reggat nu på senare tid när dom infört urspsrungskontroll. Behöver man ha med titlen vi regbesiktningen? Den skickades ju med in till kontrollen och den har jag ej fått tillbaka.

• 4 svar
    • 1,5k visningar