Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Om jag har tillfälle att köpa en 2003 Cobra SVT som har gått 9000 mil silver färgad med svart skinn. För 110.000kr borde jag slå till tycker ni? Hur många hästar har en sådan och vad borde en sådan kosta på riktigt? MVH Lasse
-
- 17 svar
- 3,1k visningar
-
-
hej Musselovers. är där någon som kan berätta vad detta är dvs är det ett fabriksmonterat cold-air filter eller är det standard. Om det nu skulle vara ett Cool-air blir följdfrågan hur många pållar det kan bidraga med
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
-
Ja, jag upptäckte igår (efter att ha blivit ägare till min gamla Musse igen efter 2år) att det var läckage i kylarsystemet. Jag har lokaliserat det till själva "huset" som termostaten sitter i.. Nu är bara frågan, går det att byta ut den separat, kan man laga den eller hur fasen ska man göra? Har ringat in på bilden här det där "huset" som har en liten spricka i sig: http://hem.bredband.net/b284461/IMG_2143.JPG
-
- 34 svar
- 6,1k visningar
-
-
Bytte tändningslås nu i år efter det fått utstå diverse skruvmejsel-våldtäkt från klåfingriga puckon. Allt gick så bra o fint men när det skulle provstartas så går den bara igång 5 sek o slocknar sen. Soppapumpen surrar när tändningen går på o den hoppar villigt igång men sen e det stopp. Ny nyckel med ny villor, immobelizern funkar som vanligt, nyladdat batteri ..fattar nada Då återstår ett par frågor. Kan jag gjort fel i låset, sitter det nåt som får soppapumpen att snurra kontant där o jag får igång den på intieringsfasen bara?? Theft-lampan lyser o det beror kanske på att jag lyft av batteripolen.. minns f..n inte hur det va i höstas om den lyste o slocka sen??.. bile…
-
-
- 14 svar
- 3k visningar
-
-
Hej är det någon som här på forumet har en manuell låda Termec 3650? Har lite frågor ang hur era lådor låter i friläge med kopplingen opåverkad och med friläge och kopplingen intryckt om de är någon skillnad alls på ljudet från bil/motor?
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej När AC kompressorn startar så sänker den tomgångsvarvet till c:a 500 varv/minut Hur kollar man om det är kompressorn som går trögt eller om motorn inte får den lilla extra kraft som krävs för att gå jämnt AC kompressorn kyler d.v.s fungerar / inte packat ihopa helt // Danne
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej, Ingen lyckad start på sommaren..... Bilen ifråga är en Mustang GT 96:a med V8:an Fick en felkod som med grufman berättade vad de kunde vara och var ner i garaget och kikade på det. Då till min fas såg jag att det låg en hel del vatten i "v:t" mitt under insuget å så långt in man kunde se, samt en pöl på garagegolvet. De som försvunnit var ca 3cm i expantionskärlet. Var ute och körde en hel del i söndags och den gick fint som vanligt. Kan dock ej se vart läckan kommer ifrån men oljan ser iaf fin ut och vattnet har sin gul/gröna färg så det verkar inte ha joxat ihop sig iaf.. Så är det insuget eller är det någon säkerhetsventil som kan sitta lite dumt för jag ser inte …
-
- 9 svar
- 2,5k visningar
-
-
Hej mustangvänner, Premiärtur idag och rackarns vad mysigt Mötte tom ett par mustanger som alla förare hejade glatt. Kul att det finns en typ av gemenskap. Dock så var det inte bara nöje utan att min Check Engina lampa visade sig efter slutet mot turen. Felkoden jag fick fram var P1443 ECU 10. Enligt vännen google så var det Charcoal Canister Scan Code P1443 samt att 99% of the time it's the Purge Flow Sensor. Är detta dyrt och eller farlig? Med vänlig hälsning Micke
-
- 4 svar
- 1,8k visningar
-
-
hur får jag loss cd skivor som fastnat i den integrerade mach460 växlaren? hissen verkar inte vilja röra sig.....bara surrar
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej jag letar efter en höger dörr till min bil och på skroten finns en till en cab -99. Enligt firmans dator så passar dörren men inte rutan till min ht är det någon som vet vad som skiljer rutorna åt. Conny.
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej! Någon som har lite kunskap om elstolen på förarplatsen på en 98. Den har nämligen slutat fungera i bilen. Först ville den inte sänkas, sen efter någon vecka så vill den inte varken höjas eller flyttas framåt/bakåt. Jag tror inte det är säkring, eftersom allt slutade inte fungera samtidigt, utan allt eftersom. Jag vore jättetacksam för hjälp så fort det går...Just nu är stolen maxhöjd....och jag är 1.86...lite jobbigt att köra så att säga...
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Har fortfarande problem med min ”döda” Mustang GT-01. Efter förslag från Grufman att byta vevaxel-sensor så gjorde jag detta, men ack Mussen vägrar starta. Startmotor snurrar på som den ska. Jag tror att det är något fel med soppa-tillförseln, Jag kan t.ex inte höra att bränslepump surra vid tändningstillslag. Spänning finns på Inertia – switch som jag jag har byglat över. Inertia-switch fungerar väl bara som en ren switch ? Jag undrar nu hur man går vidare med att kolla om bränslepump fungerar och hur man tar ut den ( och var ) ? Tacksam för svar.
-
- 4 svar
- 2,4k visningar
-
-
Hej alla kunniga! Förhoppningsvis är jag snart mustang ägare,jag undrar om det finns några vanliga fallgropar som man ska se upp med. Bilen jag har tittat på är en 94 GT Coupe. 1 ägare han köpte den när han jobbade i Saudi 94,intagen som flyttgods 95. Bilen har rullat 9000 mil,frun har haft den som pendlar bil 3 mil om dan. Allt är orginal o fungerar,alla klistermärken sitter kvar på skärmar o dörrar. Det syns knappt att den är använd invändigt,förutom förrar stolen. Motorn är 5 liters v8 med manuel låda,jag kunde inte provköra ordentligt den är inte påställd men vi rullade runt lite i området. När den stod på tomgång syntes knappt en vibration på motorn,man hörde bara e…
-
- 29 svar
- 5,1k visningar
-
-
Ja att äga en Musse - det är terapi - inget blir som du tänkt dig. Tänk att allt kan hända........ och ibland gört det det. Dagens tur till Bilprovningen i Vetlanda - i solsken och äggmacka vid Algunnen - så fantastiskt kan livet vara.... Inga problem vid besiktningen - kompressor och dubbelturbo - ja allt vara bara bra....... En go inspektör - som slapp bli hundbiten - ja hot kan uttryckas på olika sätt.... Startar upp Cobran för hemfärd mot Lammhult - snutfritt - på alla rakor - osså. Va nu då - ormen hugger inte på alla 8a.....????? Det rycker och bubblar lite här och där.... Nu kommer Musseägaren fram .... den analytiske och ständigt lugne - när kärra…
-
- 7 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej alla glada! Jag undrar vilken verkstadhandbok som är bäst,mest detaljerad jag är ute efter bra elschema. Är det Haynes som gäller eller finns det nån annan? En annan fråga som det finns 100 svar på vad ska jag göra/ha för att förbättra väghållningen,det är ingen bil för bana jag är ute efter. Sänka den måste göras,frigången är som en traktor Vad kör ni med? Ha en skön dag/Henke
-
- 6 svar
- 1,8k visningar
-
-
MÄRKLIGT jag har dåd och då haft problem med att pållen velat dö när jag lägger i driven eller backen. Dessutom har den varit seg iväg liksom tvekat och specielt om det har varit varmt. Men då slängde jag in en tråd på motorforumet då var det någon som sade att jag borde kolla tändspolen, mmm då kom jag på att för ett år sedan köpte jag alla elkomponenter för att byta ( stift,kablar rotor fördelarlock men jag köpte också en tändspole. Dock glömde jag att byta tändspolen, i går kväll letade jag fram den och bytte idag, OCH SE PÅ FAN jag fick en ny bil minst 100 hästar till jaja tomgången stadig som en klippa och pålle tvekade inte en tiondels sekund när jag ville iväg o…
-
- 0 svar
- 979 visningar
-
-
Eftersom det läcker vatten in från suffletten fick jag ett tips om att man ska rensa en avrinningskanal som kommer ut i tröskeln. Hittar inte denna kanal. Någon som har vet var denna kanal verkligen sitter?
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
Ska besikta min nyimp. -00 från USA Hur löser jag bäst parkeringsljus & blinkers fram o bak? Bullerintyg och sidoblinkers har jag koll på Har jag glömt något?
-
- 2 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej Nu blir jag nyfiken på att lyssna med er Mustang vänner. Oljetrycksmätaren, har jag ett längre tag funderat på att den jämt står på samma ställe ovavsett tomgång eller varvtal. Är det bara som en oljetryckskontakt som sitter och mätaren ställer sig på samma ställe om det är oljetryck eller på noll om det inte är tryck. Har tittat under och tycker det ser ut som att det bara sitter en vanlig oljetryckskontakt som känner av olje trycket. Hur är det på era? Kaneke någon byt på min och satt dit en vanlig kontakt eller ska det vara så här? Tycker att det känns lite väll fantastiskt om den skulle hålla exakt samma tryck hela tiden. Mvh MrV8
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
tog ut bilen i helgen efter vintern.skulle cabba ner men det bara klickar i motorn vad kan vara felet bilen är en mustan gt cab -95
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Tänkte byta potentiometer till instrumentbelysningen. Har varit svart ett år nu. Inhandlat ett st pot. med kontakter å så hos Grufman. Vet någon hur man får bort själva knoppen? Är det bara å dra eller någon finurlig lösning min arma hjärna inte kan komma på? Tacksam för hjälp....
-
Någon som tagit ut bilen ännu och kanske kört någon sväng?
-
- 22 svar
- 3,1k visningar
-
-
har förstått att dessa vagnar kräver 5w30 o inget annat.....är även märket på oljan petigt??? var kan jag lämna in bilen för genomgång på västkusten????? trollhättan uddevalla göteborg mm
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har problem att starta min Mustang 2001-GT. Grufman tror att det är vevaxel-sensorn ( Crankshaftsensor) och ny är beställd. Hur får man bort sensorn? Har tagit bort kabel och skruv som håller sensor, men det går inte ändå. Undrar också hur mycket spänning man skall ha på sensorkabeln när tändningen slås på?
-
- 0 svar
- 966 visningar
-