Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by AndyB,

att ta fram Stangen ! Påställd fr.o.m idag - fan va kul det är att glida runt med V8 igen.

• 21 svar
    • 2,6k visningar
  2. Started by elboy cmc 388,

Frågan har varit upp förr men skulle vilja kolla om det är någon som har kopplat ur passagerare airbagen och då hur ni löste det hela. Skulle vilja plocka bort hela kudden för att vara 110% säker. Inte så kul för grabben att behöva åka i bak när en annan sitter i fram och raggar

3. Hittade denna firma på nätet " www.bilmodehuset.se " som säljer vindskydd till cabbar. Tänkte bara höra om någon från Malmö-trakten känner till eller har handlat av denna firma, dom påstår sej funnits sen -79! Det är så mycket ruffel & båg på nätet nu för tiden som man kan ju inte lita på något, men vindskyddet ser väldigt OK ut så om det är en hederlig firma så kan detta vara ett tips....

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  4. Started by mrmix,

nån som har pejl på vad en 4.6 + manuell låda *gt99* väger ihop? tänkte plocka ihop bilen snart och hoppas på å lyfta i hela paketet ihopskruvat med motorlyften, ur så lyfte vi maskinen för hand utan större problem, men med lådan påskruvad antar ja de helt enkelt blir för klumpigt å göra de, å vill ju heller inte att den jättefina *eller inet* biltema motorlyften brakar ihop så man tappar allt över bilen,

• 0 svar
    • 855 visningar
  5. Started by NO-FASHION,

Hejsan!!!! Köpte mig en mustang GT -98 cabbe i fredags. Har ett par frågor om AC:n i början är det ett jäkla flåås i anläggningen sen avtar det senare. Sitter det nån givare som känner av när han är uppe i temperatur eller. När man drar igång ac:n är det ett jäkla flås på nån fläkt som sitter undertill vid passagerar sidan ska det vara så. Sen är det en svart behållare som går ner under hands facket. Den blir skit kall sen kan man ta bort nästan som is ibland där ifrån Ha det bra alla Mustang älskare där ute

• 4 svar
    • 1,5k visningar
  6. Started by mrmix,

vart hittar man cobra fronten till vettiga pengar? ska lägga på en ny lack på bilen om nån månad, å tänkte passa på å byta lite plastdelar på den då men har bara hittat gt fronten samt en massa glasfiber kopior hit & dit, å glasfiber roar mig fan inte, mod gt1999

7. Started by mrmix,

vad heter modellen på låda som sitter i en gt99?? T-45, T-5, Borg Warner T5, Borg Warner T-45, Tremec 3650

8. Started by Per Lagercrantz,

Hej Jag har lite funderingar på att köpa en en mustang cab 96-00. Skall man köpa en cobra från 96-98 eller skall man köpa en gt v8 från 98-00? Bytte men motor modell på v8 någon gång mellan 96-00? Med tanke på bränsleförbrukning, nu är ju inte detta avgörande för min del men det kan ju vara ett argument att ha i bakfickan till hustrun. Vilken borde hålla sig prismässigt längst? Gärna förslag på vad man skall tänka på när man köper en mustang?

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  9. Då bilen är på väg så sitter man och planerar inför reg besiktning. Eftersom bilen inte finns tillgänglig just nu så undrar jag exakt vad som behöver göras på 03-04 cobra när det gäller belysning fram blinkers parkljus etc.

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  10. Started by Hissnissen,

Är lite fundersam på hur larmet ska fungera på min GT -02. Låser upp förardörr med ett tryck, passagerardörren med två tryck. Samma sak tvärsom, och bilen svarar med att blinka till med halvljus och ett kort TUT, sen blinkar THEFT-lampan när bilen står låst. Har nämligen en firmabil som tutar bara när tex en dörr/fönster står öppen, så jag bara undrar om detta är normalt. Eller om larmet registrerat nåt?? Bilen funkar i övr normalt... Utan instruktionsbok, beställt Haynes....

• 3 svar
    • 1k visningar
  11. Started by Hissnissen,

Spanar efter en GT runt år 02,03.. Coupe. Är det nån större skillnad i bränsleförbrukningen mellan manuella och automatlådan? Gärna om ni vet stads och landsvägsförbr.

• 15 svar
    • 2k visningar
  12. Started by jimsss,

Tyvärr så är det ju dax o ställa in bilen för vintern....Men man slutar väll inte pilla med den för det....tänkte lägga upp lite här vad jag har för mig på min Mustang.. Köpte ett Kenne bell intercooled kompressor kit till min bil i slutet av september... Kompressorn är en KB 1.7L IC Lägger upp lite bilder efter hand som bygget tar fart....hoppas ni gör det med... MVH Patrik Mustang GT 2003 SuperCharged

• 17 svar
    • 3,1k visningar
  13. Started by Hissnissen,

Hade planerat bygga stereo i GT -02:an , men det brölar på så fint original att den får vara Har hört att det finns mach 460 och mach 1000 osv, men hittar inte betäckningen på min? Hittar bara mach. Sitter iaf två slutsteg i skuffen, o triangulära högtalare innanför backspeglarna. Utöver dörrsidorna o hatthyllan.. Nån som hört.. vad det kan vara?

• 3 svar
    • 944 visningar
  14. Started by PEKS CMC 2150,

Införskaffade en diablo predator på Ebay för en billig penning. Någon som har efarenhet av att trimma med detta verktyg?

• 3 svar
    • 1,1k visningar
  15. Started by Hissnissen,

Har inte haft nåt bra bildtillfälle ännu men det blidde en -02 Gt manuel. Tror färgen heter metallicgrå eller mörkgrå, men gråsljusbrun iaf. Var först på väg till en annan svart musse med 18" fälgar o tonade rutor, stod i Hudiksvall. Hade pratat med säljaren i en vecka innan och dan innan sms:ar han : tyvärr, bilen jag tänkt köpa blev såld. Sen har jag inte fått tag i honom. Varning för en 21 årig spoling i Hudik alltså... Saken hör till att han visste att jag köpt vintersulor för ändamålet också, hade tänkt ha den som bruksbil, kör ändå inte så mkt. Blev en resa längre norrut och en skön resa hem längs E4:an i en annan lite billigare musse...

• 4 svar
    • 1k visningar
  16. Started by mrmix,

ska byta koppling på mussen, 99ans gt 5 växlad, vad ska man köpa? har bilen till vardags för å åka till jobbet, åka ifrån japsar å annat skit på vägen, byggs en del showbygge av den, va tänkt att åka kompressor nu till sommarn men det dröjer eventueltl till nästa sommar, eller iaf till senare i sommar, men det är vad grejorna ska hålla för, kommer inte åka stripp eller liknande med den, vill ha bra körbarhet, inget som hugger och bär iväg direkt utan som orginalet MEN den ska hålal för lite mer effekt, tips? gärna WWW länk till kopplingspaket med rätt splines osv

• 5 svar
    • 1,3k visningar
  17. Started by 429SCJ-R,

Var kan man få tag på bakljus med gula blinkers till en cobra 04 ?

• 1 svar
    • 949 visningar
  18. Started by martinw,

Hej. Jag har tummen mitt i handen och behöver ett nytt bilbatteri till min mustang v6-00. Något speciellt batteri jag behöver?

• 2 svar
    • 1,8k visningar
  19. Started by Hissnissen,

Har hittat en Mustang gt -03 som dessvärre står 30 mil bort, vädret kräver vinterdäck och nu har jag hittat några alufälgar. 5x114,3 Dubbdäcken har 225/55/16. Passar dessa alls? I övrigt är den sänkt F 45mm B 50 mm , kan den bli så låg att det blir farligt? Blivande Musse-ägare.

• 3 svar
    • 1k visningar
  20. Started by Anders85,

Hejan! Är ny här på forumet! Min flickvän har nyligen köpt sig en Ford Mustang Gt -94! Hon trvis jätte bra med bilen och är hur nöjd som helst! MEN! Bilstereon som sitter i den är under all kritik! Så jag har planer på att byta ut huvudenhet och högtalare fram och bak! Undrar om någon vet vad det är för storlek på dem?? Är dem jobbiga att byta? Ska man ta av dörrsidorna fram för att komma åt och så vidare?? Är inte så hemma på mustang då jag själv jobbar som mekaniker på BMW:) Tacksam för svar! //Anders

• 7 svar
    • 2,1k visningar
  21. Started by evert cmc1622,

Kan man ta reda på varifrån bilen kommer ?Ägare eller liknanande?Tacksam för tips skulle vara roligt att veta.MVH-EVERT-CMC 1622.

22. Started by Pex,

Vet någon kunnig om detta är allt jag behöver för att byta utväxling på min -94GT? (Har en kollega i Texas just nu som kanske hinner handla till mej) Hittar dock inget nytt "Lock" till bakaxel-klumpen hos Latemodel Restoration Supply... nån som hittat? GEARS, 3.73 - 8.8" REAR AXLE M4209F373 86-04 MASTER BEARING KIT, 8.8" YK-F88 PINION NUT M4213A http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS samt http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS

• 7 svar
    • 1,7k visningar
  23. Started by Hingsten,

Hej alla, Jag har en GT 00:a som krånglar...lampan "THEFT" lyser på instrumentpanelen och bilen går ej igång. Hur kan man åtgärda det på bästa sätt? Finns det nån slags återaktiveringsknapp undangömg???

• 3 svar
    • 1,7k visningar
  24. Started by 429SCJ-R,

Någon som vet hur man får tag på intyg (buller, avgas, broms) direkt från dekra ?

• 1 svar
    • 927 visningar
  25. Gäst
    Started by Gäst,

Många har synpunkter på våran "Musse"... Dålig kvalitet... Matchar inte andra sportbilar... Går bara på raka vägar... Vaddå - mustang - harru hört om Ferrari, Lambogini, AstonMartin....osv Nu finns filmen - som med lite (ja väldigt lite) fantasi visar var vår fina kärra härstammar från - och kan åstadkomma i den bästa konkurrens... Kolla in filmen HIDALGO med Viggo Mortensen. Finns på billig DVD på ICA ?!?!? Säger allt.... Ha en skön kväll....snart är det vår och "rubberburning"

• 0 svar
    • 759 visningar