Jump to content

Dags


AndyB

Recommended Posts

Åker ni på sommarsulor innan det har blivit lagligt? :shock:

Men hittils har jag bara åkt ett par vändor mitt i vintern med sommarsulor och det är spännande kan jag lova. :lol:

Min kommer igång 1 april och håller på att förbereda inför resan till custom motor show. ;)

Snart börjar säsongen på allvar!! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Åker ni på sommarsulor innan det har blivit lagligt? :shock:

Men hittils har jag bara åkt ett par vändor mitt i vintern med sommarsulor och det är spännande kan jag lova. :lol:

Min kommer igång 1 april och håller på att förbereda inför resan till custom motor show. ;)

Snart börjar säsongen på allvar!! :twisted:

Jag har M/S däck bättre grepp på sommaren samt även lagligt

på vintern :D

Link to comment
Share on other sites

Köpte bilen med M/S däck, så hemfärden gick lagligt. Även hastighetsmässigt. 100 mil ganska precis.. Nu letar jag fälgar o sommardäck, hittade några riktigt fina som kostade 2350kr, då med fel ET (för -05) så då behövdes spacers(2500)kr.. Sen blir det nya däck... SUCK.. Kanske skulle köpt en fiat.. :(

Fälgarna "rymde" bara 225, ville gärna ha 245.. Bättre fäste vid start.. Reflektioner..? Pratar 17" i f.ö. Bilen e sänkt så det räcker..

Link to comment
Share on other sites

Köpte bilen med M/S däck, så hemfärden gick lagligt. Även hastighetsmässigt. 100 mil ganska precis.. Nu letar jag fälgar o sommardäck, hittade några riktigt fina som kostade 2350kr, då med fel ET (för -05) så då behövdes spacers(2500)kr.. Sen blir det nya däck... SUCK.. Kanske skulle köpt en fiat.. :(

Fälgarna "rymde" bara 225, ville gärna ha 245.. Bättre fäste vid start.. Reflektioner..? Pratar 17" i f.ö. Bilen e sänkt så det räcker..

Blir det inte lite smått med 225?

Hade på min 95a 245/45 i fram o 275/40 ibak om jag inte minns fel. O det va lagom.

Däck ska du köpa på www.dackonline.se bra o billiga. Snabb leverans från tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Det är bara vid vinterväglag som det är olagligt med sommardäck, eller?

Stämmer bra det !

Och sen vill jag säger - satt i nyladdad batteriet, och fanskapet började mullrar direkt. Det var som det va bara da'n innan jag stängde av bil jäveln ! och inte Okt ifjoll.

Link to comment
Share on other sites

Nu är Mustangen äntligen påställd o besiktigad. Satt inloggad och bokade via internet i morse och ända tiden jag fick fram denna vecka var 1 timme senare. Så det blev en märklig ursäkt till chefen och ett snabbt bilbyte och sen iväg. Blankt papper!! Så nu återstår "bara" en lång sommar av njutnig!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...