Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Är det någon som har en kylarfläktmotor över. Till en -95 v6.
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Skönt att får klart dörrarna till Mustangträff SYD. Skickar lite bilder.
-
- 5 svar
- 1,2k visningar
-
-
Bilar intagna som flyttgods är ju godkända för helröda baklampor. Är dom även godkända för lysande blinker fram? Altså blinker och parkeringsljus i samma lampa fram som alla usabilar har??
-
- 5 svar
- 1k visningar
-
-
Tjena !!! Rätt ny här på forumet och har en liten fråga .... Hade tänkt att sälja min lilla bil och troligtvis köpa en mustang. Har tänkt mig en för 60 - 90 tusen. Vad ska man tänka på??? Finns det något speciellt man ska kolla extra på eller liknande ? Tack på förhand. Mvh Marcus
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Jag kan få tag på en Mustang Cobra Cab -03 som bara har gått 19000 miles = 3000 mil. perfekt skick. tripple black till vad jag tycker är ett väldigt bra pris. Hur mycket skulle man realistisk kunna få för en sådan i sverige? Den är ju rätt saftig med sin kompressormatade V8 /Marcus
-
- 1 svar
- 994 visningar
-
-
Jag frågade tidigare om ungefär samma saker på 96-98, men jag vill nu också veta mer om 99-04. Jag skulle vilja få lite tips och råd från de som har erfarenhet av dessa mustanger, både cab och coupé då jag funderar på att skaffa en sådan. Jag har redan en -65 Ht men är intressrad av att skaffa en nyare musse som jag tänkte använda som bruksbil. Det kommer bli endel vinterkörning så frågan är hur bra vinterbilar det är. Någon som har provat? Sen skulle jag vilja veta om det finns någon vettig försäkring, gärna för en i min ålder (22år),. Jag undrar också vart man vänder sig om något går sönder på bilen och om det går att skruva själv utan att det är för avancerat. Vissa ny…
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Det var så enormt fint väder i malmö idag, så jag tog ut mussen på en tur samt tog lite bilder!
-
- 9 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag skulle vilja få lite tips och råd från de som har erfarenhet av 96-98 mustangerna, framförallt cabbarna då jag går i köpetankar. Jag har redan en -65 Ht men är intressrad av att skaffa en nyare musse som jag tänkte använda som bruksbil. Det kommer bli endel vinterkörning så frågan är om det går att använda en cab den årstiden? Någon som har provat? Sen skulle jag vilja veta om det finns någon vettig försäkring, gärna för en i min ålder (22år), annars får väl pappa stå som ägare. Jag undrar också vart man vänder sig om något går sönder på bilen och om det går att skruva själv utan att det är för avancerat. (jag är van att mecka endel, har själv satt ihop och lyft i mot…
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Så var det tack och adjö till Mustangen, fick sålt den idag. Nåja, det har varit ett trevligt år tillsammans. Kanske blir återfall framöver, vem vet. Nu väntar nytt badrum etc i huset istället. Tackar för ett trevligt forum, med många trevliga människor. Lycka till med era bilar, med förhoppning om en lång och solig sommar. Vår hemsida, http://2001gt.com, kommer att försvinna inom kort.
-
- 1 svar
- 984 visningar
-
-
Tjenare ! Har startat upp ett projekt där jag kommer att förädla en ny Mustang Cobra 03,ni kan följa det hela på den här hemsidan ! http://www.perelofsson.nu/cobra/index.htm Har ni tipps och idèer så skicka gärna ett mail på per@perelofsson.nu Mvh Elof
-
- 35 svar
- 5,4k visningar
-
-
Tänkte ta och göra vid Mussen nu i helgen, men vad ska jag använda för medel till cabben? Vill att den ska bli ren och fin samt impregneras? Snabba tips blir jag glad för =)
-
- 8 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej! Vad är originalstorleken på fälgarna när vi talar om en -96 GT? 7, 8 el 9" breda? osv Tacksam för svar!! Tjingeling!
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Finns det någon som har nån aning om vilket företag (typ Bosch, nu gör inte dom några AC såvitt jag vet) som gör ACn till min Mustang 3.6l -97. Det är nämligen så att ett lager i den har brakat samman och det medför endel missljud därifrån. Jag har kikat i instruktionsboken samt under huven, men hittar tyvärr inget. /Kristian
-
- 3 svar
- 933 visningar
-
-
Kollar runt efter en musse i denna årskategori... E v6:an nått att ha? 145 hk på en musse låter lite väl fjantigt?? Hur e dessa mussar annars att äga? Försäkring reservdelar, skatt osv. Då menar jag även GT versionen. Såg att de inte e så dyra i Tyskland... mvh Anders.
-
- 13 svar
- 2,5k visningar
-
-
Hej! Var köper man ett billigt låsbart tanklock(behöver ej vara orginal) till en Mustang-99? Och vad bör det i så fall kosta?? MVH Anders
-
- 0 svar
- 935 visningar
-
-
Någon som har en handbok i PDF format eller så? och har lust o skicka över. Jag fick nämligen inte med någon när jag köpte bilen. // Danne
-
- 8 svar
- 1,5k visningar
-
-
ska beställa en musse gt -99 från usa, och hade även tänkt att köpa till nya hjul ett par 18" men vet inte vad man ska ha för mått på däcken så att de ser bra ut, vill ju inte ha för smala. någon som vet vad som passar bra?
-
- 9 svar
- 2,1k visningar
-
-
Vet att detta har varit uppe på forumet förrut men undrar om det är någon som sitter och håller inne info om hur man kan få tag i en sådan eller någon annan lösning. Det måste vara fler än jag som har problemet eller?
-
- 14 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hallå! Tänkte bara höra hur ni har satt fast era plåtar i bak för att dölja dom fyrkantiga plast grejjorna... ? Eller man kanske kan sätta någon ram eller dekal runt/under plåten ?
-
- 8 svar
- 1,2k visningar
-
-
Har en vit skinn-klädsel i min bil, det verkar som skinnet är plastat eller behandlad på nåt sätt, har provat ALLT för att få den ren men inget biter... Tips någon ????
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Jag har nu bara ett remote nyckel. Hur kan man programma ett annat remote nyckeln. (Mustang -98) Tack för hjälpet.
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
Kanske detta kan hjälpa? http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=214
-
- 2 svar
- 873 visningar
-
-
Vi har kört på tryghasas försäkring innan..Men nu har dom höjt den. Den kostade innan ca 6000kr per år och kostar nu 8600 kr per år..Vi brukar köra på halvårs försäkring och då går det på ca 3000kr..men det blir alltså nu 4300kr..+att vi bara får köra 1000mil per år.. Min fråga är då vad har ni för försäkringar och hur mycket betalar ni vad har ni för gräns på milen Skulle vilja ha så många svar som möjligt
-
- 10 svar
- 2,1k visningar
-
-
Jag bara måste ha vita mätartavlor i min mustang men var köper man dom enklast ifrån, kan ju beställas från USA men finns det inte på närmare håll? mvh Peter
-
- 0 svar
- 1k visningar
-