Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Hej. Är så TRÖTTpå att strula inför vareviga besiktning för att få igenom bilen. Köra bilen varm så kattarna är varma, ställa ner tändning, höja tomgången. Ändå är man nervös och haringen aning om den kommer gå igenom eller inte. Sist fick besiktningsmannen vänta mednas jag laddade ner ny tune på parkeringen. Orkar inte med sånt här skit längre. Funderar på att byta tillbaka till originalkammarna och dit med original luftfilter så man kan raulla omkring utan att bry sig. Nån som har förslag på firma som kan greja sånt ?

2. Hej! Någon som har ett tips som underlättar att byta kopplingen på en Shelleby GT 500 2011 Mvh Anders

3. Started by Rsracing,

Hej, har en fråga om man ska lägga på något medel på dom nya stiften för att förhindra att dom fastnar? Vi har 2stift kvar i motorn som har fastnat på 2 olika sätt, ett har gått av i porslinet och ett som har separerat mellan tändstiftgängan och resten av tändstiftet. Vi har beställt specialverktyg ifrån usa som löser båda problemen. Men som sagt om man ska lägga på något medel för att underlätta vid nästa byte? V8 -06.

4. Started by Ralfie,

Mellan inner o yttertak vid b stolpen ungefär sitter det en fjädrande tygrem, vad har den för uppgift?

5. Started by Ralfie,

Den lilla " ploppen" man drar i för att fälla sätet med fattas,var kan man få tag i en sån?

6. Hej! När jag låser upp centrallåset via fjärrnyckeln så kan jag inte öppna dörren utifrån på passagerarsidan. Tar jag låsa upp knappen på dörrens insida så fungerar det. Öpnnar jag dörren innifrån första gånger så fungerar dörren att öppna utifrån sedan. Låsa fungerar också. Något som behöver smörjas kanske? Ford Mustang GT 2010 Med vänlig hälsning, Pab

7. Started by Ralfie,

Vad är denna till? Sitter i en 2007a GT cab

8. Started by Lars Westman,

Hej. På min 06:a sitter det svarta led bakljus, skitsnyggt, men det höll inte bilprovningen med om som slog ned på röd blinkers, dvs. fel färg. Köpte andra, original bakljus som är helröda men där tidigare användare kopplat om så backljuset är blinkers. Dock blinkar även bromsljus och då blir således dessa inte godkända heller. Min fråga är: Måste man gå in i bilens system och programmera om detta eller göra några andra förändringar? Någon som vet? Tack på förhand.

9. Started by Mercury5964,

Gissar att detta finns i owners hdbook, men går ju både snabbare och trevligare här! 😉 Alltså - mina instrument framför ratten lyser fint, men knappbelysningen på centerkonsolen är död. Har provat ljusknappen t v om ratten i alla lägen plus ut och in utan resultat. Även hjulet bredvid ljusknappen, som ställer styrkan på instrumentbelysningen, men inget resultat. Alla knappar som sköter värme/fläkt, ljudvolym, radio, tel, etc saknar belysning. Radiodisplayen däremot lyser som den ska. Och - när jag stannar bilen, vrider av tändningen och drar ur nyckeln tänds hela mittkonsolen som en julgran. (Se bif bild). Kan nå'n tipsa om hur jag får knapparna att lysa under färd? …

• 6 svar
    • 394 visningar
  10. Started by Mercury5964,

Var hittar jag så'na till en 2011 GT 5.0?

11. Started by Mike Baker,

Kopplat kretskort som omvandlar blinkfrekvens då de blinkade för snabbt Problemet nu är att de blinka snabbt på instrumentpanelen, är det svårt att koppla om? Kretskortet sitter i skuffen, främre orginal blinkers sladdar kopplade till motstånd, kablar framdraget till blinkers fram, o på skärmen, hade ju varit trevligt om man kunde få ner frekvensen på instrumentpanelen 🙂 Tacksam för svar och råd 😇

12. Knappen längst till höger? Har den någon funktion? Kan inte hitta något i manualen eller på nätet. Någon som vet?

• Like
    • 19 svar
    • 4,5k visningar
  13. Har NI koll på om eran bil omfattas av den utökade "Safety Recall" som Ford gick ut med i December? Betydligt fler är drabbade än man tror.. Hur kommer Ford US och Ford Sverige att agera? Finns det någon Godwill lösning eller får ägarna själva lösa och bekosta detta? Det finns mer info i ett annat forum.. http://mustangforum.se/showthread.php?2120-Airbag-recall

14. Started by JohnnyFalken,

Mina visare för "temp" och "laddning" har vänt sig upp och ned enl. bild. Vad kan detta bero på? Det blinkar också en varning "bil+lås", vad betyder detta? //Johnny

15. Started by cabrune,

Mustang GT 2007 När jag bromsar blinkar det på vänster sida en gång. Aldrig på höger. Tidigare ägare vilken importerade bilen ifrån USA hade monterat en Customtronix--LED Blinker Splitter, Model No: LEDRLBS. Baklysen är med 3 sektioner röda glas. Blinkersen är monterad i backljuset med gul lampa. Vad kan felet vara. Jag har läst att inkommande signal ifrån det tredje bromsljuset , vilket är monterat på bakvingen, skall koppla bort blinkerssignalen. Detta fungerar ej för vänster sida. Tacksam för hjälp.

• 9 svar
    • 1,5k visningar
  16. Started by laxkungen,

Har funderingar på att byta ut min befintliga stereo i min 2013 GT till en ny med GPS och stor skärm. Vet att man kan beställa grejer från Kina, men är inte intresserad av det. Vad har ni för tips och vad har ni själva satt in i era bilar? 😀

17. Started by Mercury5964,

Är det Haynes som är bäst? Jag håller på och byter bromsrör på min Tahoe (2005) och letade förgäves efter info om ABS-modulen i Haynes. Men den nämndes knappt. Inte så imponerad. Det fick bli Youtube i st. Är ni nöjda med Haynes för Mustangen? Eller finns bättre?

18. Started by Mercury5964,

Nå'n som kan rekommendera ett bra kapell till min 2011 GT Coupé. Ska ha den täckt i (varm-)garaget under vinterförvaringen, så i första hand ett bra dammskydd. Och några tips på andra saker att tänka på för vintern utöver underhållsladdning, bränslekonservering och lufta i däcken lite? Bilen är precis nyservad.

19. Started by Patrikstar,

Hej! Har en Mustang 2014 V6 där värmen idag slutade fungera. Vrider jag på full värme så händer inget, fläkten snurrar och så men ingen värme. Vidare så ändrar den hastighet på fläkten rätt vad det är utan att jag vridit på något reglage. AC-n fungerar som den ska. Kör jag sakta eller står stilla så kommer det lite värme, men vid körning så slutar värmen komma. Har väl att göra med att luften i motorrummet blir varmare då bilen inte rör på sig. Någon som har något tips på vad det kan vara och vad jag eventuellt själv kan göra åt det?

20. Started by Gubbo,

Jag har köpt en mustang gt 2005. Det är absolut omöjligt att tanka på mack och jäkligt jobbig att tanka med dunk. Har någon tips om vad göra. Haft en v6 Cab tidigare och den var skitsvår att tanka men inte omöjlig

• 1 svar
    • 170 visningar
  21. Started by MickeMusse89,

Hejsan, Lådan har börjat växla hårt mellan 1-2an och 2-3an, Ny olja och filter. Provat reseta så lådan får "lära om sig".. (Minus av 30 min) samt vad jag kunnat hitta på internet med Tändning ON, gaspedal långsamt ner och upp starta bilen). Min erfarenhet när det kommer till att skruva bilar är på dom äldre bilarna. Min tanke om det ens är uppbyggt så på dessa lite "nyare" än 60 talare... Går där vaccum slangar m.m till dessa lådor? Har haft liknande problem på en gammal "jänkare" då var det en slang som hade hoppat av. Annars? någon som har någon tips på vad det kan bero på? Bilen i sig är en GT/CS 2011 med 11000mil end…

• 6 svar
    • 795 visningar
  22. Started by Pia Sundsvall,

Hej,måste tyvär sälja min fina Mustang GT cab 2011,nu på står bilfirman att den är krockad,men de är den inte,varit i kontakt med Grufman,dom har kollat upp,även köpt en carfax,så de finns inget om att den ska vara krockad..jävla bilfirmor,rent ut sagt,kontaktat volvo bilbolaget nu för en värdering…eller hur går jag vidare?

23. Started by Slagsida,

Någon som sitter på en fil för att kunna 3D-printa den där lilla spaken som alltid går sönder som sitter bak på framstolarna för att fälla fram ryggstödet? Har bara metallpiggen kvar på mina stolar. Fanns tidigare på nätet men är nu borttagen då någon tydligen tagit filen och börjar sälja 3D-printade spakar på eBay.

24. Started by runeC,

Fick denna felkod: P0340: Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor Men jag läste på forumet att det inte är kamaxel givaren utan generatoren som är problemet vilket är mycket dyrare. Hur säker kan man vara att det generatorn som är problemet ? Bilen är en 2005 cab med 4.7 liters motor.

• 8 svar
    • 968 visningar
  25. Started by Fredrik GT07,

Vet någon om vad Drag pack på en GT -07 gjorde i hk ? Finns delar av det i skrift på P- bladet för Gen 5 Vh

• 3 svar
    • 351 visningar