Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by PatrikL,

Nån som vet vad Felkod P2196FF mustang gt 2006 är för något ?

2. Started by Dannef,

Jag har en mustang gt -06, fick underkänt på besiktningen för att det blinkar för snabbt. Blinkers bak har jag där backljuset ska vara. Har provat att koppla in extra lampor för att höja motståndet men det gjorde inte någon skillnad. Jag lämnade in den på en verkstad som jobbar med bil-el, dom provade att koppla om allt som det var i USA (röda blinkers) även då blinkar det för snabbt. Dom tror att det kan vara Junction boxen men är inte säkra (kan inte köra diagnos). Känns jobbigt att chansa och köpa boxen, ifall det inte hjälper. Någon som haft samma problem?

3. Started by Håkan 59,

Hej Min bakre vänstra handbroms tar inte alls, fotbromsen följer höger sida i besiktningens provtavla exakt. Alla vajrar löper mycket lätt så detta kan jag utesluta. Har skruvat tillbaka kolven i botten till sitt rätta läge och pumpat ut kolven enligt instruktion. När jag sen "pumpar/skuver" handbromsarmen på oket fram och åter, från det ena ytterläget till det andra (från botten till topp) får jag inget motstånd? Har den hoppat ur sitt läge eller är nån kam i oket av/brustit? Mvh Håkan

• 2 svar
    • 87 visningar
  4. Started by Miamalle,

Är det någon som känner till någon firma eller privatperson i södra Sverige som kan byta cabbe på bilen? Bor i Jönköping. Mvh. Anton

5. Started by jakob8h,

Hej, Jag brukar låta Grufman serva min 2005 v6, men nu finns det inga tider förrens i Augusti. Finns det någon annan som gör det i Stockholms området? Hedins i Akalla gör det inte, det är andra gången som de påstår att de inte kan, att de inte har VIM info eller delar, och hänvisar till Grufman. Känns snarare som att de inte vill och att de har delat marknaden med grufman genom avtal. Så om det finns några tips vart jag kan vända mig så vore jag tacksam mvh

6. Started by erikholm,

Hej. Någon som haft problem med att den ej växlar upp oavsett vart spaken står Går att köra men växlar ej oljenivån är kollad

• 1 svar
    • 195 visningar
  7. Started by Pihlström,

Någon som har provat detta och märkt något resultat? https://www.ebay.com/itm/273516557368?norover=1&mkevt=1&mkrid=711-167022-221168-8&mkcid=2&itemid=273516557368&targetid=296227501805&device=c&mktype=pla&googleloc=9222516&poi=&campaignid=20797276709&mkgroupid=155163396959&rlsatarget=pla-296227501805&abcId=&merchantid=5491964619&gad_source=1&gad_campaignid=20797276709&gbraid=0AAAAAD_QDh-McY0HHdKWkL1e2QqmBzOrQ&gclid=Cj0KCQiAi9rJBhCYARIsALyPDtuso30UhQASgU8njJCsn9F4HBCHS9hx036TvkevvrlNQCtbuW1r858aAkU-EALw_wcB

• 1 svar
    • 209 visningar
  8. Started by Slagsida,

Idag hade vi ett underbart väder i Skåne, så Musse fick ut och lufta sig lite. Dock noterade jag att de små symbolerna som markerar om man har parkeringsljus/halvljus eller/och dimljusen fram inte lyser längre. Allt annat verkar fungera och när man vrider startnyckeln lyser allt annat upp, snyggt och prydligt. När bilen startat kan jag dock inte se markeringarna för påslagen ljuskälla. Vad jag vet kommer det renderar i en anmärkning på besiktningen. Någon som har en idé om vad som är fel? Har sökt på forumet men hittade inga bra svar.

9. Started by Carroch,

Hej vi har bytt Smart junktion box och nu funkar ej vindrutetorkarna, vad kan vara problemet?.... Allt annat funkar

10. Started by Mustangmike,

Har råkat ut för det några ggr nu och börjar se ett mönster. Torkarna går inte igång ibland. Antingen kyligare eller möjligem i kombination med fukt viket naturligtvis inte är så bra med torkare som bara funkar i solsken. Står bilen i garaget funkar dom. Står den ute nu på hösten några timmar går dom inte igång. Men upptäckte idag då jag skulle vispa bort några löv på rutan vid jobbet så gick dom inte igång. Har ju noterat att det verkar va lite intermitent så jag lät reglaget vara på. Efter ca3-4 km startade torkarna. Det hade borjat strömma go värme så jag fick känslan att det var värmen som gjorde susen. Skulle kunna vara något elektronikfel i intervallautomatiken kans…

11. Started by Ralfie,

Var kan jag köpa plastplugg till innerskärm,fram till en 2007 Mustang GT ?

12. Started by jakob8h,

Hej Ljuddämparen på min 2005 v6 har gett upp. Grufman bekräftade att den rostat. Så nu är jag på jakt efter en ny. Har pratat lite med Avgassystem i Vallentuna, men ännu inte fått något nytt på kroken. Någon som har tips på var jag kan få tag på ett nytt? Några åsikter om typ och fördelar? mvh /Jakob

13. Started by Ole Chr,

Hej, jag har en 2013 5,0 GT automat och funderar på att trimma den lite, typ kamaxlar, insug osv... Till runt 100-150 hk ytterligare. Någon som har erfarenhet eller dyligt, var bussig att ge mig lite tips i frågan.

• 4 svar
    • 605 visningar
  14. Started by Ingemar Lyrevall,

Har för en gång skull autpmattvättat Musse för att få med underspolning. På hemresan hör jag det skvalpar vatten i bilen hö sida. Inte bra. Tips. Mvh

15. Started by Rsracing,

Hej, någon som vet om det ska vara någon särskilt rengöringsmedel för ventilhuset? (Sitter på automat låda -06). Går det bra med lacknafta?

16. Started by Patrikstar,

Hej! Har en Mustang 2014 V6 där värmen idag slutade fungera. Vrider jag på full värme så händer inget, fläkten snurrar och så men ingen värme. Vidare så ändrar den hastighet på fläkten rätt vad det är utan att jag vridit på något reglage. AC-n fungerar som den ska. Kör jag sakta eller står stilla så kommer det lite värme, men vid körning så slutar värmen komma. Har väl att göra med att luften i motorrummet blir varmare då bilen inte rör på sig. Någon som har något tips på vad det kan vara och vad jag eventuellt själv kan göra åt det?

17. Started by Rsracing,

Söker fälgar till en -06, 19 eller 20tum. Bor i gbg. Det går bra att skicka. Så om ni vill kränga av fälgar som finns på bilderna eller liknande så hojta till.

18. Started by Slagsida,

Hej Är på jakt efter fästskruv till plasten under vindrutetorkarna. Såg att en saknades när jag skulle kolla oljan här om dagen. Någon som vet vad den heter och var man får tag I en sådan. Har gjort bildsökning på nätet, men får inte upp något som liknar. Den är ca 25 mm i diameter.

19. Tja, Har haft ett Global batteri från Mekonomen i bilen (en GT -05:a) som trots underhållsladdning hela vintern nu är utmattat. (1 år gammalt bara) Tänker köpa ett nytt förstås men inte ett Global igen. Nu undrar jag vad ni kör med för fabrikat och modeller på era batterier och om ni är nöjda med dom eller inte? /Örjan, Märsta

20. Started by Mercury5964,

Halloj i värmen! Upptäckte idag att den nedre spetsen på den trekanitiga reflexen under "5.0" på framskärmen har lossnat. Gissar att den sitter med dubbelhäftande tape. Nu alltså ute efter tips på hur jag sätter fast den igen. Ska jag ta bort helt, göra rent (hur och med vad?) och se'n på med ny tape (om det är det man har där) eller bara pilla in en bit tape under den lösa delen. Eller Superlim? Tacksam för tips!

• 2 svar
    • 236 visningar
  21. Started by DanielN,

Tjena gänget! Jag får upp dessa felkoder lite till och från, undrar om någon har en bra lösning? I samband med felkoderna så hamnar varvtalet på runt 4-500 sam att den går in i failsafe. Kan gå allt mellan 2 veckor till att det händer 6 gånger på lika många mil. Mvh Daniel

22. Started by Hasse Åberg,

GT 500

• 1 svar
    • 337 visningar
  23. Started by Lennart Elofson,

Hej, jag har min 2010 GT avställd men startar upp den då och då. Har fyllt på med bensin från reserdunk men nu gick det inte helt plötsligt. Flipptappen i bränsle röret viker sig inte. Tanke kring detta? Mvh Lennart

• 1 svar
    • 357 visningar
  24. Started by Slagsida,

Var köper man säkringar till en Musse från 2006. Inget som jag behöver idag, men har alltid haft extra säkringar med mig i tidigare bilar. Mustangens ser konstiga ut, vilket brukar innebära att de kostar en arm och ett ben.

• 3 svar
    • 428 visningar
  25. Started by Andhug,

Hej! Är det någon som har tips på radio med lite mera moderniteter än Shaker 500, typ blåtand mm och ev ”bara” att koppla in på befintliga kontakter.

• Sad
    • 6 svar
    • 691 visningar

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.