Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 936 topics in this forum
-
Här har ni en länk som beskriver Salvage, Totaled, clean titels. Det är sådan hysteri om att inte köpa Salvage title bilar. Ni kommer bli överaskade kolla denna youtube clipp
-
-
- 7 svar
- 905 visningar
-
-
Hej i sommarvärmen. Hade önskat lite akut hjälp. Fick dessa felkoder idag och tänker åka till ronnebybrunn i helgen. Den första (P0456) betyder att det är en liten läcka i avgascirkuleringen och den andra (P2100) att det är ngn olikhet emellan gasspjäll givaren och pedal givaren? Har bbk 1763 spjällhus och öppet filter, alltså inte original. Bilen går riktigt och jag är ingen mekaniker, vilket är dåligt i semestertider😬. Vet inte om vi vågar åka med dessa koder och undrar om någon vet vad det kan vara? Mvh Kristian
-
- 2 svar
- 602 visningar
-
-
Finns det någon som har en Automatlåda till 2006 namn på lådan 5R55STCI
-
- 1 svar
- 366 visningar
-
-
Hej! Har i år sett att det börjar komma små bubblor på ett ställe längst fram på bilens motorhuv. Ännu så länge så är de väldigt små, syns om man kommer riktigt nära. Läser att motorhuven är gjort av aluminium och att detta är ett vanligt fel. En del lackar om sin motorhuv men ändå återkommer felet ofta efter tag. Läste på något amerikanskt forum att de för att åtminstone stoppa korrosionen har monterat en kabel från motorhuven till minuspolen på batteriet. De verkar uppleva att korrosionen efter det inte växer. https://www.allfordmustangs.com/threads/hood-corrosion-what-i-have-done-and-observed.668329/ Är detta…
-
- 2 svar
- 429 visningar
-
-
Hej Min GT 2012 har bakaxeln lite offcenter, syns mer efter sänkning. Breda 10.5”x20” med 275or gör inte saken bättre 😁 Någon som har ett liggandes eller vet vart mannan köpa i Sverige?
-
-
- 6 svar
- 897 visningar
-
-
Längtan blev för stor och jag köpte mig en Mustang GT 2013. Det är min sjätte Mustang och det är härligt att vara tillbaka i V8-träsket. Dock så fungerar inte backkameran på bilen, en tidigare ägare har bekräftat att den fungerade för ett par år sedan (får inte längre tag på ägaren innan mig). När jag börjar rota i det hittar jag inga fel vid själva kameran men när jag följer kabeln fram till panelen under ratten möts jag av detta (bild). Någon har helt enkelt kopplat bort den (troligen av föregående ägare eftersom parkeringssensorerna fram började krångla när de monterade en frontläpp på bilen). Jag försökte se var dragningen går från backspegeln men kan bara se att…
-
-
- 1 svar
- 409 visningar
-
-
Hej Fick en märklig kommentar på att mina dörrars invik i nederkant inte var som de borde. Som ni ser så är det en liten glipa och den glipan är hela nedre kanten. Perfekt för att få in rostskydd tyckte jag 😄 Men vä och hö ser identiska ut. Så nu undrar jag lite över hur era från 2012 ser ut. Bifogar foto på nederkant av inviket av dörrbladet ser ut.
-
- 6 svar
- 491 visningar
-
-
Hej jag är lite osäker, skulle fälgar i bifogad annons passa min 2014 v6 Mustang? Jag vet att centrum måttet skiljer lite mellan 2014 och 2015. Tack på förhand för hjälpen 🙂 https://www.blocket.se/annons/varmland/original_mustang_gt_2015_falgar_och_dack/101769391
-
- 0 svar
- 328 visningar
-
-
Skulle byta bränslefilter i min Mustang gt 06,så jag tog ut reläet till soppa pumpen, gjorde 3 st tomstarter för att spilla mindre soppa när jag skulle byta. Sen lossade jag minuspolen på batteriet. Annat kom emellan så jag bytte inte filtret. Satte tillbaka reläet o minuspolen. Sen när jag skulle starta så lyste gula motorkampan o bilen gick bara i ca 20 km/Tim. Gick väl in i nå felsäkert läge. Vad har hänt tro? Fattar ingenting..
-
- 6 svar
- 656 visningar
- 1 follower
-
-
Hej har en 05 GT hastighetsmätaren fastnade på 85 betedde sig ryckigt stannade på 40km när jag stängde av motorn ngn som har idéer på åtgärd cmc1435 Peter Eskilsson
-
- 2 svar
- 698 visningar
-
-
Hej! Efter fem månaders leveranstid från Hansen Racing fick jag äntligen mitt Borla S-Type till min Mustang GT 2010. Ska denna ljuddämpare låta högt inne i kupén? Hur låter era S-Type? Den låter mest ca 1500-2000 rpm och man ligger oftast i detta varvtal när man kör längre sträckor eller accelererar lugnt. Jag körde ca 3 mil idag runt 100 km/h och efter det så var man helt slut huvudet och hög musik överröstar inte ljudet. Kör man i 120 km/h så låter det mindre eller om man gasar på. Jag antar att en ljuddämpande matta i skuffen inte hjälper nämnvärt?
-
-
- 18 svar
- 1,3k visningar
- 1 follower
-
-
Hej Tänkte köpa lite saker från Ebay Söker det engelska ordet för den där grejen som sitter i motor-rummet tvärs över motor se bild 😅 Söker även sportluftfilter ( om nån har till salu ) det heter ju cold-air intake så det kan jag köpa på ebay. HAr även hittat samma kåpa som på bild. Tack på förhand.
-
- 3 svar
- 443 visningar
- 1 follower
-
-
Hej Vad mer behöver man byta om man sätter in en Whipple kompressor på min 2007 GT Aut? 8600mil Håller lådan, soppa-pumpen, spridare? Är det någon som har en liggandes?
-
-
- 4 svar
- 553 visningar
- 1 follower
-
-
God kväll. Har fått problem med luftintaget på min -05. Felkod P151A (IMCR) Har haft av och rensat det men hjälpte inte. Mätt upp sensorn och allt ser bra ut. Fel nr 2 är volttalet på A och B läge på gaspedalen. Har fått reda på att jag kan mäta upp motståndet i den. Men vet inte vilka kablar jag ska mäta på och vad värdena ska ligga på. Någon som varit ute för detta och kanske skulle kunna komma med svar eller idéer?
-
- 0 svar
- 250 visningar
-
-
Hur ofta bör man byta glykolen i mustangen? Har förstått att det finns olika varianter. Idag har jag röd glykol
-
- 4 svar
- 744 visningar
-
-
Hej på er! Jag har upptäckt ett vinande ljud från AC-kompressorn som inte fanns där tidigare. AC´n funkar bra för övrigt. Kan det vara lagringen? Är det någon som har något tips? Tacksam för svar Medlem 5975 Gert Skoglund
-
- 0 svar
- 327 visningar
-
-
Hittade en knapp på växelväljare. Om man trycker på den kommer det upp O/D på instrumenttavlan. Vet någon vilken funktion denna funktion har ?
-
- 1 svar
- 343 visningar
-
-
Har en -06 GT som det är bytt till mindre kattar. Bilen går som en dröm, men när man kört nån mil och stannar och låter den gå på tomgång beter den sig som om den går på 2 cylindrar. Gasar man upp den går den som vanligt igen. Behöver den optimeras med dom nya kattarna?
-
- 2 svar
- 433 visningar
-
-
Hör ett lite ljud när ja svänger mest till vänster typ i en rondell. lyfte upp bilen har ett glapp på båda sidor i bakaxel tror att det är ca 3-5mm kan man få bort det är lite störande med ljudet som kommer av det
-
- 5 svar
- 606 visningar
-
-
Låser bilen med fjärren så efter ca. 30 minuter går larmet på bilen. Tror det är original larm. Någon som et vad det är för trasigt fel?
-
- 1 svar
- 392 visningar
-
-
Hej Jag undrar om Brembo 4-kolvsok med 14” skivor från en GT500 2007 passar på en vanlig GT 2007. Jag har 18” original fälgar på GT’n. Tacksam för svar från någon som vet 🙂
-
- 5 svar
- 669 visningar
-
-
Hej, undrar om någon har installerat någon av dessa skärmar och om ni blev nöjda med resultatet?
-
- 7 svar
- 580 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, hoppas på att få bra tips gällande positionsljus fram på en V6 2011! Jag har haft min skönhet i 6 år och först nu påpekade besiktningen att det saknas positionsljus…. Kabeln till positionsljuset vid blinkersen var klippt redan innan den hamna i min ägo. Jag har försökt att söka men det är svårt att hitta information om hur det ska vara. Det bör ju vara ett vanligt förekommande bekymmer? Hur har ni andra monterat lampor så det blir godkänt på besiktning?
-
-
- 15 svar
- 1,2k visningar
-