Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 926 topics in this forum
-
Hej Tänkte köpa lite saker från Ebay Söker det engelska ordet för den där grejen som sitter i motor-rummet tvärs över motor se bild 😅 Söker även sportluftfilter ( om nån har till salu ) det heter ju cold-air intake så det kan jag köpa på ebay. HAr även hittat samma kåpa som på bild. Tack på förhand.
-
- 3 svar
- 424 visningar
- 1 follower
-
-
Hej Vad mer behöver man byta om man sätter in en Whipple kompressor på min 2007 GT Aut? 8600mil Håller lådan, soppa-pumpen, spridare? Är det någon som har en liggandes?
-
-
- 4 svar
- 526 visningar
- 1 follower
-
-
God kväll. Har fått problem med luftintaget på min -05. Felkod P151A (IMCR) Har haft av och rensat det men hjälpte inte. Mätt upp sensorn och allt ser bra ut. Fel nr 2 är volttalet på A och B läge på gaspedalen. Har fått reda på att jag kan mäta upp motståndet i den. Men vet inte vilka kablar jag ska mäta på och vad värdena ska ligga på. Någon som varit ute för detta och kanske skulle kunna komma med svar eller idéer?
-
- 0 svar
- 234 visningar
-
-
Hur ofta bör man byta glykolen i mustangen? Har förstått att det finns olika varianter. Idag har jag röd glykol
-
- 4 svar
- 720 visningar
-
-
Hej på er! Jag har upptäckt ett vinande ljud från AC-kompressorn som inte fanns där tidigare. AC´n funkar bra för övrigt. Kan det vara lagringen? Är det någon som har något tips? Tacksam för svar Medlem 5975 Gert Skoglund
-
- 0 svar
- 318 visningar
-
-
Hittade en knapp på växelväljare. Om man trycker på den kommer det upp O/D på instrumenttavlan. Vet någon vilken funktion denna funktion har ?
-
- 1 svar
- 329 visningar
-
-
Har en -06 GT som det är bytt till mindre kattar. Bilen går som en dröm, men när man kört nån mil och stannar och låter den gå på tomgång beter den sig som om den går på 2 cylindrar. Gasar man upp den går den som vanligt igen. Behöver den optimeras med dom nya kattarna?
-
- 2 svar
- 413 visningar
-
-
Hör ett lite ljud när ja svänger mest till vänster typ i en rondell. lyfte upp bilen har ett glapp på båda sidor i bakaxel tror att det är ca 3-5mm kan man få bort det är lite störande med ljudet som kommer av det
-
- 5 svar
- 579 visningar
-
-
Låser bilen med fjärren så efter ca. 30 minuter går larmet på bilen. Tror det är original larm. Någon som et vad det är för trasigt fel?
-
- 1 svar
- 381 visningar
-
-
Hej Jag undrar om Brembo 4-kolvsok med 14” skivor från en GT500 2007 passar på en vanlig GT 2007. Jag har 18” original fälgar på GT’n. Tacksam för svar från någon som vet 🙂
-
- 5 svar
- 621 visningar
-
-
Hej, undrar om någon har installerat någon av dessa skärmar och om ni blev nöjda med resultatet?
-
- 7 svar
- 559 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, hoppas på att få bra tips gällande positionsljus fram på en V6 2011! Jag har haft min skönhet i 6 år och först nu påpekade besiktningen att det saknas positionsljus…. Kabeln till positionsljuset vid blinkersen var klippt redan innan den hamna i min ägo. Jag har försökt att söka men det är svårt att hitta information om hur det ska vara. Det bör ju vara ett vanligt förekommande bekymmer? Hur har ni andra monterat lampor så det blir godkänt på besiktning?
-
-
- 15 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej. Var fins det en kunnig och pålitlig Mustangverkstad i Göteborgsregionen.
-
-
- 3 svar
- 626 visningar
-
-
För Mustang med 2013-14 års baklampor; även dimljus är inbyggt och switch så man kan stänga av den rinnande funktionen IMG_2770.MOV
-
- 4 svar
- 650 visningar
-
-
Hej! Importerade en 2008 Mustang GT/CS nyligen och håller på med att fixa belysningen inför regbesiktning. köpte e-märkta bakljus och följde instruktionerna hur man skulle göra med SJB, Dock så blinkar både höger och vänster blinkers för snabbt och jag fattar inte vad jag har gjort fel, har dubbelkollat allt? någon som har några ideer? Har även fixat speglar med inbyggd blinkers (vet att dom inte är e-märkta och att besiktningen kan slå ner på dom, hade ingen lust att borra i skärmarna, saknar emblem att ta bort pga CS) och kopplat dom på främre blinkers feeden samt jord, men dom vägrar blinka. Fick även TPMS fault på köpet när jag bröt strömmen till …
-
- 12 svar
- 2k visningar
- 1 follower
-
-
Tjena folket! Snabb fråga, skulle vilja byta mina baklyktor på min 12a till 2013 lyktor. Inte så att någon kanske har gjort samma, eller kanske har ett par baklyktor liggandes? Annars skulle jag gärna veta vart ni köpt era. Tack på förhand!!
-
- 1 svar
- 361 visningar
-
-
Tjena på er , har ni nån idé där ute. det går ju att ändra på färgerna till instrument clustret, det är numer bara på grön som den lyser upp på alla mätare. Väljer jag annan färg så saknas det belysning på några mätare, röd och blå….väljer jag röd så saknas det på några instrument, väljer jag blå så saknas det på några andra mätare. Nån som har en idé ? S197, 2007 GT
-
- 1 svar
- 395 visningar
-
-
Börjar bli trött på resonansen i mina flowmaster outlaw har någon något förslag på ljuddämpare/axlebacks med så mycket ljud som möjligt och så lite resonans som möjligt
-
- 1 svar
- 408 visningar
-
-
Hej, är det någon som lyckats ta bort admin key på egen hand? Fick bara med en nyckel som ej är admin key. Har elm327 kör med forescan lite android.
-
- 6 svar
- 607 visningar
- 1 follower
-
-
Nybliven ägare till Mustang 2007 4,6L V8. Ska byta motorolja och filter, har ni tips på vilken olja och filter jag ska välja? Vart kan man köpa till vettigt pris?
-
- 2 svar
- 669 visningar
-
-
Har en Mustang gt500 2008 som ska besiktigas och Sverige konverteras. någon som har tips på firma som kan göra det? Gärna i Skåne men alla tips mottages. Carls.
-
- 3 svar
- 574 visningar
-
-
Tjenare. Tog ut bilen från vinterförvaring som så många gånger förut. Denna gången har jag två problem som jag inte upplevt tidigare. 1. Jag hör ett distinkt väsande ljud vid inbromsning. Bilen bromsar som vanligt dock och drar inte åt sidorna eller liknande. Detta ljudet uppfattar jag endast när rutorna är nere. 2. Vid lägre hastigheter så hörs ett skrapande rytmsikt ljud från utsidan. Det låter som att något ligger emot. Vid tomgång på uppfarten låter och går bilen som den ska. Detta ljudet uppfattar jag endast när rutorna är nere. Tips och förslag mottages hjärtligen!
-
-
- 2 svar
- 581 visningar
-