Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by JohnnyFalken,

Mina visare för "temp" och "laddning" har vänt sig upp och ned enl. bild. Vad kan detta bero på? Det blinkar också en varning "bil+lås", vad betyder detta? //Johnny

2. Started by cabrune,

Mustang GT 2007 När jag bromsar blinkar det på vänster sida en gång. Aldrig på höger. Tidigare ägare vilken importerade bilen ifrån USA hade monterat en Customtronix--LED Blinker Splitter, Model No: LEDRLBS. Baklysen är med 3 sektioner röda glas. Blinkersen är monterad i backljuset med gul lampa. Vad kan felet vara. Jag har läst att inkommande signal ifrån det tredje bromsljuset , vilket är monterat på bakvingen, skall koppla bort blinkerssignalen. Detta fungerar ej för vänster sida. Tacksam för hjälp.

• 9 svar
    • 1,6k visningar
  3. Started by laxkungen,

Har funderingar på att byta ut min befintliga stereo i min 2013 GT till en ny med GPS och stor skärm. Vet att man kan beställa grejer från Kina, men är inte intresserad av det. Vad har ni för tips och vad har ni själva satt in i era bilar? 😀

4. Started by Mercury5964,

Är det Haynes som är bäst? Jag håller på och byter bromsrör på min Tahoe (2005) och letade förgäves efter info om ABS-modulen i Haynes. Men den nämndes knappt. Inte så imponerad. Det fick bli Youtube i st. Är ni nöjda med Haynes för Mustangen? Eller finns bättre?

5. Started by Mercury5964,

Nå'n som kan rekommendera ett bra kapell till min 2011 GT Coupé. Ska ha den täckt i (varm-)garaget under vinterförvaringen, så i första hand ett bra dammskydd. Och några tips på andra saker att tänka på för vintern utöver underhållsladdning, bränslekonservering och lufta i däcken lite? Bilen är precis nyservad.

6. Started by Patrikstar,

Hej! Har en Mustang 2014 V6 där värmen idag slutade fungera. Vrider jag på full värme så händer inget, fläkten snurrar och så men ingen värme. Vidare så ändrar den hastighet på fläkten rätt vad det är utan att jag vridit på något reglage. AC-n fungerar som den ska. Kör jag sakta eller står stilla så kommer det lite värme, men vid körning så slutar värmen komma. Har väl att göra med att luften i motorrummet blir varmare då bilen inte rör på sig. Någon som har något tips på vad det kan vara och vad jag eventuellt själv kan göra åt det?

7. Started by Gubbo,

Jag har köpt en mustang gt 2005. Det är absolut omöjligt att tanka på mack och jäkligt jobbig att tanka med dunk. Har någon tips om vad göra. Haft en v6 Cab tidigare och den var skitsvår att tanka men inte omöjlig

• 1 svar
    • 195 visningar
  8. Started by MickeMusse89,

Hejsan, Lådan har börjat växla hårt mellan 1-2an och 2-3an, Ny olja och filter. Provat reseta så lådan får "lära om sig".. (Minus av 30 min) samt vad jag kunnat hitta på internet med Tändning ON, gaspedal långsamt ner och upp starta bilen). Min erfarenhet när det kommer till att skruva bilar är på dom äldre bilarna. Min tanke om det ens är uppbyggt så på dessa lite "nyare" än 60 talare... Går där vaccum slangar m.m till dessa lådor? Har haft liknande problem på en gammal "jänkare" då var det en slang som hade hoppat av. Annars? någon som har någon tips på vad det kan bero på? Bilen i sig är en GT/CS 2011 med 11000mil end…

• 6 svar
    • 879 visningar
  9. Started by Pia Sundsvall,

Hej,måste tyvär sälja min fina Mustang GT cab 2011,nu på står bilfirman att den är krockad,men de är den inte,varit i kontakt med Grufman,dom har kollat upp,även köpt en carfax,så de finns inget om att den ska vara krockad..jävla bilfirmor,rent ut sagt,kontaktat volvo bilbolaget nu för en värdering…eller hur går jag vidare?

10. Started by Slagsida,

Någon som sitter på en fil för att kunna 3D-printa den där lilla spaken som alltid går sönder som sitter bak på framstolarna för att fälla fram ryggstödet? Har bara metallpiggen kvar på mina stolar. Fanns tidigare på nätet men är nu borttagen då någon tydligen tagit filen och börjar sälja 3D-printade spakar på eBay.

11. Started by runeC,

Fick denna felkod: P0340: Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor Men jag läste på forumet att det inte är kamaxel givaren utan generatoren som är problemet vilket är mycket dyrare. Hur säker kan man vara att det generatorn som är problemet ? Bilen är en 2005 cab med 4.7 liters motor.

• 8 svar
    • 1k visningar
  12. Started by Fredrik GT07,

Vet någon om vad Drag pack på en GT -07 gjorde i hk ? Finns delar av det i skrift på P- bladet för Gen 5 Vh

• 3 svar
    • 369 visningar
  13. Hej nybliven Musse och forum-medlem Undrar om nån vet om någon sida där man kan söka efter bakljus Spyder , vet dom ej är E- godkända men spar original o byter vid besiktning såklart Dessa är ett lyft på bilen.... https://www.carid.com/spyder/black-sequential-fiber-optic-led-tail-lights-mpn-alt-yd-fm05v3-led-bk.html?singleid=2222561612 Hitta denna sida men frakten är ju hutlöst. köper gärna begagnat om nån har liggandes . Ska passa Musse V8-2005 Mvh Lasse

• 8 svar
    • 1,5k visningar
  14. Started by Road 66,

Innerbelysningen lyser hela tiden och går inte att släcka på min GT årsmodell 07. Hände idag helt plötsligt. Någon som har något tips. Vill även ha tips vem som servar Mustang här i Umeå ,Carstedts i Umeå tar bara nya modeller

• Thanks
    • 2 svar
    • 240 visningar
  15. Hejsan Nån som har koll på hur Mustang med v8 kommer funka (eller inte) då inblandningen av biobränsle ska drastiskt öka? Det verkar ju föras krig mot bensin numera... Någon som ställt om en modern Mustang att gå på etanol tex? om så hur funkar det? Så det lär väl bara bli mer och mer...och helst verkar man ju se att allt utom bilen ska bort...o sen den med.. https://www.svd.se/drastiskt-alternativ-nar-bensin-och-diesel-fasas-ut?fbclid=IwAR3vV1LJrnba_qgKarIqGm87DACCSBAVE6cCzW8_beusxTBCENJGzNRaMHU

• Like
    • 7 svar
    • 1,5k visningar
  16. Hej. Har försökt googla detta utan framgång. Men varför lägga timmar att leta när vi har en enorm kunskapsbank här i forumet 🙂 Hur kom det sig att de inte satte i Coyote-motorn redan i 2010 års Mustang GT i samband med faceliften? Var det tanken, då man började skissa på motorn redan 2007 om jag förstått rätt, men att den inte hann bli klar till lanseringen?

• 2 svar
    • 324 visningar
  17. Started by Puttegust,

Är det någon som vet om det finns några basar som passar rakt av i dörrarna shaker 500

• Like
    • 4 svar
    • 407 visningar
  18. Started by a-hed,

Mustang gt-05 6000 mil, kom upp nu i helgen.......tändes upp lite från och till. Stängde av alla strömförbrukare, körde väl en 10 mil innan jag var hemma. Stod på tomgång hemma och felmeddelande tänt, kolla med multimeter då visa den 14,2 volt ganska normalt ju. Har för mig att det är ett ganska vanligt problem med generator problem på dessa. Men vad brukar vara problemet? Finns där laddnings regulator man byta? //Inge

• 2 svar
    • 334 visningar
  19. Hej. Har en 2011 GT. Har bytt sista dämparna , axle back . Men skarven är ju omöjligt att få tät, konstig konstruktion. Hur har ni andra gjort? Tips mottages.

20. Started by kurt,

har gjort lätta mods under huven, ford racing cai, steeda udp och cmdp plattorna, ford racing spridare org lb, kör på strategi läge i sct x3 sf3 , den var inställd på 87 okt(ron) fanns att välja 91 och 93, ändrade till 91 och det gjorde mkt, till det bättre, till frågan blir det bra att ändra till 93 (ron) eftersom jag alltid kör på 98 oktan! bara testa eller?

• 1 svar
    • 231 visningar
  21. Started by laxkungen,

Hittade dessa kablar bakom radioenheten på frugans 07:a? Vad är dom till för?

• 1 svar
    • 289 visningar
  22. Hej, har någon tips på om man kan laga bakljusen på mustang 2014? De är ju hermetiskt ihoplimmade. De är konverterade en gång med swed lights blinkerssats när den togs in en gång, 2014. De är ju ruskigt dyra nya. Vi har även lite fukt i vänstra bakljuset. Det har läckt in via konverteringen som gjordes, både limmet och tejpen hade släppt. Tips mottages tacksamt/ Gurra G

23. Hej, kan någon vänlig själ hitta en förklaring till följande problem.... Min GT 2007 rycker vid jämn gas och vid låg belastning (1000-1500rpm). Över 2000rpm går den bra och ryckningarna känns inte. Jag har inga felkoder. MAF rengjord, nytt luftfilter, nya tändstift, jag hittar inga vakumläckor (startgas). Både Ford och min duktiga bilmek hittar inget fel. Vad kan orsaka den ryckiga gången vid jämn gas och låg belastning? Övriga mod’s på bilen: BBK Öppet luftfilter, BBK korta headers, nedre remhjul i Ali, H-pipa och sportavgas bak. Tack på förhand.

• 38 svar
    • 3,6k visningar
  24. Started by Slagsida,

Någon som har erfarenhet av chiptrim på bilen? Finns bl a ett tyskt märke GAN GA/GA+. Pluggas direkt i OBD-porten och styrs av en app i mobilen. Finns en för Mussar som skall ge ca 20 hk extra och bättre bränsleekonomi. Det skall vad jag förstår vara ett alternativ till att mappa om med tuner.

• 5 svar
    • 419 visningar
  25. Är lite förtvivlad då jag sålde mustangen för en vecka sedan och nu skickar köparen bilder till mig som visar att den orange motorlampan plötsligt lyser och han har får fram felkod P0420 (Först trodde jag att universum skämtar med mig eftersom jag fått den felkoden tidigare på en V70 och en Fabia och då var det lambdasonden respektive hål i avgassystemet). Jag ställde på mustangen för två veckor sedan så jag han köra den ett par dagar innan jag satte ut den på annons. Har haft bilen i två år och allt har fungerat klockrent i min ägo. Bilen har följande spec: 2013 Coyote V8 2020 fick den öppet filter BBK CAI, ljuddämpare Axleback flowmaster (inga racekattar…

• Like
    • 6 svar
    • 652 visningar