Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 926 topics in this forum
-
Vet någon om vad Drag pack på en GT -07 gjorde i hk ? Finns delar av det i skrift på P- bladet för Gen 5 Vh
-
- 3 svar
- 352 visningar
-
-
Hej nybliven Musse och forum-medlem Undrar om nån vet om någon sida där man kan söka efter bakljus Spyder , vet dom ej är E- godkända men spar original o byter vid besiktning såklart Dessa är ett lyft på bilen.... https://www.carid.com/spyder/black-sequential-fiber-optic-led-tail-lights-mpn-alt-yd-fm05v3-led-bk.html?singleid=2222561612 Hitta denna sida men frakten är ju hutlöst. köper gärna begagnat om nån har liggandes . Ska passa Musse V8-2005 Mvh Lasse
-
- 8 svar
- 1,4k visningar
-
-
Innerbelysningen lyser hela tiden och går inte att släcka på min GT årsmodell 07. Hände idag helt plötsligt. Någon som har något tips. Vill även ha tips vem som servar Mustang här i Umeå ,Carstedts i Umeå tar bara nya modeller
-
-
- 2 svar
- 217 visningar
-
-
Hejsan Nån som har koll på hur Mustang med v8 kommer funka (eller inte) då inblandningen av biobränsle ska drastiskt öka? Det verkar ju föras krig mot bensin numera... Någon som ställt om en modern Mustang att gå på etanol tex? om så hur funkar det? Så det lär väl bara bli mer och mer...och helst verkar man ju se att allt utom bilen ska bort...o sen den med.. https://www.svd.se/drastiskt-alternativ-nar-bensin-och-diesel-fasas-ut?fbclid=IwAR3vV1LJrnba_qgKarIqGm87DACCSBAVE6cCzW8_beusxTBCENJGzNRaMHU
-
-
- 7 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej. Har försökt googla detta utan framgång. Men varför lägga timmar att leta när vi har en enorm kunskapsbank här i forumet 🙂 Hur kom det sig att de inte satte i Coyote-motorn redan i 2010 års Mustang GT i samband med faceliften? Var det tanken, då man började skissa på motorn redan 2007 om jag förstått rätt, men att den inte hann bli klar till lanseringen?
-
- 2 svar
- 297 visningar
-
-
Är det någon som vet om det finns några basar som passar rakt av i dörrarna shaker 500
-
-
- 4 svar
- 357 visningar
- 1 follower
-
-
Mustang gt-05 6000 mil, kom upp nu i helgen.......tändes upp lite från och till. Stängde av alla strömförbrukare, körde väl en 10 mil innan jag var hemma. Stod på tomgång hemma och felmeddelande tänt, kolla med multimeter då visa den 14,2 volt ganska normalt ju. Har för mig att det är ett ganska vanligt problem med generator problem på dessa. Men vad brukar vara problemet? Finns där laddnings regulator man byta? //Inge
-
- 2 svar
- 313 visningar
-
-
Hej. Har en 2011 GT. Har bytt sista dämparna , axle back . Men skarven är ju omöjligt att få tät, konstig konstruktion. Hur har ni andra gjort? Tips mottages.
-
- 1 svar
- 323 visningar
- 1 follower
-
-
har gjort lätta mods under huven, ford racing cai, steeda udp och cmdp plattorna, ford racing spridare org lb, kör på strategi läge i sct x3 sf3 , den var inställd på 87 okt(ron) fanns att välja 91 och 93, ändrade till 91 och det gjorde mkt, till det bättre, till frågan blir det bra att ändra till 93 (ron) eftersom jag alltid kör på 98 oktan! bara testa eller?
-
- 1 svar
- 215 visningar
-
-
Hittade dessa kablar bakom radioenheten på frugans 07:a? Vad är dom till för?
-
- 1 svar
- 268 visningar
-
-
Hej, har någon tips på om man kan laga bakljusen på mustang 2014? De är ju hermetiskt ihoplimmade. De är konverterade en gång med swed lights blinkerssats när den togs in en gång, 2014. De är ju ruskigt dyra nya. Vi har även lite fukt i vänstra bakljuset. Det har läckt in via konverteringen som gjordes, både limmet och tejpen hade släppt. Tips mottages tacksamt/ Gurra G
-
- 4 svar
- 463 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, kan någon vänlig själ hitta en förklaring till följande problem.... Min GT 2007 rycker vid jämn gas och vid låg belastning (1000-1500rpm). Över 2000rpm går den bra och ryckningarna känns inte. Jag har inga felkoder. MAF rengjord, nytt luftfilter, nya tändstift, jag hittar inga vakumläckor (startgas). Både Ford och min duktiga bilmek hittar inget fel. Vad kan orsaka den ryckiga gången vid jämn gas och låg belastning? Övriga mod’s på bilen: BBK Öppet luftfilter, BBK korta headers, nedre remhjul i Ali, H-pipa och sportavgas bak. Tack på förhand.
-
- 38 svar
- 3,5k visningar
-
-
Någon som har erfarenhet av chiptrim på bilen? Finns bl a ett tyskt märke GAN GA/GA+. Pluggas direkt i OBD-porten och styrs av en app i mobilen. Finns en för Mussar som skall ge ca 20 hk extra och bättre bränsleekonomi. Det skall vad jag förstår vara ett alternativ till att mappa om med tuner.
-
- 5 svar
- 379 visningar
-
-
Är lite förtvivlad då jag sålde mustangen för en vecka sedan och nu skickar köparen bilder till mig som visar att den orange motorlampan plötsligt lyser och han har får fram felkod P0420 (Först trodde jag att universum skämtar med mig eftersom jag fått den felkoden tidigare på en V70 och en Fabia och då var det lambdasonden respektive hål i avgassystemet). Jag ställde på mustangen för två veckor sedan så jag han köra den ett par dagar innan jag satte ut den på annons. Har haft bilen i två år och allt har fungerat klockrent i min ägo. Bilen har följande spec: 2013 Coyote V8 2020 fick den öppet filter BBK CAI, ljuddämpare Axleback flowmaster (inga racekattar…
-
-
- 6 svar
- 612 visningar
-
-
Hej, Robert Wallmark heter jag och är ny medlem sedan augusti 2023. Söker svarta framstolar i svart till min Musse GT Cab-05. Någon som har eller vet vart jag kan hitta? Helst original… mvh Robert
-
- 4 svar
- 626 visningar
-
-
Tänkte byta olja i växellådan (automatlåda) Mustang GT Convertible 2006 4.6L. Var får man tag i originalpackning till tråget/filtret. Verkar inte finnas hos Grufman och följer inte med när man beställer filtret från t ex Hanssen Racing.
-
- 8 svar
- 263 visningar
-
-
Hej Någon på forumet som vet var man får tag i rambalk bak (höger o vänster inre) till en Mustang GT Convertible, 4.6L, 2006-års modell? Fått observandum från bilprovningen, och enligt Grufman tillverkas inte dessa balkar längre och går inte att få tag i, ens på skroten. Trots att de sitter på alla cabbar från den tiden (och kanske fortfarande). Den ena är det hål i och lär inte klara bilprovningen när det blir dags nästa gång. Hittade inget om detta på forumet men det borde vara fler än jag som drabbats av detta. Hur har ni lösts det, någon som kan peka mig i rätt riktning? Mvh/Chris
-
- 9 svar
- 725 visningar
- 1 follower
-
-
Har lite bekymmer med handtaget på förarsida och sökte på forumet. Det dök upp ett stängt inlägg på fix o tips, där man hänvisar till en beskrivningen. Kan dock inte hitta denna beskrivning någonstans. Någon som vet vad det är för beskrivning man hänvisar till. Hur krångligt är det att plocka ut handtaget o åtgärda det?
-
- 4 svar
- 439 visningar
-
-
-
-
- 3 svar
- 452 visningar
- 1 follower
-
-
Hej. mina handtag fälls inte in på min 06a, dom blir kvar i öppnat läge så att säga . någon som vet vad som är felet, eller vad som kan göras. går det att ta bort dörrsidan innefrån och åtgärda detta mvh cmc 4392 Danesten
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej, har ett litet märkligt problem med min 2005 GT. När stereon är på, men volymen är på 0, så hörs ett "vinande" ljud från högtalarna. När jag sen ökar varvtalet genom att gasa lite, antingen i neutral växel eller med växel i, så försvinner vinandet gradvis. Stänger jag av stereon så hörs inget. Om jag ändrar belastningen på elsystemet, tex genom att slå på/av halvljus/dimljus etc, så ändras karaktären på vinandet. Någon som har en teori om vad som kan vara fel?
-
-
- 5 svar
- 315 visningar
-
-
Min oljetrycksmätare har got Bananas. Ibland är nålen på max och o bland i botten. Men motorn har ännu inte skurit. Någon som vet varför?
-
- 9 svar
- 1k visningar
-
-
Fick för höga avgasvärden vid besiktningen. Någon som har en bra lösning på att få ner siffrorna lite? Bilen har stått still en längre tid, ny olja och filter. Sitter x-pipes med racekattar på, öppet luftfilter.
-
-
- 18 svar
- 2k visningar
- 1 follower
-
-
hemkommen från vår resa ner till sydligare breddgrader med sol, bad och glaciäråkning... undrar dock om någon har löst problemet med fladdrande huv... är inte så upphetsande att mil efter mil på autbahn se huven fladdra när man ligger och cruisar i 200... man bara undrar när den ska kommande farandes upp... man vill ju ogärna släppa koncentration på väg fram och bakåt men huven gör det svårt att slappna av riktigt och bara glida fram...
-
- 40 svar
- 4,9k visningar
-
-
Finns det nånstans man kan köpa nån fräsig klädsel till själva bakluckan gt 07
-
- 1 svar
- 331 visningar
- 1 follower
-