Jump to content

Kan inte hitta i instruktionsboken vad denna knapp är bra för


svlu

Recommended Posts

16 timmar sedan, svlu said:

Knappen längst till höger? Har den någon funktion? Kan inte hitta något i manualen eller på nätet.

Någon som vet?

 

20160927_203518.jpg

Har tyvärr inte den knappen till höger, troligen eftermonterad. Halo ljus kanske? 

Jag highjackar din tråd lite ;-) skulle ju kunna titta i manualen men jag skickar ut frågan här ändå, alla behöver träna på lite forumaktiviteter för det är förbaskat dött på detta forum :-)

Hur vrider man vreden till vänster? Mot dimmljus och "pull", jag har försökt trycka å dra och vrida i reglaget utan att komma någon vart. i Läge park å halvljus kan jag däremot dra ut det lite  men utan att något händer.

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, monkeyman said:

Det ska inte gå att vrida till vänster, i läget P och halvljus kan du dra ut knappen och då tänds dimljusen (om du har några monterade?).

Aha smart :-)  nu får jag skämmas hehe . Jag bytte grill och tog bort dimmljusen för ett par veckor sedan, men blev ändå fundersam häromdagen och nu när jag så bilden passade jag på.

 

Link to comment
Share on other sites

Kan det vara en knapp för värme i sätena? Är ju en option med uppvärmda säten för bilar levererade i norra USA och Canada.

Vi har också den knappen. Verkar vara orginalmonterad. Lyser när man slår på den så det finns ström framdraget. -08 Bullitt

Link to comment
Share on other sites

Sähär ser min ut.

Värme i sätet har jag på en annan knapp på gaveln av stolen. ( jag har eftermonterad mittkonsoll från Pioneer med GPS mm, så därför har detta monterats på stolen istället )

Ingen som vet?

knapp.JPG

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, ekan said:

Sähär ser min ut.

Värme i sätet har jag på en annan knapp på gaveln av stolen. ( jag har eftermonterad mittkonsoll från Pioneer med GPS mm, så därför har detta monterats på stolen istället )

Ingen som vet?

knapp.JPG

 

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Strombrytare/Strombrytare-kvadratisk-2000016436/

Ser ut som en från biltema. Men eftermonterat för lyse eller liknande. Svårt att veta då det är eftermonterat, men bara att följa kablarna, om den ens är inkopplad. Eller kolla uder huven för ngt extra relä eller kablar som inte är original

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Som RoTe säger, det där är eftermonterat och ej original hur mycket ni en vill få det till det. :)

Hade en liknande knapp på min, den var till eftermonterad BACKLJUS(förmodligen för att blinkersen satt i backljuset) som var monterat under spoilern ibak!
Såg förjävligt ut, åkte bort direkt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 6 years later...
1 hour ago, Countess said:

Lite sent svar men vad jag vet är det instrumentbelysningen. Man ändrar styrkan på ljuset.

😂 bra svar... men de var nog på jakt efter den runda vippknappens funktion

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...