Jump to content

Mustang 2015+

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+

1. Started by Darkis,

Ni som har underredsbehandling från hamnen , vet någon om hur bra den är gjort? är den lika bra som en Ditec variant, eller skall man kosta på sig en "riktig" underredsbehandlig... vad säger ni!

2. Started by Gtttggg,

Vad för fråga får ni oftast när ni stannar nånstans med era mustanger och nån kommer fram? Folk frågar mig hela tiden om hur mycket jag pröjsade för min mustang.

• Thanks
      • Haha
      • Like
    • 33 svar
    • 4,6k visningar
  3. Started by Gtttggg,

Tips på hur man vårdar suffletten? Kan man tvätta bilen som vanligt med högtryck?

4. Started by Gunnar Flyberg,

Någon mer som har haft problem med att småstenar fastnar när man kör på grusvägar? Blir ett otrevligt oljud som upphör först när gruset slipats bort. Inträffar även om man (alltid) kör sakta. Undviker grusvägar, men ibland vänder man inte efter flera mil...

5. Started by Razvan,

Jag körde i helgen till Göteborg från Skåne och märkte konstiga vibrationer i hastigheter runt 90-110 km/h. Jag har testat och frikopplat med vibrationerna finns där ändå. När jag körde 130-140 då minskade vibrationerna men de var kvar. Någon annan som har känt likadant och hur har ni löst problemet. Bilen har gått i skrivande stund 300 mil och dessa vibrationer har inte varit där tidigare. Har inte kört på trottoarkanter eller liknade.

6. Started by kanske mustang,

När man accelererar kraftig vid om körning eller från stillastående så rycker bilen till några gånger ganska kraftigt så man hoppar. Inga indikationer eller annat. vad kan det vara. Har väl gått 1200 mil nu tror jag. Börja med att hålla i ksprit ? eller boka tid hos Ford direkt ?

7. Started by Henric,

Hej! Har precis köpt en Musse -16. Tycker ni att man ska investera i en tectyl/dinitrol behandling?

8. Started by Corvette,

Så var bilen besiktad och klar hos Bilprovningen utan problem i Enköping Hamnade på deras FB också 😎

9. Started by Gtttggg,

Är det normalt att bilen går mjukt/gungar något på ojämn väg i normal körläge? Min ecoboost var stötigare än den nya bilen. Försöker jag gunga bilen för hand, är fjädringen stum. Rör sig knappt.

• 6 svar
    • 1k visningar
  10. Started by Gtttggg,

Idag köpte jag denna velocity blue mustang GT cab -19 med aut och har sålt min ecoboost -16. 😊

• Haha
    • 19 svar
    • 2,2k visningar
  11. Started by Darkis,

Ja nu har man tittat på bilskydd att ha inomhus och ser att JULA säljer några varianter, vilka har ni tagit och passformen längd djup är de tillräckligt att köpa den här 434-508 eller skall man välja större ?? https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/vintertillbehor/overdrag/biloverdrag-619204/#tab04 Med vänlig hälsning, DarKis

• 1 svar
    • 831 visningar
  12. Started by Darkis,

Är det nån som har uppdaterat sin SYNC2 installation utan att den gnäller att det äär en trasig fil eller att den inte kan hitta filer på usbminnet korrekt Jag har precis som alla andra tagit ner uppdateringen ifrån svenska fords sync hemsida och allt går bra och man zipar upp filen till en usbminne, det jag kan se är en rotkatalog som heter SyncMyRide och ser 2 filer utöver rotkatalogen som heter auroinstall.lst samt DONTINX.MSA allt verkar vara ok. men i bilen säger den att det fattas en fil eller är skadad. då har jag googlat runt så upptäcker jag att det verkar vara en fil som heter install.lst som saknas... så min fråga är hur har ni ficat det eller sitter ni i…

• 7 svar
    • 2,1k visningar
  13. Vad är det för skillnad på alla begrepp ex GT, 500 , 550, BOSS, Sportback, shelby.. vad har jag för någon modell är det nåt jag har osv .. man verkar inte inte hitta så mycket på nätet mesta dels man hittar är mot skillnad mot shelby ..är det nån som kan light me så vore det kanon! mvh

• Like
    • 4 svar
    • 908 visningar
  14. Started by Cyberknutte,

https://www.blocket.se/halland/Ford_Mustang_Shelby_GT_350_R_87213227.htm?ca=11&w=3&last=1 895 000 kr! Har aldrig hårt talas om någon GT350R i Sverige, men det finns iallafall 2st "vanliga" GT350 till salu på blocket. Om man jämför varvtider på olika banor så kan man ju konstatera att man oftast måste köpa bra mycket dyrare bilar för att få en mer kapabel bil! Undantaget är Nissan GT-R, men den är ju å andra sidan inte alls lika snygg... 😉 https://fastestlaps.com/models/ford-shelby-mustang-gt350r Vad tror ni om värdebeständigheten på en sådan här? De lär väl bli ganska ovanliga i Sverige. Kan den hålla värdet bättre än M4, GT-R? // Andreas

15. Started by Musse16,

Fick en 2a på besiktning på för högt halvljus. Vet någon hur man justerar höjden på halvljuset, eller någon info på annat mustangforum.

• 1 svar
    • 711 visningar
  16. Started by Ados,

Hej Instrumentbrädan slocknade och blev svart, ingen information visades. Har någon varit med om detta och Hur åtgärdade felet? Säkring eller har elektroniken helt enkelt lagt av? Någon som vet?

• 4 svar
    • 942 visningar
  17. Started by mustang devil,

Någon som vet om man kan programera fjärren så man kan starta bilen med den? Har sett att det finns en annan fjärrkontroll Är en 2016 5.0

• 1 svar
    • 845 visningar
  18. Started by Musse16,

Om Ford Sverige skulle etanolkonvertera nya Mustangen, hur många skulle byta o köpa ny Musse då??? Påverkan på skatten skulle bli betydlig. Svara gärna i denna tråden, Ja eller Nej. Kul o se resultat o intresse, kanske en tankeställare för Ford Sverige

• Like
    • 8 svar
    • 945 visningar
  19. Igår var jag åter på Trackday Monday på Mantorp Park. Under de första passen på förmiddagen så kändes det lite ringrostigt och man kände sig lite bortkommen bland alla GT3:or, AMG GTR, Nissan GTR och andra renodlade trackdayvapen. Men efter lunchpausen så flöt det på bättre och spårvalen satt som de skulle och man kunde hålla jämnt tempo med bankittade Corvette C5 och äldre 911 och det blev även omkörningar av M3:or, Audi S5. GTx bilarna är ju dock i en helt egen liga... Det var sjukt roligt och man blir ju väldigt sugen på att åka mer och snabbare! Min bästa tid blev 1.38. Det roliga är att min bil är helt original, inte en skruv är bytt. Allting funkar kalas! …

• Like
    • 6 svar
    • 931 visningar
  20. Started by Darkis,

Hej är nyligen stolt ägare av en Musse 2016 och har fått ersätta sidospeglarnas ponylampor som projekterar mot marken, vi säga att de är lätta att byta själv som man ser så ser man taben direkt när man vinklar spegeln MAX, Man kommer man åt taben med ätpinnar av trä och då under spegeln inte vid sidan som man skulle tro på bilden, på så sätt slipper man göra repor och märken av skruvmejsel som annars är för hårt matrial för plastkanten..hur passade dessa ersättning lampor då! Jo de var lite skillnad mot original man fick pressa lite bakåt så de ploppade på plats, lite onödigt hårt i min mening, då originalen satt lösare. men nu lyser ny fina ponysar på bägge sid…

21. Started by Mustang2016,

Hej alla. Har en 16 Mustang GT med ac problem. efter ett år gick kondensorn sönder genom att den ärgats hål i den. Och blev bytad på garanti. Frid och fröjd, sen över vinterförvaringen så va det dags igen, ac kass igen, är det möjligt att det bara håller en säsong? Skall lämna in bilen till Hedberg bil i malmö 15/4-19 så får vi hoppad att det går på garantin. Vill bara kolla om det är fler som har samma problem som jag? Ha det gott

• Like
    • 48 svar
    • 5,4k visningar
  22. Started by pools,

I mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller? /P-O

23. Started by RRS550,

• 0 svar
    • 584 visningar
  24. Started by Torino_GT,

Fick upp en varning på "Avgasfilter är över gränsen", någon som vet vad det kan vara? Ska lämna in bilen på service i början av nästa vecka men vill gärna veta vad det kan vara.

• 15 svar
    • 3k visningar
  25. Started by WoberT,

Vad ska man använda för motorolja till en 2018 GT 5.0L V8? På oljelocket står det 5W-20 och i instruktionsboken 5W-30.

• 1 svar
    • 746 visningar