Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Vad mäter den högra mätaren egentligen. Någon som vet?
-
- 1 svar
- 258 visningar
- 1 follower
-
-
Ja som titeln säger så bara blev den svart, back kameran är det enda jag kan se. Vad kan det vara för fel säkring ? Har aldrig bytt säkring så vet inte hur man glr eller var de sitter ? Tack
-
-
- 3 svar
- 335 visningar
-
-
Någon mer än oss som har strul med sin 10 växlade automatlåda Håller på att stånga mig blodig med Hedin Bil angående garanti på detta Vår låda slår i växlarna när man glider lungt fram på vägarna, främst sker det på 3- samt 5:e växeln. När man skall köra iväg så hittar den inga växlar alls, så man kliver av från gasen och sedan på igen så är de där Finns bulletin på detta fel, men är det någon som lyckats få ut detta på garantin?
-
- 2 svar
- 560 visningar
-
-
Hej! Är det någon som vet om man behöver göra någon nollställning vid startbatteri byte? Vissa bilar kräver ju att det görs för att laddning ska fungera korrekt men hur är det på en 2016 GT.
-
-
- 5 svar
- 489 visningar
-
-
Har en 2015 GT automat. Finns fem olika modes: normal sport sport+ track wet&snow. skulle vara intressant att veta vilka parametrar som ändras. Ger wet&snow lägre effekt t ex.
-
- 3 svar
- 336 visningar
- 1 follower
-
-
Vad tror ni om det? Någon som provat? 2015 GT med nordiska friktionsdäck.
-
-
- 7 svar
- 514 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Vi har slängt i en Coyote Gen2 2015-2017 i en gammal Ford F100. Ford racing control pack och hela köret så allt ska funka precis som i en ny Mustang. Bilen är uppstartad men där är ett ljud som ingen vill kännas till vad det är, vi har inte fått headers 100% tätt så förhoppningsvis är det orsaken och att det löser sig när vi fått det tätt men ville ändå kolla om någon har någon input? Tack på förhand.
-
- 3 svar
- 554 visningar
-
-
Funderar på att kanske måla bromsoken i samma färg som bilen dvs röda. Är det någon annan som gjort det och är nöjd med resultatet? Eller ska man bara snygga till bromsoken bak. Tycker dock det känns lite tråkigt att isåfall behöva måla över ”Brembo” loggan i framoken. Kanske det finns en lösning på det med, Hållbart klistermärke?
-
-
- 12 svar
- 857 visningar
-
-
Tänkte höra om det är någon som vet effektskillnad på sportluftfilter mot orginalfilter? Motorn är standard 440HK inget gjort åt den även avgassystem standard Behöver man mappa om motorn om man sätter på ett sportfilter? Hälsningar Kalle K
-
- 6 svar
- 585 visningar
-
-
Bilen var parkerad under hela sommaren, ca 3-4 månader. Upptäckte att batteriet var helt dött när jag skulle starta den. Ladda upp batteriet och startade bilen, fick då fram dessa fel meddelanden: Steering assist fault och hill start assist fault. Bilen är en 2017 V6 Manuell. Tips på vad jag kan kontrollera? någon som haft samma fel?
-
- 3 svar
- 670 visningar
-
-
Hej och tack för insläpp 🙂 Jag undrar om någon har koll på hur jag kopplar in mina elektriska stolar i en gammal bil? Finns det någon duktig bilelektriker här på forumet jag är ren novis.
-
- 15 svar
- 512 visningar
-
-
Hej, Funderar på att köpa en frontläpp/splitter men står i beskrivningen ”Inte kompatibelt med Performance Pack utrustade fordon”. Har för mig att jag läst att alla EU sålda GT har Performance pack. Någon som vet om det stämmer? /Anders
-
- 2 svar
- 450 visningar
-
-
Var på service igår då upptäckte de glapp i hjullagret höger bak. Tänkte åka till Elmia imorgon, bör jag göra det?
-
- 5 svar
- 712 visningar
-
-
Född 2016, galopperat 1500 mil, 4 mm under bakhovar, men slirar lätt. Orginalskor bak med 4 mm kvar . Kastar väster/ höger trots Veterinärkontroll av både Ford i form av Hel- Service och ledande besiktningsman av Staten godkänt institut. som påstår att bakhovar är ok. Varför kastar min Ponny, speciellt när vi rider Sport, ........ Tycker det är obehagligt. Ska kusen har mer vikt i sina sadelväskor bak, eller ska jag byta skor baktill av annat märke än just Perelli . Regn är en sak, men på torr asfalt ? Hmm. Händer när vi färdas i runt 40- 50 km/h och skänklar på. Väl på Prärien i högre farter, händer inget liknande....... Tankar ? Just det. 2,4 -2,5 hölass bak och …
-
-
- 22 svar
- 2k visningar
-
-
Kör min GT 2015 året runt. Har hört att AC ska vara på även under vintern då den inte mår bra av att stå still. Någon som vet mer kring detta?
-
- 9 svar
- 1k visningar
- 1 follower
-
-
Mitt skydd för nyckellåset på förarsidan har lossnat och försvunnit. Var kan jag hitta nytt? Någon som vet?
-
- 2 svar
- 238 visningar
- 1 follower
-
-
Behöver nytt. Någon som har att sälja? Eller annat emblem att ersätta det med. Ponny kanske? 2015 GT svensksåld men jag tror det är lika på alla.
-
- 2 svar
- 282 visningar
- 1 follower
-
-
Hej Tänkte höra om det är någon som har en X-Pipe eller en H-Pipe liggande som ni vill bli av med? Eller var köper man en sådan till ett bra pris? Hälsningar Kalle
-
- 8 svar
- 448 visningar
-
-
Hi, I am looking at buying a Mustang, I had one in the states (Florida) and would like to buy one here as its my favorite car. I had a question regarding having one of these in Stockholm. I would be parking the car on the streets, am I allowed to cover the car if it is on the street? I was thinking in Winter to drive very little if snow. Would even driving in winter due to the stones etc cause a lot of damage if it is lower? Would you recommend even getting a Mustang if you have it as a all year round car? I am usually in the city or nearby. Thanks and any information appreciated! Hej, Jag funderar på att köpa en Mustang, jag hade en i US…
-
- 1 svar
- 394 visningar
- 1 follower
-
-
Någon som känner till detta företag eller har erfarenhet av den? Nedan är svaret på min förfrågan kring min 2015 GT. Talat med dem. Ger seriöst intryck. Vill gärna finna referens. Performance Tuning Hej Berndt, Tack för visat intresse! Här kommer offerten på din bil: Vi på Performance Tuning ser att HHU833 med vår STEG 1 optimering får en effekt på: 421 HK—> 446 - 461 HK 542 Nm—> 562 - 582 Nm Bränsleförbruknings minskning: 10-15% Vi vill även tillägga att vi bjuder på en felsökning av hela bilens mjukvara (värde 990 kr) om du väljer att optimera din bil innan 30 september. …
-
- 1 svar
- 383 visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Lite nyfiken då jag hör olika bud. Gör ni er service på bilen före eller efter vintervilan? Min olja är bytt 27/7 i år. 2500mil på mätaren. Mvh, Joel
-
-
- 7 svar
- 594 visningar
-