Jump to content

-86GTStang

Medlemmar
  • Inlägg

    101
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

-86GTStang's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Orginal -86GT, 5sp. 1.86sek 60ft -9.14sek 127kmt ,Dragradial 235/60-15 3.73 utv. Trick Flow kit, ca 360hk, 1.73 60ft-7.91sek 143kmt, Racemaster,wrinkelwall tires,245/60-15 , 3.73 utv. ( 402m,13.03sek 174kmt, 2.01 60ft med 225/60-15 gatedekk, Interceptor )12.63 172kmt 402m med street legal slicks. Procharger P1sc. ca 510hk , 1.63 60ft- 7.41sek 158kmt, Racemaster wrinkelwalltires 275/50-15, 4.10 utv. ( ca 11.5sek 402m, 195kmt) Neste år blir det 6sek timslip
  2. Har noen bilder og info fra denne helgen, ble det noe stripp kjøring ? Har lyst å komme en tur til neste sesong å teste bilen, sammen med noen Ford owners. Ser ut som en fin fin stripp. Blir alltfor lite 402m kjøringer her hjemme...
  3. Heeeei : ) ! Tøøøft , så ska det se ut. Ja sett respekt i dine grannar, Start så ofte som mulig !!! Stilige bilder, får lyst til å reise til Amerika igjen.... Mh GT T
  4. Se Summit Racing : eks: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku Selv har jeg et T- stykke på slangen til radiatoren, med påsveist mutter og en SAAB 9000 termoswitch fra Biltema..
  5. Du er ikke den første... Den er på samme side som rattet, på den smale delen som går fram mot gearkassen. Der er en firkantplugg, som ligger ovenpå den lille flaten som er der. Dersom du har Viberasjonsdemperen på plass, vil denne gjemme pluggen. Du kan bruke hylsnøkkelsettet for å løsne pluggen. 3/8" Oljenivået er, til det renner ut av hullet, når bilen står rett..
  6. Hei, ser koolt ut, mye man kan gjøre selv. Spesielle lys, en anneledes Fox : )
  7. En rustfri bil fra -89 eller nyere, pga Mass air. Personlig ville jeg ha kjøpt en -93 Cobra. Helt klart den flotteste Fox bilen. Se på denne bilen : http://classifieds.stangnet.com/showpro ... 487&cat=17 Men, vil du gjøre litt selv, finnes det utrolig mye ettermarkeds deler og performanceparts til Fox Mustangene. lykke til.
  8. .. jepp, min bil med 483hk, og standard bremser, bremser like bra fra 100 til 50kmt som vår 100hk 2.3 Fox. Men, det er kun fysiske lover som kommer inn i bildet her. Dersom jeg gir full gass på 3.gear, ( det hender... ) så bruker jeg MYE bremser først, bare for å eventuellt avbryte akselerasjonen,p.g.a mye tilført energi, for så å redusere hastigheten. Retardasjonen må da jobbe på allerede opphetede bremser.. Toppfart har også stor betydning. Men, hvem vet hva som er standard/ orginalt på våre biler ? Myndighetene ?
  9. Hei. Det meste er likt, motor, AOD gearkasse, 8.8" bakaksling, men med skivebremser og 5 boltet, OG 1.25" lengere aksler. ( spesielle felger/ ET pga bremser ) Utveksling 3.27:1. Airbag suspension/ ride control og e brakes/ABS. 11.25" rotor. -88 til 92 motoren var 225hk H.O. motor. Går og bygge om, og det meste passer på Fox Mustangen. Ps, .. en Lincoln med kompressor og preparert AOD er en fin sleeper.
  10. Wahoooww ! Kanonbra. Ser ut til at Turbo er inn... ... ser den EN gang til før jeg begynner å jobbe igjen... MH GT T
  11. Oi Oi, som Jocke sier, den holder IKKE ! Visst kan det gå, men , det er IKKE første og andre gear med "stikki " tires som er problemet, men, 3. gear. Langt ute på akslingen, og gearene klatrer fra hverandre, og ka bang, null tenner igjen.. Vridet i en kompressormotor er brutalt i forhold til 330fotpund som er load limit på en god T5. Kjenner flere her hos meg som har prøvd seg på 500Nm + oppsett i Mustang, Cossi etc, og har raset sine T5 Z kasser... Skal du bygge noe tøft, så bruk det ! " Power parking, are for bad buildt cars " Just Me, and 24 others. Ha skoy, Mvh TA http://www.astroperformance.com/product ... cts_id/220
  12. Hei. Helt rett, Derfor ble det UPR. Ok, ingen kanonkvalitet, A-armene kunne vært noe kraftigere, men jeg skal ikke kjøre på skogsvei. Hadde tenkt på MM, men det ble UPR pga penger...
  13. He he , tja, hvorfor... ? Vel, det viktigste er ekstra vekt på den delen som skal bevege seg i alle ujavnheter i veien. Tror klumpen veier ca. 4kg, og det medfører ekstra belastning på støtdempere og fjærer. OG på bilens totale vekt... Klart den kan sitte der. Fords ing. team har brukt minst 100timer på å få den til å passe inn. Som orginal cruiser bil , leave it as it is... Just Me
  14. Hei. Meget bra tider, med orginalkam og portede orginaltopper ! Gass er sikkert skøy, og med gode topp pakninger og ignition retard, går det som F. Har manuellt Flaming river kit på min bil. Fungerer helt fint. Litt tung på rattet ved bykjøring og 225 framdekk. Men, god trening.. Utrolig god veifølelse ved hastigheter over 50kmt.
  15. Hei. Fin fin Fox. Ja, bilde av motor, 60ft tid, utveksling, og gearkasse, det MÅ vi bare få info om.. 179kmt= 4.56:1 og C4 ? Gass eller presse?
×
×
  • Create New...