-
Springfloden
vet bara att de ville hyra min mustang till inspelningarna förra sommaren. Men de behövde bilen hela sommaren med utspridda dagar och mycket i Göteborg. Och på sommaren vill jag ha bilen:) och i Stockholm så det blev inget. Tror de frågade efter bil här på forumet. /thomas
-
Startmotorproblem
Kolla jordningen till startmotorn. Jag har haft problem med dålig kontakt med jordkabeln i startmotorn på min 66a och då kan startmotorn uppföra sig "skumt". /thomas
-
Din Mustang i ny TV-serie
Jag har en 66a cab, springtime yellow, som nog skulle tycka det vore kul att vara med i en TV serie /thomas
-
Top 5 Mustangs of All Time from CNET
CNET's Brian Cooley offers up his list of the top five Mustangs of all time, listed by magnitude of legacy. http://cnettv.cnet.com/top-5-mustangs-all-time/9742-1_53-50160364.html Inklusive en 1979
-
Någon som har erfarenhet från..
Vad roligt att det blev av Stort Grattis! och lycka till med din nya fina bil!
-
Att köpa en Mustang?!
Hej! Jag använder försäkring hos http://www.bilsport-mc.com/ fungerar bra och inte så dyrt. Skatt behöver man inte betala på bilar äldre än 30 år Min råd när det gäller att köpa är att provköra ett antal bilar. När jag skulle köpa märkta jag att det är väldigt stor skillnad på hur bilarna är att köra.Och om du vill ha en bil att använda och inte bara visa upp så är köregenskaperna förstås väldigt viktiga. Mustanger är väldigt bra gammelbil att ha, det är lätt och relativt billigt att hitta reservdelar, det finns massor av råd och stöd att få, inte minst här på forumet. Det finns också bra firmor som kan hjälpa till om något behöver fixas tex Göran på SET http://www.set-engineering-team.se/ De är extremt trevliga och har hjälp mig med både råd och reparationer. /Thomas PS snygg tatuering!
-
Vilken Mustang Cab modell är dyrast 65-66 eller 67-68 ???
Jag har följt priserna på Blocket sen 2007 på mustang cab, enbart sådana som finns i Sverige. Snittpriset under den perioden är för 64½-66 244.000 kr och för 67-68 215.000 kr. Det är ju då förstås det begärda priset i annonsen och inte det pris som betalas. /Thomas
-
Chassinumer o vin nr
Jag hittade ett Build sheet virat runt en kabel bakom instrumentpanelen på min 66a. Där fanns all info om bilen och options. Det är tydligen inte helt ovanligt att det finns sådan dokumentation på olika ställen i bilarna, så om du har lite tur så kan du hitta det även i din. Lycka till, Thomas
-
Memorial Day
Här är flaggan utanför vårt hus i Menlo Park, Californien.
-
Vindrutetorkare
"lånar" den här tråden. Min ena vindrutetorkare har slutat fungera. Jag har inte kollat än men funderade på hur motorn satt och var och vad som kan vara fel när den ena torkaren går men inte den andra. Stag eller Wire om Mr Turbo frågade? Nån som har något tips? /Thomas
-
fylla växellådsolja
Tack för snabb hjälp! Jo jag vet hur man kollar, har bara aldrig fyllt på förut, men nu närmar det sig så sakta undre strecket så jag tänkte jag skulle pytsa i lite ny olja. Ska bara leta på en lite tratt då
-
fylla växellådsolja
Tänkte jag skulle fylla på lite olja i min växellåda, en automat C4 på en 66a. Kan jag fylla på via röret som oljestickan sitter i? Nån som vet hur mycket olja det är mellan undre till övre markeringen på stickan? /Thomas
-
Hur många Factory GT 1966?
Enligt en uppgift gjordes det totalt 25.517 GT 1966 av dessa hade ca 5500 K-kod motor (289HP). Dvs ca 20.000 GT med A-kod. Om man gissar lite vidare så för alla 66or var det 7% som hade 4-växlad och HT var 83% av produktionen. Om samma förhållanden gäller för GT (vilket det inte behöver göra eftersom det kanske var fler cab och fastback och 4-växlat för GT) så byggdes det ca 1100 GT med a-kod och HT och 4-växlad.
-
Styrproblem.
vrid ratten helt åt vänster eller höger innan du vrider på skruven. Vrid inte hårdare än att ratten går tillbaks när du svänger.
-
för hög CO-halt på besiktningen
Tack för alla tipsen. Det gick lysande på besiktningen idag Fick dessutom en besiktningsman som tyckte det var kul med gamla bilar, allt blir liksom lättare då.