Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

miljoKent

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Enda problemet är att dom är så satans korta - stolen behöver vara längst bak för att räcka till o jag är ändå normalbyggd
  2. Ok va bra - jag har en crate motor med 351w block från -86 och min gamla startmotor från -69 missar o rappar över rätt så ofta så jag får skaffa ny.
  3. Någon som vet om det är det samma startmotor till Alla 351 W med aut oavsett årsmodell?
  4. Hur gick det me instrumentbelysningen? Jag hade problem med att 3 A säkringen gick sönder efter ett tag tills jag hittade en gammal säkring i bilen då höll den (var oxå 3A). Jag tror att det ska vara trög säkring på 3A för att hålla
  5. Kolla så att det inte är bara vanligt vatten i kylaren. Är du säker på att det finns glykol i menar jag
  6. Nej jag föredrar att ligga så nära originalet på allt
  7. Har du kollat så att det inte är kylarvatten...isåfall är det värmeelementet som läcker o den dräneringen går ut där
  8. Säkerställ också att du har friska bladfjädrar, stötdämpare, krängningshämmare och bussningar + hjulinställning - jag gjorde det o bytte hela väghållningspaketet o fick en bil som går stadigt även i svängarna. Blir en otrolig skillnad
  9. I regel är det startreläet som krånglar när motorn går fast man vridit av tändningen - byt det. Har du provat med att släcka lyset Innan du vrider av tändningen - går motorn då fortfarande?
  10. Då hade du också problem med denna men samtidigt tur som fick igång bilen iallafall Jag skickade tillbaka spolen o fick pengarna tillbaka - kör nu med originalspolen och bilen går perfekt Firman sa också att de får en o annan reklamation på spolarna o dom var bl.a känsliga för stötar som kanske skett under transporten. Frågade dom om detta med egentliga nyttan av en högeffektsspole kontra en original - han sa att "en bra originalspole räcker långt" Det är nog så - originalprylarna är framavlade under långt tid för att just passa till o fungera i våra bilar. Under den korta tid som högeffektsspolen fungerade så märkte jag heller absolut ingen skillnad till det bättre
  11. Alltid 98 oktan - ingen "vattenskadad" 95. Mera energi i 98 o bilen går bättre o drar mindre
  12. Svårt o säga vad dom använts till - men mät på dom o har du tändningsström o jord i kontakten så kan du väl använda dom
  13. Kvalitetsproblem..? Som info så köpte jag en sådan spole i förra veckan - efter 2 mil stannade bilen o det var den nya spolen som slutat fungera. Spolen var på 1,5 ohm o jag matade den med 12 volt via relä precis som leverantören sa. Som tur va hade jag den gamla spolen med mig o när jag monterade den o åter kopplade in resistorkabeln (7 volt) så startade bilen direkt. Har ignitor 1 monterat sedan länge Är Pertronixspolarna bara skit eller hade jag bara otur? Eller klarar dom inte 12 volt hela tiden - fast att den ska göra det?
  14. Samma för mig - 98 oktan fungerar bäst för mig också. Gäller nog särskilt de äldre bilarna som saknar tidigare potent 100 oktan blyad soppa. 98 oktan har ett påtagligt högre energiinnehåll mot 95
  15. -71-73 har samma drivaxlar och dom är jämntjocka men ex -67-69 är avsmalnande om man säger så

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.