Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Curre

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Curre changed their profile photo
  2. Jag har den och tycker att den fungerar jättebra, min fru också. Inga borrade hål heller. Skickat från min E6553 via Tapatalk
  3. Curre replied to Mallemia's topic in Mustang 2005-2014
    Hej Miamalle Jag har installerat en Pioneer istället för min Shaker1000 men jag tappade min sub-bas. Jag har också en PAC CR2-FRD1, skulle den blå/vita kopplas in och i så fall var någonstans? He he, nu är blå/vitt inkopplat och det fungerar :-)
  4. Tack för bra info. Skall själv montera nytt nu i vår
  5. Curre replied to Gtttggg's topic in Mustang 2005-2014
    Hej Jag köpte också en på e-bay som jag inte alls kan få att fungera. Verkar mer som hokus pokus :-)
  6. Curre replied to Fastback.67's topic in Mustang 2005-2014
    Hejsan Jag är nyfiken på, när ni sätter i långa headers så behöver man ju en kortare x-pipa och hur går det med cattarna? Har sett att det finns race cattar men vad säger besiktningen??
  7. Jag håller tummarna skickat från min Xperia Z3+ via taptalk
  8. Hejsan Jag fick den dåliga nyheten av min lokala Ford handlare att "recall gäller ej i Europa". Och det svaret skall ha kommit från FMC, detta efter 4 månader.
  9. Curre replied to lmob's topic in Motorer
    Hej Jag är ingen expert men svart brukar väl vara bränsle och blått olja. Så det låter lite som att du har olje läckage genom ventilstyrningarna. Rinner in cylindrarna när bilen stått stilla och förbränns när du startar upp.
  10. Jo min tanke är att det blir både en snyggare och säkrare bil. Inte så svajig vid häftigare manöver. Vikten cabriolet verus cupen är väl mindre än 100kg, närmare 50kg? Hur fort, jo bana någon gång om året :-) Hittade ett eibach kit för cabriolet så det skall installeras i höst Skickat från min E6553 via Tapatalk
  11. Hejsan Jag funderade på att förbättra väghållningen i samband med sänkning. Jag fann till min förvåning att de flesta kit som finns är till Cupe modellen och inget till Cab. Googlade vidare och hittade att Eibach har kit som skall passa både Cab och Cupe. Vad som gjorde mig förbryllad var en kontakt med Steeda som sa att det inte bara var sway bar bak som måste ändras utan även fjädrarna bak. Är det någon kunning här på forumet som kan reda ut detta??
  12. @Tommy Jag har en GT (06) med CAI och större trottelhus med tune. ligger också på 1.1 - 1.3 så det verkar normalt
  13. Bytte gaspedalen och nu mycket bättre.
  14. Hej Jag är 50+ och tycker att Automat är åka bil och manuel är att köra bil. Detta efter ett otal bilar med både och, de flesta automat slutate med shiftkit!
  15. Så det är inget krav av Besiktningen att de är inkopplade? Blir inte problem med utsläppen när man kopplar bort dem?
  16. Hej jag måste fråga nu när man funderar på långa headers och race cattar med FR500S längst bak. Kan man besikta med ett sådant system på? Finns det plats för alla "sensorer" i headers m.m.???

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.