Lassemålare CMC 2071 July 15, 2009 Report July 15, 2009 Igår på stinsen träffen kom det ett litet sommarrengn jag rusar utoch cabbar upp och kör upp bakrutorna, men när jag trycker på knapparna för framrutorna händer inget, inte med knapparna på förardörren och inte med knappen på pass,dörren. Kollar säkringarna när jag kommer hem, alla är hela både inne i kupenoch i maskinrummet. Det ända jag gjort i bilen är att jag kopplat ur innerbackspegelendå den lördags på väg till Norrtälje lossnade ifrån rutan. All hjälp och tipps motages med tacksamhet. Fan, ska ju åka på semester om en vecka i Mustangen då måste man ju kunna hissa upp rutorna. Tack på förhand. MVH lasse. Citera
CMC 1061 Berra July 15, 2009 Report July 15, 2009 Lasse. Skruva bort konsolen på dörren. Ta en test mejsel och kolla om du får ström till kontakten. Tryck sedan på kontakten och se om du får ström ut till motorerna till rutorna. Eller kabelbrott från kontakt till motor. Kolla vid motorernas kontakt om du får ström där med. Om allt är som det ska så är det bara motor till slut som är pajade.Berra Citera
Lassemålare CMC 2071 July 15, 2009 Author Report July 15, 2009 Tack Berra, för tippsen skall prova det ,men det borde väl sitta en motori varje dörr, eller. Och 2 motorer som pajar, men du har rätt kan vara så att strömmen inte kommer fram. Det är jäkligt skumt, undrar om det kan finnas några dålda säkringar i dörrana. MVH Lasse. Citera
RoTe July 15, 2009 Report July 15, 2009 All styrning går väl via förardörren, kan vara kabelbrott i genomföringen mellan dörr och chassie eller något sånt? Citera
bosewallius July 16, 2009 Report July 16, 2009 Hej!Har du provat att koppla in backspegeln igen? Kanske går strömförsörgningen via den. Har aldrig hört att flera el rutorpajat samtidigt. Alla har separata motorer så chansen är liten.Mvh Bosse Citera
Lassemålare CMC 2071 July 16, 2009 Author Report July 16, 2009 Tackar för tipsen. Ska pröva alla om jag hinner det idag, men det låter latjo men man skatydligen inte bli förvånd när det gäller eldragningar i Jänkare. MVH Lasse. Citera
Lassemålare CMC 2071 July 16, 2009 Author Report July 16, 2009 Nopp det räckte inte att sätta i spegelen, tyvärr. Men skall leta vidare. Alla tips och trix motages med glädje. MVH Lasse. Citera
bosewallius July 17, 2009 Report July 17, 2009 Har du försökt att hjälpa fönstret upp med händerna? Min 88:a Cab hade liknande fel och det kärvade vid tätningslisterna. En annan sak, har du låtit bakre sidofönstren vara nere och försökt få upp sidofönstren?Skall se om jag hittar nåt på internet.Mvh Bosse Citera
Lassemålare CMC 2071 July 18, 2009 Author Report July 18, 2009 Tackar för all hjälp. Bosewallius. MVH lasse. Citera
Lassemålare CMC 2071 July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Jaaa allt kan man inte förklara, gick ut nu vid 1 tiden och plockade bortdörrpanelen för 4 gången kollade alla kablar tog i sär alla kontaktersprejade 5:56 överallt i kontakter. Det konstiga var att det klickade i båda hissmotorerna när man tryctepå knapparna både upp och ner. Konstigt att det låter i båda motorerna men det händer inget, hmmm. Vips så fick jag igång passagerardörrens hiss fortsatte att mickla och dra överallt och rätt som det var började förrar hissen också att fungeramärkligt. Måste vara glapp eller oxid i någon kontakt, eller vad tror ni Mustang kunniga kompisar i cyberrymnden. MVH Lasse. Citera
Bobbe cmc 2103 July 19, 2009 Report July 19, 2009 Måste vara glapp eller oxid i någon kontakt, eller vad tror ni Mustang kunniga kompisar i cyberrymnden. MVH Lasse. Ja,det låter som ett glapp,har du gjort rent i säkringshållaren? Citera
Lassemålare CMC 2071 July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Den är ren som en nyfödd. Men en konstig sak är att jag hittade en honkontakt i dörrensom inte hade någon motsvarande hankontakt undrar vad det kan varaden fick en dusch den också. En annan sak jag har en avstängnings knapp för bak fönsterhissarnamen det finns inga knappar bak och när jag trycker ned den så händer inget jag kan fortfarande hissa ner bakrutorna. kanske dom har knappar bak på dom med tak, någon som vet. MVH lasse. Citera
Stefano July 19, 2009 Report July 19, 2009 Nu har jag ju iofs en 00-a med tak, men på den finns varken knappar till fönsterhissar eller öppningsbara fönster i baksätet. Kanske är annars på din årsmodell?Vänligen / Stefan Citera
bosewallius July 19, 2009 Report July 19, 2009 Vad bra Lasse, nu kan du åka på semester. Tror att rutorna kärvade och smörjningen gjorde att motorerna orkade göra sitt jobb igen.Hade detta på min cab motor och lite spray på alla leder fixade problemet.Mvh Bosse Citera
Lassemålare CMC 2071 July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Jag är mycket tacksam för all hjälp jag fått. Min semester är räddad, i alla fall i Mustangen annars hade man varittvungen att åka SAAB det går också men är inte lika kul. skall börja semestern med att köra ner storsonen till KarlskronaDen 26 juli han skall göra gröntjänsten där 12 veckor för att sedan fortsätta vid Muskö resterande 9 månader på Amfibjebataljonen( Kustjägarna) sen brakar jag upp med resten av sönerna 2 st tillSälen för ett par veckor med fiske och vandring i fjällen. Skall bli skönt med lite fjälluft, men skall medge att man är lite oroligför storsonen låg själv vid kustjägarna för hundra år sedan och vet attdet är stenhårt, suck. Vad pjoskig man har blivit. kan bara säga tack till er alla.bosewallius. Bobbe. Berra. Robert T. Stefano. Med flera. Tack tack och hoppas ni får en fin sommar. MVH Lasse. Citera
CMC 1061 Berra July 19, 2009 Report July 19, 2009 Detsamma Lasse. Och glöm inte matrikeln. Och andra tips som stått här på forumet.Berra Citera
Lassemålare CMC 2071 July 20, 2009 Author Report July 20, 2009 Näää jag skall ta med matrikeln, det är faktiskt ett mycket bra tips. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts