jolle July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Fick en liten fundering i morse om man skulle sätta i ett motorpaket med låda från en bmw 530 v8 i mustangen,kan väll inte vara några problem med storleken iallafall,eller?Vad säger besiktningen?Blir man halshuggen om man skulle göra denna operation,bara en tanke,har ej börjat bygga,ännu,vad tycker ni? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Tänker du starta tredje världskriget. En tysk motor i en amerikansk bil kan bara sluta på ett sätt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Usch för tyska produkter. Men det är iofs lika illa att trycka i GM motorer i Fordar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Usch för tyska produkter???BMW gör värdens bästa motorer så den gör sig väl i Mustangen!!Men jag tror du får problem med storleken.Inte för jag har en aning om BMWs dimensioner men det mesta som är modernt är oftast större än Fords gamla järnspisar.Funkar det så ger jag tummen upp!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle July 20, 2009 Author Report Share July 20, 2009 Äh,vi får se vad som händer i framtiden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Kul ide'Visst kan man få gå över "gränsen". Har inte BMW större V8 än den som sitter i 530?Likaväl som Cobra replicabyggare som envisas med att stoppa i cheva 350... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Tycker det är lite väl mycket hädelse över det hela... Släng ner en maskin från en 05- istället... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 det skulle väl vara T5:an i så fallAnnars tycker jag nog inte man ska blanda även om jag håller med om att BMW.s motorer är väldigt bra, har haft en 525 en gång en mycket bra bil. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 BMW gör värdens bästa motorer!!Helt enligt min mening. Inte tu tal om saken. Usch för tyska produkter. Tyska "produkter" och tysk ingenjörskonst såg till att både jänkarna och ryssarna kunde ta sej till månen på 60-talet. (googla t.ex Wernher von Braun)Ryssj---larna stal teknologin från Tyskland, medan ingenjörerna kapades av USA. Trots starka personliga antipatier mot allt tyskt, är det bara att inse fakta om tyskarnas innovationsförmåga och kunnande.PS. En BMW- åtta är inte så stor, men kan vara svår att klämma i en Early utan att kapa i fjädertornen.Ta en V8 från en kvaddad, nyare M3:a, det är den bästa åttan jag nånsin kört. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Skulle va lite kul iof.Frågan är väl vad den en ev köpare kan tycker när det blir dags Jag tycker iaf inte det är nå fel att göra det, men det är inget som skulle locka mig. Vill du så kör, skit i vad andra tycker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Jag såg en Rodd förra sommaren som hade en Audi V8han hade tagit hela drivlinan och även hela elektroniken och satt in rakt av. Det hade varit knöl med elektroniken men i övrigt inga störreproblem. såg riktigt ballt ut, Audi V8 är väldigt kompakta så den såg väldigtliten ut när man såg den i Rodden. MVH Lasse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Usch för tyska produkter. Tyska "produkter" och tysk ingenjörskonst såg till att både jänkarna och ryssarna kunde ta sej till månen på 60-talet. (googla t.ex Wernher von Braun)Ryssj---larna stal teknologin från Tyskland, medan ingenjörerna kapades av USA. Trots starka personliga antipatier mot allt tyskt, är det bara att inse fakta om tyskarnas innovationsförmåga och kunnande.Jag bryr mig inte så mycket om vad de tillverkar. Unviker ändå tyska produkter så mycket det går. En ren principsak vi inte behöver gå in på här. Andra får självklart göra som de vill. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Ska gå tycker ja.. Har du inte hört talas om Cheemern ? Den gröna chevan med bmw chassie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Den har väl V12 från BMW eller hur. MVH Lasse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle July 20, 2009 Author Report Share July 20, 2009 Får som sagt se hur man gör i framtiden.Bilen kommer då aldrig att säljas igen,har sålt den en gång för 15 år sen och köpte tillbaka den för 2 år sedan och kommer aldrig mer att säljas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Man skulle haft tag på nya V8an som sitter i Audi RS.Jäklar vad dom låter grymt! Chefen har en sådan med 500 kusar.. tog 300km/h på Autobahn.En sådan med annan utväxling och du har en SNABB musse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Man skulle haft tag på nya V8an som sitter i Audi RS.Jäklar vad dom låter grymt! Chefen har en sådan med 500 kusar.. tog 300km/h på Autobahn.En sådan med annan utväxling och du har en SNABB musse. Hehe du få supa ner han å kastbyta med din motor Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne July 21, 2009 Report Share July 21, 2009 Klart att man får stoppa i vilken motor man vill i Mussen, men räkna med att det blir mycket kommentarer och en hel del att "försvara" Sen kan man ju fundera på vad det kostar i tid, jobb och pengar innan det är klart och om det isåfall är värt det.....//Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-ckis cmc2368 July 28, 2009 Report Share July 28, 2009 tycker det vore häftigt..gillar bmw oxå!har faktiskt en lika dan bmw som du och åker i privat!!men då får du väl trimma lite 218bhp räcker väl inte?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 August 29, 2009 Report Share August 29, 2009 Eller en Nissan skyline sexa kanske Allvarligt.Kör på mannen!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra August 31, 2009 Report Share August 31, 2009 Bmw 12or ser man lite då o då till salu.. Vore maffigt!Går det att få i en hundkoja eller 340 så måste det gå i en musse Peter Schmidt ->http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2 ... &start=357 Off topicvansinnigt 340 bygge.ska bli kul att höra hur det låter med en v12a med dubbla turbo samt dubbla komressorer... Om han blir färdig. Han har många bollar i luften (även speedshop numera).http://www.300power.com/forum/index.php ... 5919;imagehttp://www.300power.com/forum/index.php ... 1698;image Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike85 September 1, 2009 Report Share September 1, 2009 Helt sjukt Hoppas det går hela vägen! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
felk84 July 19, 2011 Report Share July 19, 2011 men varför tar du inte en motor från en bmw 540 istället?? borde du kunna få för samma pris som en 530.. och storleken är densamma..540 motorn levererar ju 286 hästar = grymt bra drag kan jag lova Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts