Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_82122

Hej!

Är det nån därute som vet vart man kan få tag i mätartavlor med km/h istället för mph som jag har nu. Har fått igenom bilen på bilprovning med mph mätaren men det skulle vara roligt att ha en med km/h istället. Måste man även byta drevet på vxl vid en sådan konvertering?

comment_82185

Fick ett påpekande när jag besiktade en 72 års modell med egentillverkad km tavla.va tvunget att stå KM/H på skalan.

Vet inte om det gäller tidigare modeller.Bara så ni vet och kan åtgärda det innan ni monterar tavlan om det skulle behövas.

• 4 weeks later...
comment_83136

Jag har en liknande som jag köpt av en klubbkamrat.

Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.

Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!

Lars B

comment_83137

Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.

Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!

Lars B

Jag besikta min med Mph. Gick supert.

Tror dom bara bryr sig om det under regbesiktningen faktiskt.

comment_83146

Lars B

Förr i tiden, när bilprovningen var rena mardrömmen att ta sig igenom, skulle de antagligen ha klagat över att skalan inte syns om det är mörkt ute.

• 1 month later...