Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Är det nån därute som vet vart man kan få tag i mätartavlor med km/h istället för mph som jag har nu. Har fått igenom bilen på bilprovning med mph mätaren men det skulle vara roligt att ha en med km/h istället. Måste man även byta drevet på vxl vid en sådan konvertering?

Fick ett påpekande när jag besiktade en 72 års modell med egentillverkad km tavla.va tvunget att stå KM/H på skalan.

Vet inte om det gäller tidigare modeller.Bara så ni vet och kan åtgärda det innan ni monterar tavlan om det skulle behövas.

Förstår inte det röda Svedis :--

Det är väl då man lägger i 2:an??

Nå, skoj att ni har olika nytta av min "tavla". Men km/h behövs inte på min. :--

Fåpr jag mailadressen eller pm kan jag maila tavlan i bättre upplösning

• 4 weeks later...

Jag har en liknande som jag köpt av en klubbkamrat.

Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.

Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!

Lars B

Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.

Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!

Lars B

Jag besikta min med Mph. Gick supert.

Tror dom bara bryr sig om det under regbesiktningen faktiskt.

Lars B

Förr i tiden, när bilprovningen var rena mardrömmen att ta sig igenom, skulle de antagligen ha klagat över att skalan inte syns om det är mörkt ute.

reggade min cab-68 2007 jag fick nedslag jag hade klistrat siffrorna utanpå mätarglaset.Det fick man inte göra sa besiktningsmannen va då för sa jag helt oförstående har sett var och varannan amerikanare på det viset sa jag.Man ser inte siffrorna i mökret sa han myndigt.Mvh.Johnny.

• 1 month later...
jag gjorde en som visar perfekt hastighet :-- Bara å använda

Ingen som har en för GT/GTA med trippmätare? Där sitter ju miles mätaren däroppe och trippmätaren där nere och det blir en jäkla pappslöjd att få till det......

/Terner