Schröder October 6, 2009 Report October 6, 2009 Hej! Är det nån därute som vet vart man kan få tag i mätartavlor med km/h istället för mph som jag har nu. Har fått igenom bilen på bilprovning med mph mätaren men det skulle vara roligt att ha en med km/h istället. Måste man även byta drevet på vxl vid en sådan konvertering? Citera
Janne Holm CMC1740 October 6, 2009 Report October 6, 2009 Prova hos Instrument JIGE , Leksand , 0247-101 16. Tror han har Citera
Freddie86 October 6, 2009 Report October 6, 2009 Kolla med Tonys autoparts. Jag köpte till min förra -66 därifrån. Citera
Henke CMC 2232 October 6, 2009 Report October 6, 2009 Gjorde en egen till min 68 som ser ut som bilden nedan.Bilden är lite förvrängd men det syns bra hur den ser ut.Riktigt nöjd med resultatet. Citera
Svedis October 6, 2009 Report October 6, 2009 jag gjorde en som visar perfekt hastighet Bara å använda Citera
Schröder October 7, 2009 Author Report October 7, 2009 Tackar för alla svaren! Använder nog din tavla Svedis, såg kanon bra ut Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 7, 2009 Report October 7, 2009 Hej Janne.Det röda betyder att allt över 110 är ajabaja. Citera
Nenne October 7, 2009 Report October 7, 2009 Nej, nej, nej det betyder att det är där det roliga börjar Citera
Tobias CMC1505 October 7, 2009 Report October 7, 2009 Nej, nej, nej det betyder att det är där det roliga börjar Helt rätt ! Citera
THOMAS October 7, 2009 Report October 7, 2009 Fick ett påpekande när jag besiktade en 72 års modell med egentillverkad km tavla.va tvunget att stå KM/H på skalan.Vet inte om det gäller tidigare modeller.Bara så ni vet och kan åtgärda det innan ni monterar tavlan om det skulle behövas. Citera
Svedis October 8, 2009 Report October 8, 2009 Förstår inte det röda Svedis Det är väl då man lägger i 2:an?? Nå, skoj att ni har olika nytta av min "tavla". Men km/h behövs inte på min. Fåpr jag mailadressen eller pm kan jag maila tavlan i bättre upplösning Citera
Lars Brisman November 5, 2009 Report November 5, 2009 Jag har en liknande som jag köpt av en klubbkamrat.Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!Lars B Citera
Tobias CMC1505 November 5, 2009 Report November 5, 2009 Jag har en liknande som jag köpt av en klubbkamrat.Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!Lars BJag besikta min med Mph. Gick supert.Tror dom bara bryr sig om det under regbesiktningen faktiskt. Citera
Nenne November 5, 2009 Report November 5, 2009 Jag har en liknande som jag köpt av en klubbkamrat.Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!Lars BFörr i tiden, när bilprovningen var rena mardrömmen att ta sig igenom, skulle de antagligen ha klagat över att skalan inte syns om det är mörkt ute. Citera
johnny-57 CMC1544 November 12, 2009 Report November 12, 2009 reggade min cab-68 2007 jag fick nedslag jag hade klistrat siffrorna utanpå mätarglaset.Det fick man inte göra sa besiktningsmannen va då för sa jag helt oförstående har sett var och varannan amerikanare på det viset sa jag.Man ser inte siffrorna i mökret sa han myndigt.Mvh.Johnny. Citera
Terner December 15, 2009 Report December 15, 2009 jag gjorde en som visar perfekt hastighet Bara å användaIngen som har en för GT/GTA med trippmätare? Där sitter ju miles mätaren däroppe och trippmätaren där nere och det blir en jäkla pappslöjd att få till det....../Terner Citera
Recommended Posts