Jump to content

Featured Replies

comment_82122

Hej!

Är det nån därute som vet vart man kan få tag i mätartavlor med km/h istället för mph som jag har nu. Har fått igenom bilen på bilprovning med mph mätaren men det skulle vara roligt att ha en med km/h istället. Måste man även byta drevet på vxl vid en sådan konvertering?

comment_82185

Fick ett påpekande när jag besiktade en 72 års modell med egentillverkad km tavla.va tvunget att stå KM/H på skalan.

Vet inte om det gäller tidigare modeller.Bara så ni vet och kan åtgärda det innan ni monterar tavlan om det skulle behövas.

• 4 weeks later...
comment_83136

Jag har en liknande som jag köpt av en klubbkamrat.

Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.

Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!

Lars B

comment_83137

Den (skalan förstås) är inte lika skrytsam - siffrorna går bara till 180 km/tim.

Vartannat år skrivs den ut på vanligt kopieringspapper, klipps ut och tejpas utanpå instrumentglaset. Klockrent - hur skulle SBP-mannen kunna underkänna? Efter besiktningen: Bort med pappslöjden!

Lars B

Jag besikta min med Mph. Gick supert.

Tror dom bara bryr sig om det under regbesiktningen faktiskt.

comment_83146

Lars B

Förr i tiden, när bilprovningen var rena mardrömmen att ta sig igenom, skulle de antagligen ha klagat över att skalan inte syns om det är mörkt ute.

• 1 month later...