LAnders October 20, 2009 Report Share October 20, 2009 Hej!Under sju år har jag kört En lastmaskin med 70 Tons brytkraft, ingenting stoppar den *promise*.När jag får tag på fast berg, så lyfter bakändan direkt och med den kraften trivs man.Vad är Ditt eller Din härligaste eller häftigaste ljudupplevelse? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm October 20, 2009 Report Share October 20, 2009 Ha enkelt. De är ju nån gång i april/maj när Mussen rullar ut ur garaget Finns de bättre Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
streetsaleen October 21, 2009 Report Share October 21, 2009 Manligt med 27 liters v12:a va dricker en sån på en dag/vecka? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S October 22, 2009 Report Share October 22, 2009 Bland det häftigare jag varit med om var när jag blev bjuden på en provtur i en Hot Rod som en kille strax utanför Linköping byggde. Den hade en 27-liters V12 från en Centurion stridsvagn. Motorn var en nertrimmad variant (t ex ingen kompressor) av Rolls-Royce Merlin (den motor som användes i Spitfire och Mustang). Sedan ett par år tillbaka är bilen såld.Här finns några bilder på hur den såg ut:http://www.flatlanders.se/images/pic/73 ... 62_img.jpghttp://www.flatlanders.se/images/pic/73 ... 32_img.jpghttp://www.flatlanders.se/images/pic/73 ... 37_img.jpgHär finns en film, på en provtur innan bilen var färdigbyggd: http://flatlanders.no-ip.com/flatlander ... ?MovieID=7Det låter som om den inte går rent, men det beror mest på att bilen spinner loss så fort han nuddar gasen, och då går varvtalsregulatorn in och bryter.Behöver jag säga att bilen inte var besiktigad. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
LAnders October 22, 2009 Author Report Share October 22, 2009 Ha enkelt. De är ju nån gång i april/maj när Mussen rullar ut ur garaget Finns de bättre Mm, du har verkligen en fin bil! Ett genialiskt öga för design får man ändå säga.Manligt med 27 liters v12:a va dricker en sån på en dag/vecka? Jag tankade ca. 550 liter efter varje arbetspass. Man kan säga efter sex timmar och då var det aldrig full power hela tiden.Det finns ju värre saker och jag har även rattat Cat 994 men den har inte samma häftiga känsla tycker jag. En men den är nedtrimmad en del, så man får hålla nästan full gas hela tiden. Plattan i mattan och ändå är man nära besviken, speciellt ljudet är ju bara ett stort skämt.Låter som en HUGIN modell XXXL. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra October 23, 2009 Report Share October 23, 2009 Appråpå soun eller motor ljud. Så kommer jag ihåg ett mycket speciellt ljud. Som var det bland häftigaste man hört. Det var en skiboat med kompressor som for fram över fjärden en sommar kväll. Snacka om det var eko från klipporna som läg efter fjärden. Jag tror att inte alla uppskattade ljudet för det hördes rätt högt. Men ballt var det Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm October 23, 2009 Report Share October 23, 2009 Ha enkelt. De är ju nån gång i april/maj när Mussen rullar ut ur garaget Finns de bättre Mm, du har verkligen en fin bil! Ett genialiskt öga för design får man ändå säga.Tackar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg October 24, 2009 Report Share October 24, 2009 Jag hörde en gång en dragster som stod uppställd inför allmänheten utanför stan. När motorn var igång, lät det ganska högt och speciellt när de rusade motorn så det ekade i hela dalen. Många backade förstås och höll för öronen så nog var det power i motorn. Närmare bestämt 5000 hk.Efteråt hördes div bil-larm på parkeringen som tjöt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 October 24, 2009 Report Share October 24, 2009 Har alltid gillat ljudet från en eller flera riktiga motorer i båtar..... den här är rätt okej, iaf i början innan musiken börjar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB October 25, 2009 Report Share October 25, 2009 Vad är Ditt eller Din härligaste eller häftigaste ljudupplevelse?Uppstart av Hemin på våren. BMW GTR (ingen överladdning) i fullt blås på Nordschleife (IRL alltså, inte på nätet ). http://www.youtube.com/watch?v=E_zADO-qfp0 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman October 25, 2009 Report Share October 25, 2009 en förbiflygning av en P51 mustang Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakob Cmc 1879 October 25, 2009 Report Share October 25, 2009 Jag gillar denna. http://www.youtube.com/watch?v=wRSYTw9IBxg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanT5 October 25, 2009 Report Share October 25, 2009 Det här är ljud http://www.youtube.com/watch?v=rn-Uz1tZoP8 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund October 25, 2009 Report Share October 25, 2009 Det behöver ju inta alltid vara högt och V8 för att det ska vara skönt!Det här är också rätt skönt att både höra och se..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra October 25, 2009 Report Share October 25, 2009 Ja om det är endast högt ljud. Men ändå är så grymt. så är det väl två top fuel dragsters, som pinnar på. Det är både högt och skönt. Men blir jobbigt i längden. Varför inte en fyrtaktande tvåtaktare är det skönt?Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan 1978 October 26, 2009 Report Share October 26, 2009 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
LAnders October 26, 2009 Author Report Share October 26, 2009 en förbiflygning av en P51 mustang Det var häftigt och påminner om andra flyguppvisningar.Man är ju bortskämd med JA37 av olika modeller. Undrar om det var AJ37 som är den värsta?Det var den sista flygningen innan "museum för Viggen" det hade för flera år sedan där J29, JA35, JA eller AJ37 och JAS39 samt flera andra, däribland F18.Viggen var såklart värst (hade trott på F18) men den kom långt efter med sina små JAS39 motorer.Viggen har det där tunga heavy-mullret som saknades i de övriga, som hade lika högt ljud men med bara en liten del av mullret som beror av den våldsamma motorn som krävs i tunga JA37 och AJ37, de nämdes ca. 120000 hk. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo October 30, 2009 Report Share October 30, 2009 Jo viggen var ju verkligen skrämmande när den kom lågflygande i överljdsfart,man såg skuggan sedan någon sekund senare small det... men vete sjutton om högt muller är häftigast.Själv blev man väl v8 störd av en Epatraktor farsan hade.En gammal volvo från 30talet antar jag,med bara toreped o huv.motorn var utbytt mot en borrad 80 hästars ford sidåtta,med en gammal mcljuddämpare som avgassystem.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morst November 11, 2009 Report Share November 11, 2009 Jag brukar uppskatta diverse olika mer eller mindre uppskrämda motorer, både fyror, sexor och åttor men något som kan låta helt fantastiskt och inte låter som något annat är ändå WANKLAR!T.ex. dessa FLY förbannade snurror:Denna verkar dock ha lite problem med tillförlitligheten men rör på sig gör den! Mer dragrace: Verkar ju funka fint som bus/burnbil också!: Och sist men inte minst denna legendariska LeMans-vinnare: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo November 12, 2009 Report Share November 12, 2009 Är vi lix inne på nippondynga,då måste vi dra upp en riktig klassiker...http://www.connect.in.com/kawasaki-trip ... 23793.htmlmen ljudet kommeri nte till sin rätt inspelat.i vdeon är det en avkönad lågkompad H1,a,alltså en sådan där mesig kawa sommåste ha hjälp me dkopplingen för att få upp den på bakhjulet ,de äldre vred man bara på gasen så kom dom.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo November 12, 2009 Report Share November 12, 2009 Är vi lix inne på nippondynga,då måste vi dra upp en riktig klassiker...http://www.connect.in.com/kawasaki-trip ... 23793.htmlmen ljudet kommeri nte till sin rätt inspelat.i vdeon är det en avkönad lågkompad H1,a,alltså en sådan där mesig kawa sommåste ha hjälp me dkopplingen för att få upp den på bakhjulet ,de äldre vred man bara på gasen så kom dom.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne November 12, 2009 Report Share November 12, 2009 Konsten att vända en GT40, detta skojar man inte bort... /Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars10 November 14, 2009 Report Share November 14, 2009 Chris Mcallister i 1051. Den har man suttit i och lekt.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo November 15, 2009 Report Share November 15, 2009 Konsten att vända en GT40, detta skojar man inte bort... /BjörnJo GT 40, med sitt 180graders avgassystem är manligt.var väl faktiskt så att man tyckte att mustangen i Bullit lät för mesigt,så man dubbade dit GT40,ns motorljud... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morst November 20, 2009 Report Share November 20, 2009 Konsten att vända en GT40, detta skojar man inte bort... /BjörnJo GT 40, med sitt 180graders avgassystem är manligt.var väl faktiskt så att man tyckte att mustangen i Bullit lät för mesigt,så man dubbade dit GT40,ns motorljud...Mmmm, den motorsången är inte fel alltså! Ordentligt arg var den med! Vore väl i och för sig konstigt om inte en GT40 var ilsken! Men vad fan!? Vad har de gjort med den där stackars trepipen egentligen?? Renoverat och putsat bort ALL motoreffekt och karaktär!? Stolpskott! En 750 trepip ska just som du säger gå MYCKET bättre än sådär, blev ju riktigt besviken när jag såg det så jag var tvungen att leta upp lite annan tvåtaktsporr: Byta koppling för fan!!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.