bb November 7, 2009 Report November 7, 2009 Äntligen har sonen lärt mig ladda upp på youtube, kolla länken lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=gl6ZR7AntkY Citera
*Micke* November 7, 2009 Report November 7, 2009 Halloj..Är det vandrade ljus på bromsljusen med Ps: mina Hot rod kammar ligger på arbetsbänken redo för montage //Micke. Citera
bb November 7, 2009 Author Report November 7, 2009 ja det är vandrande ljus du kommer inte bli missnöjd med kammarna Citera
Daniel Linde November 8, 2009 Report November 8, 2009 Monterade du kammarna själv?Nått en vanlig svensson klarar!?// Danne Citera
bb November 8, 2009 Author Report November 8, 2009 håkan prytz i linköping sålde och moterade dom till mig, man kan nog klarat själv om man är duktig jag hade inte gjort det dessutom är håkan så bra Citera
Alabama Grill November 8, 2009 Report November 8, 2009 Rätta mig om jag har fel. Men visst låter det bättre i kombination med H-pipa? Någonting säger mig det? Citera
streetsaleen November 8, 2009 Report November 8, 2009 håkan prytz i linköping sålde och moterade dom till mig, man kan nog klarat själv om man är duktig jag hade inte gjort det dessutom är håkan så braHan är jävligt duktig när det gäller nyare Mustang motorer, han hjälpte mig lite med ihop monteringen av min motor. och även lite felsökning. Citera
*Micke* November 8, 2009 Report November 8, 2009 Monterade du kammarna själv?Nått en vanlig svensson klarar!?// DanneDu får fräsa hit med BMW´n och på titta när jag byter, så ser du hur svårt/lätt det är jag hör av mig när det är dax //Micke. Citera
Daniel Linde November 8, 2009 Report November 8, 2009 Monterade du kammarna själv?Nått en vanlig svensson klarar!?// DanneDu får fräsa hit med BMW´n och på titta när jag byter, så ser du hur svårt/lätt det är jag hör av mig när det är dax //Micke.Gör det Skulle va intressant Citera
RoTe November 8, 2009 Report November 8, 2009 Monterade du kammarna själv?Nått en vanlig svensson klarar!?// DanneDu får fräsa hit med BMW´n och på titta när jag byter, så ser du hur svårt/lätt det är jag hör av mig när det är dax //Micke.Behövs det en arbetsledare? Isf kan jag "svänga förbi" om jag är ledig. Citera
*Micke* November 9, 2009 Report November 9, 2009 Robert du är välkommen och du kan få vara arb.ledare Då du aldrig får bestämma hemma //Micke Citera
Tobias CMC1505 November 10, 2009 Report November 10, 2009 Kände att jag bara måste vara med på ett hörn här.Robert du är välkommen och du kan få vara arb.ledare Då du aldrig får bestämma hemma = Citera
RoTe November 10, 2009 Report November 10, 2009 Robert du är välkommen och du kan få vara arb.ledare Då du aldrig får bestämma hemma //MickePöh... Slag under bältet! Citera
Alabama Grill November 11, 2009 Report November 11, 2009 Monterade du kammarna själv?Nått en vanlig svensson klarar!?// DanneDu får fräsa hit med BMW´n och på titta när jag byter, så ser du hur svårt/lätt det är jag hör av mig när det är dax //Micke.Hör av dig. Jag kan hålla i lampan. Citera
SakariV8 December 2, 2009 Report December 2, 2009 Går också i tankarna på att montera FRPP HR kammar, sen ska man väl lägga in en custom tune också?Nåt man måste lämna in för eller finns det kam-tunes på de olika Tuners? Citera
bb December 2, 2009 Author Report December 2, 2009 hej jag tog en tune från brenspeed det verkar som han ger mer i det högre registret det jag retar mig på är det högavarvtalet vid start av motorn sen blir han ju lite mer svårkörd i lugn fart om du har manuell låda Citera
ErikC December 3, 2009 Report December 3, 2009 Går också i tankarna på att montera FRPP HR kammar, sen ska man väl lägga in en custom tune också?Nåt man måste lämna in för eller finns det kam-tunes på de olika Tuners?En tune måste du ha, och dom välrenommerade tuners'en ska ha kunskapen att skapa en åt dig. Månag tuner's har vissa mappar "på lager" men det korrekta sättet att göra det på är att varje tune görs individuellt. Alla bilar ör olika, beroende på vilken CAI, avgass, soppa kvalité mm mm. En vanlig "canned" tune duger inte.hej jag tog en tune från brenspeed det verkar som han ger mer i det högre registret det jag retar mig på är det högavarvtalet vid start av motorn sen blir han ju lite mer svårkörd i lugn fart om du har manuell lådaDå är det fel i tune'en, ett av problemen är förmodligen tändningen vid start som gör det. Trots kammar i bilen så ska du inte ha några problem vid körning i lugn fart, om inget är fel på bilen så skulle en bra tune råda bot på det problemet. Citera
JanneJ December 3, 2009 Report December 3, 2009 nyfiken fråga från en i gammelbilsträsket:Vad är hot rod kammar? Vad en kam är vet jag men vad är det för data på dem, vad är effekten av bytet? Citera
SakariV8 December 3, 2009 Report December 3, 2009 nyfiken fråga från en i gammelbilsträsket:Vad är hot rod kammar? Vad en kam är vet jag men vad är det för data på dem, vad är effekten av bytet?Misstänker att Ford kallar de för "Hot Rod Cams" bara för att de ger det gamla goa 60-tals ljudet, men effekt uttagen som jag sett på olika sidor så kan det variera allt från 20hk till 50hk beroende på andra delar. Citera
ErikC December 3, 2009 Report December 3, 2009 nyfiken fråga från en i gammelbilsträsket:Vad är hot rod kammar? Vad en kam är vet jag men vad är det för data på dem, vad är effekten av bytet?Vi har kastat i och tune'at kanske en 10-12st S197 med Hot-Rod kammar. Det har varierat mellan 25-35hk pa hjulen for originalbilar, och upp till 50hk pa hjulen pa bilar med LT headers, CAI mm Citera
Daniel Linde December 3, 2009 Report December 3, 2009 och upp till 50hk pa hjulen pa bilar med LT headers, CAI mmJa och nu blev jag ju ännu mindre sugen! Kruxet är väl att jag inte vågar göra det själv, tror jag iaf.Själva kammarna är ju rätt "billiga" Citera
grufman December 3, 2009 Report December 3, 2009 och upp till 50hk pa hjulen pa bilar med LT headers, CAI mmJa och nu blev jag ju ännu mindre sugen! Kruxet är väl att jag inte vågar göra det själv, tror jag iaf.Själva kammarna är ju rätt "billiga"Håll utkik på vår projektmustang under våren. :-) Vi har både portade toppar och hotrodkammar på gång. Citera
RoTe December 3, 2009 Report December 3, 2009 och upp till 50hk pa hjulen pa bilar med LT headers, CAI mmJa och nu blev jag ju ännu mindre sugen! Kruxet är väl att jag inte vågar göra det själv, tror jag iaf.Själva kammarna är ju rätt "billiga"Håll utkik på vår projektmustang under våren. :-) Vi har både portade toppar och hotrodkammar på gång.Kanon, då fixar ni bytet till en rimlig peng? Bara öva på att byta bakaxelutväxling för er nu så har ni snart en riktig tunershop. Citera
Daniel Linde December 3, 2009 Report December 3, 2009 och upp till 50hk pa hjulen pa bilar med LT headers, CAI mmJa och nu blev jag ju ännu mindre sugen! Kruxet är väl att jag inte vågar göra det själv, tror jag iaf.Själva kammarna är ju rätt "billiga"Håll utkik på vår projektmustang under våren. :-) Vi har både portade toppar och hotrodkammar på gång.Det ska jag göra. Fast eg kanske inte hehe...Och det blir ju inte bättre av att *Micke* ska byta till kammarna heller. Får man höra dom hela sommaren. Aaa tål att tänkas på helt klart. Citera
ErikC December 3, 2009 Report December 3, 2009 och upp till 50hk pa hjulen pa bilar med LT headers, CAI mmJa och nu blev jag ju ännu mindre sugen! Kruxet är väl att jag inte vågar göra det själv, tror jag iaf.Själva kammarna är ju rätt "billiga"Ja man ska vara noga med kammarna i modmotorerna. Dom måste ställas in perfekt, annars blir tändningen helt åt helvete. Det tog våran mekaniker 4h att ställa in kammarna på modularmotorn vi har inne nu, och han har jobbat med Ford i 15 år!Jag har en 2010 Camaro SS, med kam, toppar, kooks grenrör mm mm mm och själva kambytet tog 4 timmar, 2h för topparna och grenrören tog kanske 1h. 7h och numera 497hästar på bakhjulen sugmotor (en ökning på 140hp på hjulen), med fullt bibehållen körbarhet och fortfarande under liten på motorvägen Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.