Jump to content

Recommended Posts

Jaha, då har man varit borta några månader. (Sålde Mussen för en större v8 båt. :thumbdown: Men nu är den såld. V8:or skall vara på land.

Funderar på Musseåterfall och ser att det är sig likt på forumet, d.v.s. bra information och drag.Men en sak är nytt konstaterar jag när jag läser denna tråd.

Fler av er har blivit kemister.

HC,CO2,NoX m.m.

Nåväl, grattis till godkänd bil LInde! Antar att man får lyssna på lördag. :clap:

Lasse (f.d. ljusblåmet)

Härligt Lasse, vill du inte hellre använda ditt gamla konto?

Isåfall fixar vi det om du tappat bort nån bokstav eller så.

På lördag åker jag "tyvärr" impala. :) Ska vara chaffis.

Omväxling förnöjer :thumbup:

Men jag kommer nog åka lite musse på dagen samt till Gasklockorna vid bilutställning samt lite lull lull o marknad o sånt.

KÖP musse Lasse! :)

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

rosse kontot var borta. Har skaffat nytt, det duger bra!

Var hos Stefan Ernryd bil idag och kollade på en Musse. T.v. får man åka med bilarna på Youtube och njuta av Mussetoner.

Vintern är lång. Hittar jag bra objekt slår jag till.

Vi hörs!

Lasse

rosse kontot var borta. Har skaffat nytt, det duger bra!

Var hos Stefan Ernryd bil idag och kollade på en Musse. T.v. får man åka med bilarna på Youtube och njuta av Mussetoner.

Vintern är lång. Hittar jag bra objekt slår jag till.

Vi hörs!

Lasse

Okaj, men då tar jag bort det gamla kontot så det slipper ligga o skräpa. :)

Inläggen du gjort blir dock kvar.

Hörde att farsan hade stött på dig, han surra om att du va sugen på en Corvette!!!

Men det verkar ju som du tagit och förnuftet till fånga! :thumbup:

Vi kanske ses på lördag!

// Danne

Jag laddade inte i en ny tune, som är gjord för besiktning.

jag ändrade -10 grader själv med SCT, går inte det med Diablon ?.

Annars tror jag det räcker med att tanka i lite E85 (50%).

/Micke

Rätt Danne! Mina Corvettetankar försvann direkt efter att ha startat upp några filmer på Yotube med Mustanger.

Grymmare ljud/bil finns inte! "Habegäret" går inte att bota på annat sätt än att köpa en Musse igen.

Fram tills dess köpte jag Impalan av din farsa när vi träffades. (har han inte berättat det?)

Och eftersom du skall köra den på lördag så förmodar jag att han skickade med en chaufför på köpet :wave:

Lasse

hej på dig micke hörde du skulle göra dig av med pärlan stämmer det

Det ser ut att bli så :cry:

Men jag får leta på en ny :thumbup:

Den vart såld i dag :? (my baby).

Har vintern på mig att hitta en ny.

/Micke

hej på dig micke hörde du skulle göra dig av med pärlan stämmer det

Det ser ut att bli så :cry:

Men jag får leta på en ny :thumbup:

Den vart såld i dag :? (my baby).

Har vintern på mig att hitta en ny.

/Micke[/quote:bp9vwxwe]

Du får inte överge oss nu.

Kommer hålla koll på dina inloggningar. Avviker det från normalt så blire ajabaja! :think:

Har följt denna tråd och har förundrats över att inte era bilar gick igenom besiktningen.

Jag besiktigade min med hotrod kammar och sidepipes och med dessa dörrar.

Besiktningsmannen tyckte det var fräckt men gillade inte att han inte kunde testa på bromsbanan då bilen inte klarade det.

Hade lite problem att komma in i hallen för det var ju en tröskel på ca 3 cm :--:--

Det var killarna på Sweden Mustang som hjälpte till med besiktningen.

Har följt denna tråd och har förundrats över att inte era bilar gick igenom besiktningen.

Jag besiktigade min med hotrod kammar och sidepipes och med dessa dörrar.

Besiktningsmannen tyckte det var fräckt men gillade inte att han inte kunde testa på bromsbanan då bilen inte klarade det.

Hade lite problem att komma in i hallen för det var ju en tröskel på ca 3 cm :--:--

Det var killarna på Sweden Mustang som gjorde besiktningen.

Jasså så dom kan oxå bes bilar där??

En fundering kring ämnet.Är det inte FORD RACING som tillverkar/säljer dessa axlar,borde inte dom ha en fungerande programvara??

LEIF

Idag fick bli den stora dagen...

Godkänd!

Va nervös så jag höll på o dö!

Stort tack till Håkan Prytz på Mustang Performance och Brenspeed.

Före:

25082010355.jpg[/attachment:5kennx5f]

Efter:

post-20-144839108627_thumb.jpg25082010353.jpg[/attachment:5kennx5f]

Tjenare!

Vad kostade hela kalaset?

Detta låter onekligen ju väldigt intressant!!

//Jocke

  • 6 months later...

Hej alla kammade musse fans, har i stort sett bestämt mig för att låta Håkan montera FRPP HOTROD kammar. Min fråga är:

Rekomenderar ni att göra detta eller avråder ni??? Har ju läst tråden med era olika problem, är dessa lösta nu?

/Tommy

  • 4 weeks later...

Alltså inte BARA E85 i tanken...

Menade att jag inte tänker mickla med nåt mera....

Snacka med brorsan imorse, som sa, va FAN, det är klart den går igenom, är ju bara en massa sura toyota camrys som är fulla med rost som inte går igenom...

Den som lever får se.

Besiktade i dag med följande mods. Hot Rod kammar, BBK shorty headers, X-pipa, FR500 dämpare. När dom körde in bilen den nya lilla besiktningshallen tänkte jag "undra vart fan har jag lagt originaldämparna". Hela lokalen skakade kändes det som och jag var övertygad om att dom skulle slå ner på ljudet. Men det gick bra. Ang det största orosmomentet, avgasvärdera, så ändrade jag tändningen -10 med min XC3a och ställde även upp tomgången från 675 till 775. I soppatanken hade jag ca 10 liter V-Power och 6 liter E85. Hela bilen blev godkänd. Som grädde på moset så lyckades jag tanka V-Power på Shell i ett svep på rekordtid!!! Klickade endast en gång. Vilken underbar måndag!!!

post-4060-144839154639_thumb.jpg

Besiktade i dag med följande mods. Hot Rod kammar, BBK shorty headers, X-pipa, FR500 dämpare. När dom körde in bilen den nya lilla besiktningshallen tänkte jag "undra vart fan har jag lagt originaldämparna". Hela lokalen skakade kändes det som och jag var övertygad om att dom skulle slå ner på ljudet. Men det gick bra. Ang det största orosmomentet, avgasvärdera, så ändrade jag tändningen -10 med min XC3a och ställde även upp tomgången från 675 till 775. I soppatanken hade jag ca 10 liter V-Power och 6 liter E85. Hela bilen blev godkänd. Som grädde på moset så lyckades jag tanka V-Power på Shell i ett svep på rekordtid!!! Klickade endast en gång. Vilken underbar måndag!!!

Im happy for you :)

Jag fick:

CO: 0,2 (0,5)

HC: 005(100)

CO 2500: 0,1 (0,3)

LAMBDA: 1,01 (0,95-1,09)

Börja med att jag hade glömt varningstriangeln, och så blev jag FRUKTANSLÖST skitnödig.... precis när det blev min tur. Men skita hos Bilprovningen, ALDRIG !!

Som tur var gick den igenom.... Dock med en påpekan: Höger spindel, på väg att bli glapp... bör bytas.

Men, blankt papper. Rörde varken tomgång eller tändning.

Hade halv tank soppa, tryckte i 20 liter E85 innan.

Verkar göra tricket

Besiktade i dag med följande mods. Hot Rod kammar, BBK shorty headers, X-pipa, FR500 dämpare. När dom körde in bilen den nya lilla besiktningshallen tänkte jag "undra vart fan har jag lagt originaldämparna". Hela lokalen skakade kändes det som och jag var övertygad om att dom skulle slå ner på ljudet. Men det gick bra. Ang det största orosmomentet, avgasvärdera, så ändrade jag tändningen -10 med min XC3a och ställde även upp tomgången från 675 till 775. I soppatanken hade jag ca 10 liter V-Power och 6 liter E85. Hela bilen blev godkänd. Som grädde på moset så lyckades jag tanka V-Power på Shell i ett svep på rekordtid!!! Klickade endast en gång. Vilken underbar måndag!!!

Grattis till ett snyggt bes protokoll, måste varit en skön känsla.

/Tommy L

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...