Jump to content

Recommended Posts

Har fått samtal från två herrar som oberoende av varandra har plockat in varsin kompressormatad Roush, baserad på Ford Mustang GT.

Är det någon här som VET hur man GARANTERAT får in en sån bil i Sverige utan att trixa och att få alla papper att bli rätt, med rätt effektuppgifter och inget strul med försäkring osv?

Jag gav tipset till den sista herren som ringde att meka bort kompressorn och regbesiktiga original, och sen köra tillbaka kompressorn. rätt eller fel?

Har fått samtal från två herrar som oberoende av varandra har plockat in varsin kompressormatad Roush, baserad på Ford Mustang GT.

Är det någon här som VET hur man GARANTERAT får in en sån bil i Sverige utan att trixa och att få alla papper att bli rätt, med rätt effektuppgifter och inget strul med försäkring osv?

Jag gav tipset till den sista herren som ringde att meka bort kompressorn och regbesiktiga original, och sen köra tillbaka kompressorn. rätt eller fel?

Det finns nån gubbe i Göteborg som kanske kan få fram papper på den kompressorn och då är det bara o besiktiga som jag förstått.

Jag hade kollat den vägen. Visst trixande iof med papper men värt o kika upp.

Kan vidarebefordra den som villl till en som varit i kontakt med honom, tyvärr kunde han inte få hjälp då det inte fanns något papper på den kompressorn han har (Paxton).

Fick precis mail från Birf

Vill upplysa om att det kan bli problem om man importerar en ombyggd bil som t.ex. Ford Mustang Rouch. Har en förtvivlad kund som behöver intyg till en sådan (avgaser, buller, broms & stöld) men detta går inte att ordna. Modellen är testad men den har inte klarat avgaskraven.
  • 2 weeks later...

Är Roushmodellerna några officiella modeller?

Vet att vissa Corvettemodeller och även Jeepar mfl inte blivit godkända i Sverige pga av bla avgaskrav och ur miljösynpunkt (återvinning). Tricket man gjorde då var att den först importerades till ett annat EU-land där modellen var godkänd utanför helbilsgodkännande, efter registrering i det landet så kunde man helt plötsligt importera en bil från ett annat EU-land utan några som helst problem till Sverige, dessutom utan att vara stämplad med helbilsgodkännande :D

Är Roushmodellerna några officiella modeller?

Vet att vissa Corvettemodeller och även Jeepar mfl inte blivit godkända i Sverige pga av bla avgaskrav och ur miljösynpunkt (återvinning). Tricket man gjorde då var att den först importerades till ett annat EU-land där modellen var godkänd utanför helbilsgodkännande, efter registrering i det landet så kunde man helt plötsligt importera en bil från ett annat EU-land utan några som helst problem till Sverige, dessutom utan att vara stämplad med helbilsgodkännande :D

det är möjligt att det skulle kunna funka. Men somsagt, i alla papper är roush en vanlig GT.

det är möjligt att det skulle kunna funka. Men somsagt, i alla papper är roush en vanlig GT.

I så fall så fungerar det inte :( , en Roush eller annan modifiering som mycket väl kanske kan vara godkänd i t ex Tyskland men har tillägget ombyggd eller modifierad i sitt FaurzugBrief (eller vad det heter på tyska) är omöjlig att få in till Sverige om man inte återställt den till orginal först.

• 1 month later...
Kolla med beck i sthlm, tror han heter staffan tel 08-7590440

nä, han fixar det inte i dagsläget

Kontakta Staffan och kolla. Jag tror att han fixar det! Han har gjort det tidigare iaf. Ring 08-7590440

• 2 years later...

Finns det nån mer info att lägga till ? Jag har en Roush427R i England som jag funderar på importerar ?!

Går det, eller ska man glömma bilen och byta till GT500 ?

Finns det nån mer info att lägga till ? Jag har en Roush427R i England som jag funderar på importerar ?!

Går det, eller ska man glömma bilen och byta till GT500 ?

Mitt tillägg är köp en GT500..

Instämmer med föregående talare, GT500 har feta utvecklingsmöjligheter till mycket bra priser och du har på köpet en bil som är reggad med skruvkompressor och får inga problem med besiktningen.