AJ January 5, 2010 Report January 5, 2010 Såg en Legend lime GT 05+ igår på E4 norr om Stockholm och idag i -15 ytterligare en svart GT 05+ på motorvägen ! Man blir lite sugen, ska man köra året runt med Mussen kanske Citera
Gtttggg January 5, 2010 Report January 5, 2010 Nej fy fan! Snacka om att fördärva fina bilar som Mustang genom att köra på vintervägar. Det är som tigga till sig rost och saltkorrision. Även om de nyare bilarna klarar vintrarna bättre än våra klassiker, skulle jag ändå inte ta ut den om jag så ägde ny eller gammal bil. Citera
Corvette January 7, 2010 Report January 7, 2010 klurar med på om man ska köra året runt med den... lånebilen på jobbet funkar ju kanon att köra med så vaffö inte ens egen Musse Citera
AJ January 7, 2010 Author Report January 7, 2010 Då har man ju inget att se fram emot Mmm, det förstås. Det är en ganska viktig del, åtminstone i mitt Mustangägande, när jag tänker efter. Det är ju som att åka nybil varje vår ! Annars skulle man kanske tröttna Citera
matsberg January 7, 2010 Report January 7, 2010 Tröttnar gör man inte.Jag tjatar på gumman varje dag, om hon inte behöver typ en liter mjölk så jag få ta en tur. Citera
mike85 January 7, 2010 Report January 7, 2010 Tröttnar gör man inte.Jag tjatar på gumman varje dag, om hon inte behöver typ en liter mjölk så jag få ta en tur.de e sant men det är en underbar känsla när vårsolen tittar fram å startar den för första gången Citera
RoTe January 7, 2010 Report January 7, 2010 Tröttnar gör man inte.Jag tjatar på gumman varje dag, om hon inte behöver typ en liter mjölk så jag få ta en tur.Jag hade mått illa om jag var tvungen att köra min nu. Skulle dö lite i själen för varje stenskott jag hörde...Att köra bilar på vintern är grov misshandel. Det är därför man kör en skräpbil (om än en ny sådan). Citera
johnkevin January 9, 2010 Report January 9, 2010 Funkar kanon i snön!Med odubbade vinterdäck och TCS urkopplat blir Mussen riktigt rolig. Andra vintern jag kör nu! Citera
bj0rne January 9, 2010 Report January 9, 2010 Oavsett vad andra tycker om att köra Musse på vintern så är det väl kul att bilarna används?Även 60-talarna gick ju ofta året runt när dom var nya ( vilket i och för sig lyft svetskunskaperna bland dagens renoverare )/Björn Citera
Alabama Grill January 9, 2010 Report January 9, 2010 Att köra Musse under vintern skulle klassas som våldtäkt, kanske tom som grov om jag fick bestämma. Citera
RoTe January 9, 2010 Report January 9, 2010 Oavsett vad andra tycker om att köra Musse på vintern så är det väl kul att bilarna används?Även 60-talarna gick ju ofta året runt när dom var nya ( vilket i och för sig lyft svetskunskaperna bland dagens renoverare )/BjörnVarför skulle det vara kul att se våra älsklingar bli förstörda? Citera
mike85 January 10, 2010 Report January 10, 2010 Att köra Musse under vintern skulle klassas som våldtäkt, kanske tom som grov om jag fick bestämma. tack så mycket Citera
bj0rne January 10, 2010 Report January 10, 2010 Oavsett vad andra tycker om att köra Musse på vintern så är det väl kul att bilarna används?Även 60-talarna gick ju ofta året runt när dom var nya ( vilket i och för sig lyft svetskunskaperna bland dagens renoverare )/BjörnVarför skulle det vara kul att se våra älsklingar bli förstörda?Kommer du att ha kvar din älskling om 20 - 30 år?De flesta som har en ny eller nästan ny Mustang idag kommer troligtvis att äga den i något eller några år så varför inte passa på att använda den?Givetvis under förutsättning att man VILL köra med den på vintern, det är ju faktiskt valfritt.....Mitt tidigare inlägg var inte tänkt att locka folk att förstöra sina bilar om nu någon lyckades missförstå det så pass./Björn Citera
RoTe January 10, 2010 Report January 10, 2010 Kommer du att ha kvar din älskling om 20 - 30 år?De flesta som har en ny eller nästan ny Mustang idag kommer troligtvis att äga den i något eller några år så varför inte passa på att använda den?Givetvis under förutsättning att man VILL köra med den på vintern, det är ju faktiskt valfritt.....Mitt tidigare inlägg var inte tänkt att locka folk att förstöra sina bilar om nu någon lyckades missförstå det så pass./BjörnEftersom jag inte kan se in i framtiden så vet jag ej.Däremot vill jag inte att min älskling ska rasa i värde för att jag förstör den på vintern. Citera
bj0rne January 10, 2010 Report January 10, 2010 Som sagt, det är frivilligt, jag tycker inte man ska anpassa sig till vad andra tycker utan göra det man själv vill med sin bil. Vill man köra på vintern så är det helt OK enligt mig, vill man inte så är det också helt OK. Jag skulle förmodligen inte köra min nya Mustang på vintern om jag haft en även om jag 86-87 körde 65'a HT i snön (det var mycket snö den vintern i vår del av landet)./Björn Citera
Lindahl CMC1601 January 10, 2010 Report January 10, 2010 15 grader varmare idag, kunde inte hålla mig, tur att man har vinterläge på automaten.IMG_1594.JPG[/attachment:12q64yxx] Citera
Janne Holm CMC1740 January 10, 2010 Report January 10, 2010 Hade jag haft min hemma hade det säkert blivit en tur nu för att irritera folk. Jag menar nu är det ingen risk för saltskador är på tok för kallt burrr Citera
Gtttggg January 10, 2010 Report January 10, 2010 Hade jag haft min hemma hade det säkert blivit en tur nu för att irritera folk. Jag menar nu är det ingen risk för saltskador är på tok för kallt burrrVägarna som normalt saltas denna årstid, är snustorra pga extrema kylan vilket det är fördel istället för snöslasket och *blöta* saltvägar. Fast då är det nackdel med dåliga batterier tex. Citera
Greven CMC 053 January 10, 2010 Report January 10, 2010 Körde min 1996 Cobra två vintrar, gjorde en rejäl underedsbehandling först! Fungerade kanon även i minus 25, startade alltid!! Inte en rost prick på den....klart kärran ska användas! Folk kör ju med Mustangerna på vintern borta i staterna , där är det ju vilken bruksbil som helst!! Kör hårt..... Citera
johnkevin January 11, 2010 Report January 11, 2010 Kul med olika reaktioner!När jag originalrenoverade min 66:a med overspray, doppade bärarmar, kritmarkeringar, korrekta bultar mm. Då sa förståsigpåarna: ”Den går ju inte att köra med, tacka vet jag en Musse som man kan använda”.Kör du året runt med en 07:a som bara sjunker i värde för varje dag är det ”grov våldtäkt”.Sverige är fantastiskt!Har kört Saab-cabriolet under åtta vintrar utan rostskador (gäller att sköta om bilen också). Mussen funkar minst lika bra trots bakhjulsdriften. Keep on rockin´ Citera
RoTe January 11, 2010 Report January 11, 2010 (gäller att sköta om bilen också). Visst är det så! Det orkar dock inte jag! Under vintern jobbar jag som f-n för att dra in pengar till mustangåka på sommaren. Inte orkar jag stå och gnida på en sketen Citroen C1 då heller... Roligare saker kan man göra. Citera
bosewallius January 11, 2010 Report January 11, 2010 Mellan 1973 och 1978 hade jag en 3-växlad manuell 66:a C-code Coupe som var minvardagsbil och kördes året runt. På vintern med kraftiga dubbdäck. Polisen och tullenstoppade mig jämt i denna bil. Frugan höll på att få missfall 1974 när vi var i Hedemora och jag körde ca 160-170 ner till Avesta lasarett på ishala vägar i full panik men allt gick braoch grabben är nu 35 år gammal. Bästa bil jag haft i snö och på is. Tyvärr var den lite rostigoch 1977 kom en 67:a Shelby hem till stallet. Den är fortfarande kvar. Har aldrig sett snöeller is.Mvh Bosse Citera
jimmieG January 15, 2010 Report January 15, 2010 Min musse har innan mej nästan alltid varit vinterkörd... sen -70...... De här bilarna tål en jävla massa Citera
Recommended Posts