Delahoya Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Nån som vet om de går bra att pulverlacka en bakaxel och ha kvar alla drev och sånt iaxeln?? Tänkte tappa oljan och ta bort drivaxlarna. Går/går inte??! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB Posted February 4, 2010 Report Share Posted February 4, 2010 Nån som vet om de går bra att pulverlacka en bakaxel och ha kvar alla drev och sånt iaxeln?? Tänkte tappa oljan och ta bort drivaxlarna. Går/går inte??!Blir semre resultat. Ytan måste va helt ren utan olja og sket;-)John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delahoya Posted February 5, 2010 Author Report Share Posted February 5, 2010 Jo klart den blir ren. Ska ju blästra utsidan innan. Tänkte mer om tätingar och sånt klarar värmen när man härdar pulverlacken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted February 5, 2010 Report Share Posted February 5, 2010 Jobbade tidigare på ett företag där det fanns ett par pulverlackanläggningar... har för mig att härdugnarna låg på mellan 195 och 260 grader nånting beroende på vilken typ av pulver man använde. Detta var en medeltemperatur så det kunde givetvis vara varmare på sina ställen... Jag skulle nog inte vilja köra min bakaxel kompett i den värmen med tanke på att vissa stålsorter anlöps i ganska låga temperaturer. Och har du ändå drivaxlarna borta så är det ju inget jättejobb att ta ur resten om det nu rör sig om en 8" eller 9".Mvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielG Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Blästersanden brukar ha en förmåga att leta sig in också... jag skulle inte rekommendera att ha några grejer i axeln när du blästrar och målar den.Mvh Daniel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Hej.Varför detta omständiga, om du skall pulverlackaslit isär allt och lämna endast höljet banjon .Blästra inte med delar som går att ta bort .Ett annat sätt är att göra rent och måla själv,bakaxeln hänger ju där under , ingen serom den är hemmamålad eller pulvelackad såvida det inte är en utställningsbil. Jag är 100% säker på att du själv kan få tillett topp resultat , lägg pengarna på något annat istället, är mitt råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Hej.Varför detta omständiga, om du skall pulverlackaslit isär allt och lämna endast höljet banjon .Blästra inte med delar som går att ta bort .Ett annat sätt är att göra rent och måla själv,bakaxeln hänger ju där under , ingen serom den är hemmamålad eller pulvelackad såvida det inte är en utställningsbil. Jag är 100% säker på att du själv kan få tillett topp resultat , lägg pengarna på något annat istället, är mitt råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.