May 4, 201015 yr comment_91490 någon som vet vad man skall välja för slutdämpare om man vill ha ett dovt ljud / muller,,,,är ej intresserad av något vasst ljud. Tycker i och försig att original dämparna är rätt så hyfsat men skulle vilja ha lite mer ljud från motorn,, har kollat en del på tuben med det gör sig väl inte riktigt rättvist,,,,,fastnade lite för borla,,,,
May 4, 201015 yr comment_91492 Ska man kasta ut så pass många tusen kronor på axlebacks tycker jag man ska kasta ut det på det kit som faktiskt ger mer ljud. Köp Loud Mouth! Jag tycker den är för tyst ändå...
May 4, 201015 yr comment_91493 Det man ska se upp med är ju att köpa sig resonansljud. Vill ju gärna kunna köra utan resonans i kupén.Har för mig att Borla ger just sådana effekter. Många köper ju FR500S just för att dom ger ett mullrigt ljud utan resonans.
May 4, 201015 yr comment_91510 Jag har aldrig förstått mig på detta snack om resonans med axlebacks. Jag kör ju LM och dessa har, lyssna väldigt noga nu, ENDAST resonans vid ett visst varvtal och ett visst gaspådrag där varvtalet är konstant.För att lyckas med detta måste jag:Köra på motorväg i ca 120-130km/hKöra i uppförsbacke med rätt stigningAnvända rätt mängd gas så att motorns varvtal INTE ökar.DÅ kan jag få ett brummande ljud i kupén.Hur ofta tror ni detta infaller samtidigt och hur störande tror ni det är? Slutsats: Köp SLP Loud Mouth!Edit, kom på en sak. Kan det spela in att jag har automat? En automat jobbar ju med helt andra varvtal än hur man oftast kör en manuell.
May 4, 201015 yr comment_91515 Jag har manuell å jag älskar ljudet. De du skriver robert stämmer.Låter underbart!
May 4, 201015 yr comment_91516 Edit, kom på en sak. Kan det spela in att jag har automat? En automat jobbar ju med helt andra varvtal än hur man oftast kör en manuell.Mina erfarenheter av axelback på manuell vs automat är att bilar med automat är mer resonansbenägna än manuellt växlade hästar.Grufman gjorde ett ganska stort axelback test i höstas, finns på youtube. Mitt val hade varit FR500 eller loud mouth, mest bröl med minst resonans oavsett växellåda
May 5, 201015 yr comment_91534 SLP Power-Flow med 4" tippar ser bra ut å låter myndigt , men har inte vid samma tillfälle kunnat jämföra med SLP LM hur stor skillnaden är.
May 5, 201015 yr comment_91559 jag har också Loud Mouth men skulle välja FR500S vis av erfarenhet... Du är gammal!
May 5, 201015 yr comment_91574 Ska man kasta ut så pass många tusen kronor på axlebacks tycker jag man ska kasta ut det på det kit som faktiskt ger mer ljud. Köp Loud Mouth! Jag tycker den är för tyst ändå...Jag håller helt med här...
May 5, 201015 yr comment_91575 Jag har brännt betydligt mer soppa på sjön än på vägar med V8 ( inte så svårt när de drar motsvarande 25l / mil ) och kan faktiskt sakna det marina systemet " silent choice". Bullra lite när du vill , tryck på knappen å du kan smyga fram.... Har någon hört talas om nåt liknande för bilar?
May 6, 201015 yr comment_91582 jag har också Loud Mouth men skulle välja FR500S vis av erfarenhet... Du är gammal! jag vet de men mest för att grannarna hotar med att anmäla mig...
May 6, 201015 yr comment_91592 jag har också Loud Mouth men skulle välja FR500S vis av erfarenhet... Du är gammal! jag vet de men mest för att grannarna hotar med att anmäla mig... Känner igen det där med att bo på fel ställe. Fast nu bor jag granne med en folkrace/rallycross fantast som har byggt sin egen bromsbänk utomhus. Livet på landet säger jag bara!
May 6, 201015 yr comment_91619 Jag har brännt betydligt mer soppa på sjön än på vägar med V8 ( inte så svårt när de drar motsvarande 25l / mil ) och kan faktiskt sakna det marina systemet " silent choice". Bullra lite när du vill , tryck på knappen å du kan smyga fram.... Har någon hört talas om nåt liknande för bilar?Japp det finns det http://www.summitracing.com/parts/DOU-DEC300/
May 6, 201015 yr comment_91643 @ Simon: Tack för den , kul att se att det finns grejor , å på detta forum är ju kunskapsbanken enorm @ Lasse: Manligt på riktigt låter det om man har två eller helst tre BB vinkelåttor helt befriade från kattar å joks med bara kyllimpor isf grenrör för att sänka tempen lite i ett skrov. Googla lite på "Poker run" så hoppar det säkert fram lite ljud. Marina sidan är fortfarande befriad från många avgas å bullerkrav.
May 7, 201015 yr comment_91658 Ska man köra på raka rör kan man svetsa själv o få ihop det med en totalkostnad på 300+ kr (beroende på hur dyra slutrör man tänkt sig). Kan ej förstå hur folk kan betala så mycket för 2st rörbitar med ett par bockar Men om man nu vill ha kvalitet, NOLL resonans oavsett varvtal och dessutom ett manligt men ej rispigt ljud? Då är FR500 dämparna mest bang for the buck, o de blir bara bättre o bättre när man har kört in de helt också.
May 7, 201015 yr comment_91687 Vi har monterat några såna här ett helt nytt system från USA; Och dom hörs och är riktigt snygga
May 7, 201015 yr comment_91688 Jag har aldrig förstått mig på detta snack om resonans med axlebacks. Jag kör ju LM och dessa har, lyssna väldigt noga nu, ENDAST resonans vid ett visst varvtal och ett visst gaspådrag där varvtalet är konstant. För att lyckas med detta måste jag:Köra på motorväg i ca 120-130km/hKöra i uppförsbacke med rätt stigningAnvända rätt mängd gas så att motorns varvtal INTE ökar.DÅ kan jag få ett brummande ljud i kupén.Hur ofta tror ni detta infaller samtidigt och hur störande tror ni det är? Slutsats: Köp SLP Loud Mouth!Edit, kom på en sak. Kan det spela in att jag har automat? En automat jobbar ju med helt andra varvtal än hur man oftast kör en manuell.Håller med föregående skrivare, jag körde först med FlowMaster American Thunder på min GT500-08, men kunde knappt stå ut med resonansen i kupen, bytte nu i vår till SLP Loud Mouth och resonansen uteblev helt, samtidigt blev ljudet ur piporna obeskrivligt .............!Resonansen uppstår i slutdämparen, SLP LM har inga dämpare utan är ju bara raka dubbelväggiga rör, därav förklaringen tror jag ./CMC 1826
May 7, 201015 yr comment_91699 Jag har aldrig förstått mig på detta snack om resonans med axlebacks. Jag kör ju LM och dessa har, lyssna väldigt noga nu, ENDAST resonans vid ett visst varvtal och ett visst gaspådrag där varvtalet är konstant. För att lyckas med detta måste jag:Köra på motorväg i ca 120-130km/hKöra i uppförsbacke med rätt stigningAnvända rätt mängd gas så att motorns varvtal INTE ökar.DÅ kan jag få ett brummande ljud i kupén.Hur ofta tror ni detta infaller samtidigt och hur störande tror ni det är? Slutsats: Köp SLP Loud Mouth!Edit, kom på en sak. Kan det spela in att jag har automat? En automat jobbar ju med helt andra varvtal än hur man oftast kör en manuell.Håller med föregående skrivare, jag körde först med FlowMaster American Thunder på min GT500-08, men kunde knappt stå ut med resonansen i kupen, bytte nu i vår till SLP Loud Mouth och resonansen uteblev helt, samtidigt blev ljudet ur piporna obeskrivligt .............!Resonansen uppstår i slutdämparen, SLP LM har inga dämpare utan är ju bara raka dubbelväggiga rör, därav förklaringen tror jag ./CMC 1826American thunder kräver headers då blir dom snudd på resonans fria men det finns fler knepp för att få bort det
May 9, 201015 yr comment_91844 Jag har aldrig förstått mig på detta snack om resonans med axlebacks. Jag kör ju LM och dessa har, lyssna väldigt noga nu, ENDAST resonans vid ett visst varvtal och ett visst gaspådrag där varvtalet är konstant. För att lyckas med detta måste jag:Köra på motorväg i ca 120-130km/hKöra i uppförsbacke med rätt stigningAnvända rätt mängd gas så att motorns varvtal INTE ökar.DÅ kan jag få ett brummande ljud i kupén.Hur ofta tror ni detta infaller samtidigt och hur störande tror ni det är? Slutsats: Köp SLP Loud Mouth!Edit, kom på en sak. Kan det spela in att jag har automat? En automat jobbar ju med helt andra varvtal än hur man oftast kör en manuell.Håller med föregående skrivare, jag körde först med FlowMaster American Thunder på min GT500-08, men kunde knappt stå ut med resonansen i kupen, bytte nu i vår till SLP Loud Mouth och resonansen uteblev helt, samtidigt blev ljudet ur piporna obeskrivligt .............!Resonansen uppstår i slutdämparen, SLP LM har inga dämpare utan är ju bara raka dubbelväggiga rör, därav förklaringen tror jag ./CMC 1826På ljuddämpareterstet som killarna hos Grufman gjorde så hade ju American Thunder den största resonansen, där de misstänkte att dämparkonstruktionen var felet (De ser lite lattjo ut med den fyrkantiga formen).
May 9, 201015 yr comment_91869 Jag kör med K&N intag , SLP Flo-Master och automatlåda. Jag får resonansljud i kupen (uppcabbat) vid 87-90km/h i ordentliga uppförsbackar på femman. Kommer t.ex ett viktigt telefonsamtal då trycker jag på O/D knappen eller ändrar fart. Tilläggas kan att det är ytterst sällan samtalen är så viktiga
May 13, 201015 yr comment_92139 Satt JBA axlebacks på min 05 när jag köpte den morrar lagom tycker jag.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.