June 3, 201014 yr comment_93123 Hej,jag har en Gt 05 (underbar bil) och sitter och funderar lite på att byta utväxling till 4.10 eller liknande.undrar bara om det finns någon som har en GT 05 + i närheten av eskilstuna som har gjort byte redan och om man kan få komma och titta /åka med för att se vad skillnaden blev?samt lite om vad blir det för varvtal vid 100km/h högsta växeln och bränsleförbrukning?o ljudnivå mm..tack i förväg för info /Christian
June 3, 201014 yr comment_93142 Sitter 3.73:1 i min Musse -06 Gt Automat. Varvar ca 2500 rpm vid 120 km/h.Skulle jag monterat igen har det blivit 4.10:1. utan tvekan Ljudmässigt är det ingen större skillnad. möjligt man slipper lite resonans då den är värst vid 1800-2000 rpm./Micke
June 4, 201014 yr Author comment_93166 tackar då vet jag lite mer vad som väntar mig om jag gör det mjo vid 2000rpm så är det lite resonans /Christian
June 4, 201014 yr comment_93179 Vad blir det för varvtal på motorn vid 120 knyck? Jag har 3,55 utväxling, manuell låda.Vad är original utväxling?
June 4, 201014 yr comment_93186 Org. utv på manuell är 3.55:1Automat har 3.31:1Ca 2200 rpm i 120 km/h skulle jag tro du får prova när du får hem den. beror lite på däck strl. med./Micke
June 5, 201014 yr comment_93199 Manuell låda 3,31, california special manuell 3,55Jag har 3,31 på min.
June 5, 201014 yr comment_93200 Det ändrades vid nåt tillfälle. Original på 05 är 3.55 sedan ändrades det någon gång.
June 5, 201014 yr comment_93207 Det stämmer att de första två årsmodellerna fick 3,55 utväxling och -07 fick lägre utväxling men jag var osäker på hur mycket lägre utväxlingen blev på nyare årsmodellerna.Micke. Jag ska kolla varvtalet vid 120 knyck när bilen är hemma. Har fn 255/50-18 på bilen.
June 6, 201014 yr comment_93241 På min California Special 2007´s spec, står det som följer: Optional Equipment - 3:55 Ratio Limited slip axle, price 100$
June 6, 201014 yr comment_93246 Testade min -07 på 120km/h och hamnade nästan på 2100rpm , man har inte långt kvar till tomgångsvarv när man kör 70 väg med 5'an växel i .Måste byta utväxlingen ! för vad har jag för nytta av den höga toppfarten när huven ändå fladdrar upp i ansiktet på en när nålen passerar 160kmh/
June 6, 201014 yr Author comment_93254 hehe jaa känns inte som man toppar maxfarten med mustangen, man vill helt enkelt inte köra så fort med den .. så man kan lika gärna byta utväxling o sänka toppfarten lite för att få lite mera drag ;Dalt sänka bilen och skaffa riktigt bra fjädring../Christian
June 6, 201014 yr comment_93264 Testade min -07 på 120km/h och hamnade nästan på 2100rpm , man har inte långt kvar till tomgångsvarv när man kör 70 väg med 5'an växel i .Måste byta utväxlingen ! för vad har jag för nytta av den höga toppfarten när huven ändå fladdrar upp i ansiktet på en när nålen passerar 160kmh/ SJÄLVKLART måste man ju toppa bilen..!! Huven sitter kvar, den fladdrar bara lite grann. Men jag kommer ändå investera i en 4.10 utväxling... fast inte förrän nästa år.I år kammar... nästa år utväxling...Vill kapa tid på kvartsmilen utan konstgjord andning.
June 7, 201014 yr Author comment_93287 vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?
June 7, 201014 yr comment_93312 vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?Instämmer, dom är inte gjorda för att köra fort med. Samma med Imprezan vi hade förut, den är inte utväxlad för toppfart. Den är utväxlad för rally.
June 8, 201014 yr comment_93346 vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?vid 250 slår fatspärren in om du inte tagit bort den
June 8, 201014 yr comment_93355 Varför vill ni sitta o köra i 200+?Finns bilar som är bättre i toppfart och väghållning för att köras fort med.Det är väl snabbaste tid från 0-140km/h som är viktig med Mussen O med 0-100km/h på strax över 5 sekunder så är det inte allt för illa + modifikationer
June 8, 201014 yr comment_93372 Att åka 140km/t med Mustangen känns som 240 i Audin. Med andra ord får man mer fartupplevelse i Mustangen! Det var min grej of the day
June 8, 201014 yr comment_93375 Att åka 140km/t med Mustangen känns som 240 i Audin. Med andra ord får man mer fartupplevelse i Mustangen! Det var min grej of the day Kan tänka mig att V8:an låter ljuvligt i den farten.
June 8, 201014 yr comment_93387 250 e bara läskigt första gången/erna. Sen e det som att åka i viken bil som helst
June 9, 201014 yr comment_93388 tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra
June 9, 201014 yr comment_93391 tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra DAGS ATT BORRA I HUVEN ?Och sätta dit huvlås med sprintar ?
June 9, 201014 yr comment_93395 tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra DAGS ATT BORRA I HUVEN ?Och sätta dit huvlås med sprintar ?nej fy f..n, de vill man inte ha då får den hellre fladdra
June 9, 201014 yr comment_93398 Det görla inget om den fladdrar. Det ska väl va så annars hade Ford fixat det Flyger den opp i USA så får dom ju stämningar direkt.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.