Jump to content

Utväxling på bakaxel GT.


ZanXoo

Recommended Posts

Hej,

jag har en Gt 05 (underbar bil) och sitter och funderar lite på att byta utväxling till 4.10 eller liknande.

undrar bara om det finns någon som har en GT 05 + i närheten av eskilstuna som har gjort byte redan och

om man kan få komma och titta /åka med för att se vad skillnaden blev?

samt lite om vad blir det för varvtal vid 100km/h högsta växeln och bränsleförbrukning?

o ljudnivå mm..

tack i förväg för info :D

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Sitter 3.73:1 i min Musse -06 Gt Automat.

Varvar ca 2500 rpm vid 120 km/h.

Skulle jag monterat igen har det blivit 4.10:1. utan tvekan :thumbup:

Ljudmässigt är det ingen större skillnad. möjligt man slipper lite resonans då den är värst vid 1800-2000 rpm.

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer att de första två årsmodellerna fick 3,55 utväxling och -07 fick lägre utväxling men jag var osäker på hur mycket lägre utväxlingen blev på nyare årsmodellerna.

Micke. Jag ska kolla varvtalet vid 120 knyck när bilen är hemma. Har fn 255/50-18 på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Testade min -07 på 120km/h och hamnade nästan på 2100rpm , man har inte långt kvar till tomgångsvarv när man kör 70 väg med 5'an växel i :problem: .

Måste byta utväxlingen ! för vad har jag för nytta av den höga toppfarten när huven ändå fladdrar upp i ansiktet på en när nålen passerar 160kmh/ :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

hehe jaa känns inte som man toppar maxfarten med mustangen, man vill helt enkelt inte köra så fort med den :D.. så man kan lika gärna byta utväxling o sänka toppfarten lite för att få lite mera drag ;D

alt sänka bilen och skaffa riktigt bra fjädring..

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Testade min -07 på 120km/h och hamnade nästan på 2100rpm , man har inte långt kvar till tomgångsvarv när man kör 70 väg med 5'an växel i :problem: .

Måste byta utväxlingen ! för vad har jag för nytta av den höga toppfarten när huven ändå fladdrar upp i ansiktet på en när nålen passerar 160kmh/ :thumbdown:

SJÄLVKLART måste man ju toppa bilen..!! Huven sitter kvar, den fladdrar bara lite grann. :shock:

Men jag kommer ändå investera i en 4.10 utväxling... fast inte förrän nästa år.

I år kammar... nästa år utväxling...

Vill kapa tid på kvartsmilen utan konstgjord andning.

Link to comment
Share on other sites

vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?

Instämmer, dom är inte gjorda för att köra fort med. Samma med Imprezan vi hade förut, den är inte utväxlad för toppfart. Den är utväxlad för rally. :--

Link to comment
Share on other sites

vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?

vid 250 slår fatspärren in om du inte tagit bort den :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Varför vill ni sitta o köra i 200+?

Finns bilar som är bättre i toppfart och väghållning för att köras fort med.

Det är väl snabbaste tid från 0-140km/h som är viktig med Mussen :--

O med 0-100km/h på strax över 5 sekunder så är det inte allt för illa + modifikationer :--

Link to comment
Share on other sites

Att åka 140km/t med Mustangen känns som 240 i Audin. Med andra ord får man mer fartupplevelse i Mustangen! :thumbup: Det var min grej of the day :wtf:

Kan tänka mig att V8:an låter ljuvligt i den farten. ;)

Link to comment
Share on other sites

tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra :thumbdown:

DAGS ATT BORRA I HUVEN ?

Och sätta dit huvlås med sprintar ?

Link to comment
Share on other sites

tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra :thumbdown:

DAGS ATT BORRA I HUVEN ?

Och sätta dit huvlås med sprintar ?

nej fy f..n, de vill man inte ha då får den hellre fladdra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...