ZanXoo June 3, 2010 Report June 3, 2010 Hej,jag har en Gt 05 (underbar bil) och sitter och funderar lite på att byta utväxling till 4.10 eller liknande.undrar bara om det finns någon som har en GT 05 + i närheten av eskilstuna som har gjort byte redan och om man kan få komma och titta /åka med för att se vad skillnaden blev?samt lite om vad blir det för varvtal vid 100km/h högsta växeln och bränsleförbrukning?o ljudnivå mm..tack i förväg för info /Christian Citera
*Micke* June 3, 2010 Report June 3, 2010 Sitter 3.73:1 i min Musse -06 Gt Automat. Varvar ca 2500 rpm vid 120 km/h.Skulle jag monterat igen har det blivit 4.10:1. utan tvekan Ljudmässigt är det ingen större skillnad. möjligt man slipper lite resonans då den är värst vid 1800-2000 rpm./Micke Citera
ZanXoo June 4, 2010 Author Report June 4, 2010 tackar då vet jag lite mer vad som väntar mig om jag gör det mjo vid 2000rpm så är det lite resonans /Christian Citera
Gtttggg June 4, 2010 Report June 4, 2010 Vad blir det för varvtal på motorn vid 120 knyck? Jag har 3,55 utväxling, manuell låda.Vad är original utväxling? Citera
*Micke* June 4, 2010 Report June 4, 2010 Org. utv på manuell är 3.55:1Automat har 3.31:1Ca 2200 rpm i 120 km/h skulle jag tro du får prova när du får hem den. beror lite på däck strl. med./Micke Citera
Claes CMC 1489 June 5, 2010 Report June 5, 2010 Manuell låda 3,31, california special manuell 3,55Jag har 3,31 på min. Citera
Royen June 5, 2010 Report June 5, 2010 Det ändrades vid nåt tillfälle. Original på 05 är 3.55 sedan ändrades det någon gång. Citera
Gtttggg June 5, 2010 Report June 5, 2010 Det stämmer att de första två årsmodellerna fick 3,55 utväxling och -07 fick lägre utväxling men jag var osäker på hur mycket lägre utväxlingen blev på nyare årsmodellerna.Micke. Jag ska kolla varvtalet vid 120 knyck när bilen är hemma. Har fn 255/50-18 på bilen. Citera
Alabama Grill June 6, 2010 Report June 6, 2010 På min California Special 2007´s spec, står det som följer: Optional Equipment - 3:55 Ratio Limited slip axle, price 100$ Citera
denversson June 6, 2010 Report June 6, 2010 Testade min -07 på 120km/h och hamnade nästan på 2100rpm , man har inte långt kvar till tomgångsvarv när man kör 70 väg med 5'an växel i .Måste byta utväxlingen ! för vad har jag för nytta av den höga toppfarten när huven ändå fladdrar upp i ansiktet på en när nålen passerar 160kmh/ Citera
ZanXoo June 6, 2010 Author Report June 6, 2010 hehe jaa känns inte som man toppar maxfarten med mustangen, man vill helt enkelt inte köra så fort med den .. så man kan lika gärna byta utväxling o sänka toppfarten lite för att få lite mera drag ;Dalt sänka bilen och skaffa riktigt bra fjädring../Christian Citera
uffeg June 6, 2010 Report June 6, 2010 Testade min -07 på 120km/h och hamnade nästan på 2100rpm , man har inte långt kvar till tomgångsvarv när man kör 70 väg med 5'an växel i .Måste byta utväxlingen ! för vad har jag för nytta av den höga toppfarten när huven ändå fladdrar upp i ansiktet på en när nålen passerar 160kmh/ SJÄLVKLART måste man ju toppa bilen..!! Huven sitter kvar, den fladdrar bara lite grann. Men jag kommer ändå investera i en 4.10 utväxling... fast inte förrän nästa år.I år kammar... nästa år utväxling...Vill kapa tid på kvartsmilen utan konstgjord andning. Citera
ZanXoo June 7, 2010 Author Report June 7, 2010 vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet? Citera
mike85 June 7, 2010 Report June 7, 2010 Tar stop vid 240. Tyckte inte de va någon större fara på E4an iaf Citera
RoTe June 7, 2010 Report June 7, 2010 vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?Instämmer, dom är inte gjorda för att köra fort med. Samma med Imprezan vi hade förut, den är inte utväxlad för toppfart. Den är utväxlad för rally. Citera
Corvette June 8, 2010 Report June 8, 2010 vid 200+ börjar jag känna att det räcker.. iaf med mustang.. vet inte hur fort dom kan gå? nån som har specen i huvudet?vid 250 slår fatspärren in om du inte tagit bort den Citera
SakariV8 June 8, 2010 Report June 8, 2010 Varför vill ni sitta o köra i 200+?Finns bilar som är bättre i toppfart och väghållning för att köras fort med.Det är väl snabbaste tid från 0-140km/h som är viktig med Mussen O med 0-100km/h på strax över 5 sekunder så är det inte allt för illa + modifikationer Citera
Alabama Grill June 8, 2010 Report June 8, 2010 Att åka 140km/t med Mustangen känns som 240 i Audin. Med andra ord får man mer fartupplevelse i Mustangen! Det var min grej of the day Citera
Gtttggg June 8, 2010 Report June 8, 2010 Att åka 140km/t med Mustangen känns som 240 i Audin. Med andra ord får man mer fartupplevelse i Mustangen! Det var min grej of the day Kan tänka mig att V8:an låter ljuvligt i den farten. Citera
Daniel Linde June 8, 2010 Report June 8, 2010 250 e bara läskigt första gången/erna. Sen e det som att åka i viken bil som helst Citera
Corvette June 9, 2010 Report June 9, 2010 tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra Citera
uffeg June 9, 2010 Report June 9, 2010 tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra DAGS ATT BORRA I HUVEN ?Och sätta dit huvlås med sprintar ? Citera
Corvette June 9, 2010 Report June 9, 2010 tycker det ser läskigt ut då man passerar 180 km/h för då börjar min huv fladdra DAGS ATT BORRA I HUVEN ?Och sätta dit huvlås med sprintar ?nej fy f..n, de vill man inte ha då får den hellre fladdra Citera
Daniel Linde June 9, 2010 Report June 9, 2010 Det görla inget om den fladdrar. Det ska väl va så annars hade Ford fixat det Flyger den opp i USA så får dom ju stämningar direkt. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.