Jump to content

Problem med oljestickan


JockeH

Recommended Posts

På min 351c passar inte min nyinköpta sticka, hålet i blocket för röret är för stort och det glappar rejält.

Jag knackade ut ett gammalt rör från ett gammalt block och det passar inte heller. Kan inte se att det sitter någon packning eller liknande i det gamla blocket.

Är det någon som har koll på om det ska sitta något mer i blocket än bara oljestickan och tillhörande rörstump som man får med? Hittar ingen info på nätet.

Link to comment
Share on other sites

Jag har grubblat själv om det inte åtminstone ska vara någon tätning kring stick röret.

men tydligen ska de bara vara fast skruvat i fästet.

min sticka är ju lite annars då den ska sitta i en Pantera,men verkar bara som att man svetsat på orginalstickeröret och satt dit ett fäste till som sitter i ena ventilkåpsskruven..

prova att smida ut röret lite så det får bättre passning,och eventuellt någon tätningsmassa runt röret.

Link to comment
Share on other sites

I mina böcker finns röret och stickan med inget annat (objekt 2 och 3) sedan löpnummern 103 0 0 046 torde väl vara något italienskt skit och avse den långastickan liksom röret 103 0 0 047 torde väl också vara det längre röret.

men på sprängskissen är det avbildat korta stickan och röret så där borde en eventuell oring finnas med,men icke..

Så tror du inte att oringen är något som kommit till senare och lagts till i nyare böcker?

Jag har däremot ett service meddelande om att man eventuellt måste korta stickan,men det rör bara stickan inte röret..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...