JockeH Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 På min 351c passar inte min nyinköpta sticka, hålet i blocket för röret är för stort och det glappar rejält. Jag knackade ut ett gammalt rör från ett gammalt block och det passar inte heller. Kan inte se att det sitter någon packning eller liknande i det gamla blocket.Är det någon som har koll på om det ska sitta något mer i blocket än bara oljestickan och tillhörande rörstump som man får med? Hittar ingen info på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 Jag har grubblat själv om det inte åtminstone ska vara någon tätning kring stick röret.men tydligen ska de bara vara fast skruvat i fästet.min sticka är ju lite annars då den ska sitta i en Pantera,men verkar bara som att man svetsat på orginalstickeröret och satt dit ett fäste till som sitter i ena ventilkåpsskruven..prova att smida ut röret lite så det får bättre passning,och eventuellt någon tätningsmassa runt röret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 Sitter en o-ring på röret vid blocket ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Att sätta dit en oring är nog en bra ide,men isåfall det är orginal borde den den ju finnas på sprängskisserna tycker jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted June 24, 2010 Report Share Posted June 24, 2010 Står klart och tydligt att O-ring 87031-S91 skall användas !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo Posted June 24, 2010 Report Share Posted June 24, 2010 I mina böcker finns röret och stickan med inget annat (objekt 2 och 3) sedan löpnummern 103 0 0 046 torde väl vara något italienskt skit och avse den långastickan liksom röret 103 0 0 047 torde väl också vara det längre röret.men på sprängskissen är det avbildat korta stickan och röret så där borde en eventuell oring finnas med,men icke..Så tror du inte att oringen är något som kommit till senare och lagts till i nyare böcker?Jag har däremot ett service meddelande om att man eventuellt måste korta stickan,men det rör bara stickan inte röret.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS Posted June 24, 2010 Report Share Posted June 24, 2010 Jag tror aldrig något ! Naturligtvis vet jag detta !35 års skruvande med cleveland ger viss kunskap.M.V.H Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeH Posted June 24, 2010 Author Report Share Posted June 24, 2010 Jag modifierade mitt rör litegrann och hoppas det håller tätt. Motorn sitter på plats nu, inkörning nästa vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Hellberg Posted September 12, 2011 Report Share Posted September 12, 2011 På mitt gamla block satt en tunn pappers packning, jag har ersatt den med en tunn OringAnders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts