Jump to content

Recommended Posts

Försökt läsa mig till på Bilprovningens site om vad som gäller men jag hittar inget svar tyvärr.

Är det någon som VET hur detta ligger till och gärna har någon text som man kan bli pekad till :)

Fundering:

Har besiktigat.

Har ombesiktigat en gång. Va inte bra.

Ska snart ombesiktiga igen.

Vad händer om jag åker in igen och det ej är godkänt?

Jag vet att nästa besiktning blir en helt ny fullständig besiktning. MEN det jag är schalur på är om det blir körförbud direkt efter ombesiktning nummer 2.

Eller om man "kan" fortsätta köra precis som jag gjort hela sommaren.

Anledning är enkel får jag inte egenom bilen denna gång, så får verkstaden en bra bit bort plocka ur kammarna som sitter i.

Vad för fel är det med kammarna som gör att du har fått ombesiktning igen?

HC värdet blir för högt.

Står allt i tråden 05+ hot rod kammar

Va ju inge bra om det blir körförbud.

Ska iof in hos en polare o mäta innan jag åker till besiktningen. Men av erfarenhet så har värdet vart lite högre hos mr bilprovning.

suck...

Ring bilprovningen och fråga.

1 månad efter besiktning borde vara det som gäller.

Besiktar du igen inom perioden så kan du omöjligen få förkortat tid tycker man. :crazy:

Som sagt ring dom direkt och fråga.

Jo tänkte slå en signal imorgon o se.

Tycker oxå jag borde få min månad på mig iallafall.

Hittat på bilprovningens hemsida,,,

"Vid underkännandet gäller normalt att automatiskt körförbud

inträder efter en månad. För fordon som underkänns för

tredje gången i följd, är dock denna tidsfrist endast en vecka.

Observera att detta gäller oavsett hur lång tid det förfl utit mellan

de underkända besiktningarna!"

/Tommy.

HC värdet blir för högt.

Står allt i tråden 05+ hot rod kammar

Jag fick läsa den tråden vilket det tog lite tid för veta vad det handlade om och nu vet jag vad jag INTE ska göra om jag skulle gå i såna tankar.

HC värdet blir för högt.

Står allt i tråden 05+ hot rod kammar

Jag fick läsa den tråden vilket det tog lite tid för veta vad det handlade om och nu vet jag vad jag INTE ska göra om jag skulle gå i såna tankar.

hehe jo det är några sidor o läsa :)

det e ju jätte mysigt med kammarna. Problemet e att jag blev först o besiktiga.

Det går säkert o hitta en lösning.

Trist att jag blev först dock hehe...

hehe jo det är några sidor o läsa :)

det e ju jätte mysigt med kammarna. Problemet e att jag blev först o besiktiga.

Det går säkert o hitta en lösning.

Trist att jag blev först dock hehe...

Några sidor? Det var ju 22 st sidor att läsa genom. :shock: Sen skulle man kolla youtubelänkar också på köpet. haha När jag hörde bilarna, undrar jag vad snuten och grannar skulle säga om det. :think: Jag hade behövt öronproppar i garaget med sånt motorpaket för min bil låter redan högt nog därinne. ;)

Om airbaglampan lyser, får man nedslag då? :think:

Om airbaglampan lyser så får du ingen anmärkning på det. Har åkt så med min andra bil nu i 3 år och dom säger inget om de. Läste något om de på deras sida också att dom inte kan göra något åt de så borde inte vara några problem.

HC värdet blir för högt.

Står allt i tråden 05+ hot rod kammar

Jag fick läsa den tråden vilket det tog lite tid för veta vad det handlade om och nu vet jag vad jag INTE ska göra om jag skulle gå i såna tankar.

hehe jo det är några sidor o läsa :)

det e ju jätte mysigt med kammarna. Problemet e att jag blev först o besiktiga.

Det går säkert o hitta en lösning.

Trist att jag blev först dock hehe...

Har du besiktat än? Med eller utan E85 ?

Besiktigade bilen igår för första gången. Var lätt nervös över ljudnivån men det var inga problem...

Besiktningsmannens flinade bara och sa att "den låter riktigt vass!"

Dom röda bakljusen kommenterade han inte ens!

Besiktningsstationen i Vinsta.

Jocke

GT 500

Har du besiktat än? Med eller utan E85 ?

Nix inte än, väntar på en korrigerad mapp från Brenspeed via Prytz. Dom ska sänka tändningen med 10grader som jag förstått det.

Hoppas den hinner komma i tid bara, och att det funkar. Man e ju lite försiktig med glädjeropen än tyvärr :(

Hålla tummarna!

Har du besiktat än? Med eller utan E85 ?

Nix inte än, väntar på en korrigerad mapp från Brenspeed via Prytz. Dom ska sänka tändningen med 10grader som jag förstått det.

Hoppas den hinner komma i tid bara, och att det funkar. Man e ju lite försiktig med glädjeropen än tyvärr :(

Hålla tummarna!

Så du vill inte testa med halva volymen E85 ?

Får jag ingen tune som fixar detta kommer jag testa det i vår

Var på bilp förra veckan med en st Roush stage 2 med Ford racing kammar och bamatune i inga problem

Va bra :)

Kommer du ihåg va du fick för värden på avgaserna? Tänkte om dom va låga eller höga.

Hmm knivigt. Vi fårla se vad Micke får för värden nästa vecka. Iof ska han väl tanka i E85 direkt.

Törs man köra på BARA E85 verkligen ?

25-50% kanske jag skulle våga trycka i... men inte 100%

Det beror på om spridarna klarar att ge 30% mer bränsle utan att slå i 100% duty cycle. Troligtvis inte.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...