kallebaah CMC 653 April 20, 2004 Report April 20, 2004 Är det verkligen godkänt med att bara klistra utanpå mätarglaset...?? har tillsammans med min bror lagt en hel! del jobb på å riva dashpad å resten av bilen för å klistra skala på min mach 1 från 69...fast å andra sidan vart de ju grymt bra....=)) Citera
429SCJ-R April 20, 2004 Report April 20, 2004 Till och med årsmodell 70 så behöver inte hastighetsmätaren vara graderad i km/h. Citera
mobcharge April 20, 2004 Report April 20, 2004 Du menar att man inte ens behöver klisterlappar? Citera
429SCJ-R April 20, 2004 Report April 20, 2004 När jag regbesiktigade min 71 cab förra sommaren så hade jag inte ändrat mätaren, besiktningsgubben trodde att det nog var OK, men sedan dubbelkollade han och då måste man ha KM skala efter 70 årsmodell,Sedan tejpade jag med målar tejp utanpå glaset, skrev in med bläckpennaoch fick det hela godkänt, sedan var det bara att riva bort tejpen. Citera
Lefay April 22, 2004 Report April 22, 2004 Hmm undrar bara om det nu är så att man inte ska behöva byta till km/hhur kan det då komma sig att jag fick en 2:a på det på min Mustang ifrån 65 när den skulle reg besiktas?? Citera
jorsei April 22, 2004 Report April 22, 2004 Det är så att milesskalan inte får vara dominerande.Klistrar man små lappar på 50,70,90,110 så går det igenom utan problem,sen kan man ju ta bort det om man vill.Att vissa går igenom beror nog på besiktningsmannens okunnighet. Citera
kallebaah CMC 653 April 23, 2004 Author Report April 23, 2004 hmm...tja...själv så är jag inte säker...har bara "hört" att det tidigare var ok med små klisterlappar, men att så inte längre är fallet. Ska regbesikta på måndag, ska kolla vad han säger Citera
Tybalt cmc1443 April 24, 2004 Report April 24, 2004 Jag regbesiktade min 64 1/2 i onsdags utan problem med en påklistrad km/h gradering som jag beställt av Magnus Karlsson (redaktör på Bilsport Classic). Ser precis ut som den gamla graderingen fast i km/h. Hör med honom om han har någon till din årsmodell... Email: magnus.karlsson@fabas.seMvh Mikael Citera
joel0920 April 25, 2004 Report April 25, 2004 själv tog jag en klister-ettikett avsedd för cd-rom och satte i skrivarenskrev ut lite pluttar och km per tim där jag trodde det skulle varasedan är det bara att klippa till den och klistra på, efter besiktning är det valfritt vad du gör.../jonny Citera
Recommended Posts