Jump to content

Recommended Posts

tjenna!

mina fram lyktor blinkar kan det bero på kylan för den hade inte varit igång på ett tag så det var en riktig kall start.

generaton laddas inte på tomgågng så då skulle jag chansa på det vad tror ni?

tack på förhand

Mvh Mike

Hej

Som Bosse och Lars O skriver så kan inte ljusomkopplaren klara effekten. Hade detta problem på min 68a då jag satte på H4 (volvo insatser )så jag tog signalen och lade på ett vanligt relå sedan var problemet borta. När ljuset slår av så kallnar bimetallsäkringen och då går ljuset på igen. Klart att man undrar varför det blinkar.. :?

Om du sätter på ett relä så gör det snyggt och gömt det gärna så stör det inte.

Hälsn Dan

Jo ett standard jänkeproblem som fortsatt in på 90talet.

jänkarna har lägre effekt på sina lampor,speciellt sealed beam.

brukar börja märkas när man har helljuset på,men när brytaren börjar bli bränd blinkar det även på halvljus..

Första gången jag var med om fenomenet var 77 med min mussa 66,a

Förra hösten hade vi samma strul med dotterns 90,a cherokee..

Att lägga framlysena över relän är en bra ide

På min 67:a Shelby som har 4 lampor vid helljus hände detta blinkade även efter omkopplarbyte och en gång var det nära jag körde på en älg som stod mitt i vägen

mellan Mora och Sollerön och ljuset slocknade några sekunder. Därefter bytte

jag till Mustang 69:ans omkopplare som tar 4 lampor och inga problem efter det på ca 25 år.

Om jag inte minns fel var jag tvungen att flytta det gamla fästet till den nya omkopplaren

och använda superlim.

Som sagt funkar fortfarande.

Mvh Bosse CMC342

Hej! Hade problem med blinkande ljus även instrumentbelysning,kopplade relä på ljusen hjälpte inte.Tittade in i laddningsreläet det var ihoprostat satte dit ett modernt relä funkat sen dess.

Jo men då slocknar ändå inte ljusen,utan varierar bara rejält i styrka!!

När ljusomkopplaren är slut blir det svart!!!..

Vet folk som byggt om ljusomkopplaren så den tål mer spänning,men då måste man offra reostaten till instrumentbelysningen,antingen en yttre reostat eller full instrumentbelyning hela tiden..

varför minns jag inte .. :D

antar at man lödde ihop överspänningsblecket i kontakten,men varför man måste döda reostaten vette sjutton..

vet jag monterade en sådan ändrad kontakt åt en kompis och han hade exprimenterat med 100watts lampor utan problem..

Dragströmbrytaren är överansträngd, byt eller montera

relä så slutar problemet.

Kontakta ovanstående, (Oscarsson) han har lösningen, men han är för blygsam

för att säga det själv. ;)

Mvh.

pools

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...