Jump to content

Premiär för ny Dragracingbana med internationella tävlingar.....


Guest my little pony

Recommended Posts

Guest my little pony

Dax att boka biljetter till premiären vid Tierps första dragtävling som även blir internationell....

Datum för tävlingarena blir 8-12 juni 2011 enligt när jag GOOGLADE på det och fick fram det enligt tidningen

Auto Motor Sport bara de får igång bokningssystemet som ska gå igång i början av detta år.....

Det kommer o bli läktare för 20000 åskådare.....häftigt...

Ni kan även gå in på www.tierparena.com

Självklart så ska man dit o kolla nu när grannen blev Europa mästare 2010 på Santa Pod...på deras fina bil..

Nån mer som ska dit????

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ja det är ju fantastigt.....undra hur långt de kommer med läktare o allt iår???

Jag var in på youtube igår och kollade på ....(sök på tierp arena) så får ni golfreportern Göran Zackrisson berätta om

Tierps Arena....förresten visste ni att Göran Z har en svart musse med röd cab -65...jävligt fin....den stod hos grannen när min musse kom hit...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Ni som finns på Facebook rekommenderar jag att lägga till er på Motorbloggen TV4. Senast idag lades en telefonintervju med Johan Lindberg (Förare av Lindberg Bros Firebird, FIA ProMod European Champion 2010) som sitter i en grävare och jobbar med färdigställandet av området på Tierp Arena.

Link to comment
Share on other sites

På torsdag om tre veckor ska jag åka ut till området för att träffa Emilia som är evenemangsansvarig.

Vår cykelklubb har tidigare år haft en cykeltävling på det gamla flygfältet/gokartbanan och vi ska nu höra oss för i vilken utsträckning vi kan ha liknande arrangemang på den nya arenan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest my little pony

Ja det är ju kul o följa arbetena på och runt banan på hemsidan "tierpsarena" nu gjuter de grunderna för husen...det går undan..

De får ju även tävlingarna i juni som en deltävling av EM serien....vilken höjdare....men hem sidan är inte riktigt klar än men mycket info finns....Vi har mycket o se fram emot iår...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest my little pony

Nu börjar även husen med läktare o växa upp......se på hemsidan.....det går undan....precis som det gör på en dragbana....

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest my little pony

Nu är även biljettförsäljningen igång......imponerande fart på byggnation...se gärna reportage på tv4play.....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej ni som är intresserade skriv under fliken Mälardalen angående Tierp Arena 7 maj....så får jag se hur många som är intresserade att komma dit då så kommer jag med mer info senare,,,,

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Härligt då va det dags!

Bilen tvättad och klar, allt färdigt!

Nu gäller det bara o vakna(eller ska man säga somna) kvar!

// Danne

O. vaken är man kaffet klart, ingen som tvättat min bil inte.

Vi syns där uppe.:wave:

\\Micke

Link to comment
Share on other sites

Det va en riktigt härlig dag som man kommer prata gått om till alla man känner!

Tack Bernt för att du fixade så vi fick komma!!!

Ser framemot EM tävlingarna! Kommer bli skit kul!

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Jag vill med Tacka Bernt. (Litle pony) Du är en super kille som fixade detta. En bästa dag som man sent ska glömma, var det. Och vilket super jobb dom gjort som byggta detta ställe. Och när det blir klart så blir det lätt Europas schyssaste drag strip. Och alla ni som är intresserad av dragracing. Måste bara besöka detta ställe. En ritkigt skit trevlig lördag Tack Bernt en gång till.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla Tierpfan....jag är faktiskt lite blyg för all tacksamhet ni gett mig....men det va ni värda allihopa att få komma till den fantastiska

bana när inte klubben ställde upp på detta....vad gör man inte för "ER" ....alltså mustangägare som är så bra kompisar....

Jag såg min granne lindberg köra på 6.18 innan vi åkte hem...vilken dag vi hade på läktarn...vi såg ut som tomater när vi kom hem...

Idag körde visst andreasson under 6 sek enligt hemsidan....vilken helg det har varit för teamet Tierp arena...

Nej nu måste vi kolla om Tierp Arena går ut med liknande inbjudan till EM tävlingarna om en månad.....då kan jag isåfall fixa detta igen om ni vill....men hjälp gärna till o kolla om nån inbjudan kommer nånstanns.....då vill jag åka upp finaldagen...nån mer????

Tack för mig..denna gång.. Kolla in på deras hemsida....ni kanske är med på nån bild nånstanns.....föresten vilka fina bilder ni själva har satt in här på forumet... en notis bara....det var visst 80 st corvetter, 30 st trans am, 20 hotrods, o vi var hela 13 st mustanger + nån till som hade åkt dit själva....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Jag hade över 300 bilder i kameran när jag kom hem. lägger upp en länk här när de finns till påseende på nätet.

Tack Bernt för att du såg till att det blev av. ( jag hade nog åkt dit i alla fall, men nu blev det ju billigare :) )

Missar tyvärr EM-tävlingarna i juni då jag är bortrest då...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...