Jump to content

Damm


Gtttggg

Recommended Posts

Hur många av oss har inte fått damm på Mustangen efter en dag på bilträffen eller liknande och behöver spola av dammet? Speciellt på svarta bilar syns det direkt. Jag kan rekommendera att införskaffa en sån här. Har en själv och är supernöjd. Bara svepa över bilen med den på par minuter och det ser ut som bilen är nytvättad. :D

http://www.summitracing.com/parts/CCD-62442/

Link to comment
Share on other sites

Jag använder en California Duster till 65 Shelbyn. Renoveringen var klar 1992

och sedan dess har bilen aldrig sett vatten annat än 50% i kylaren.

Dustern är otroligt effektiv. Den är väldigt vanlig här i USA. Kanske en affärside

för någon att importera till Sverige om den inte redan finns där.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Har åkt svart bruksbil i fem år och den var aldrig ren, stod i carport. Sen går man och köper en svart Mustang :rolleyes: som nu står i carporten istället. Pollen och vägdamm direkt, måste nog prova en sån där så man slipper tvätta bilen hela tiden. Blir det verkligen inte repor? Perfekt läge att testa iofs eftersom lacken inte är så där väldigt bra och bilen behöver lackas om vartefter.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Har åkt svart bruksbil i fem år och den var aldrig ren, stod i carport. Sen går man och köper en svart Mustang :rolleyes: som nu står i carporten istället. Pollen och vägdamm direkt, måste nog prova en sån där så man slipper tvätta bilen hela tiden. Blir det verkligen inte repor? Perfekt läge att testa iofs eftersom lacken inte är så där väldigt bra och bilen behöver lackas om vartefter.

Micke

Den blir inte repig i lacken så du kan vara lugn. Allt du behöver göra efter några svep över bilen, är att skaka ur dustern och sen fortsätter du tills bilen är klar. En annan mustang-ägare som har svart färg, lånade min duster för testa eftersom den var dammig och full med pollen. Han trodde inte sina ögon när han fick se resultatet. Det säger allt. :D

Link to comment
Share on other sites

Kul att veta de finns att köpa även i Sverige men det skulle inte skada om nån firma tar in dem och säljer som Bosewallius säger. Tänk vad mycket tid och vatten dessa duster sparar in om bilarna är enbart dammiga och inte smutsiga. Eftersom jag har mörk nyans på min bil, syns dammet även på den direkt.

Link to comment
Share on other sites

hej igen

kompisen tar 300:- för den stora modellen.(han tar hem dom från USA)

eventellt kan jag ta med till emmaboda 21 o 22 maj eller kan jag skicka (tyvärr tillkommer frakt)

Link to comment
Share on other sites

Den blir inte repig i lacken så du kan vara lugn. Allt du behöver göra efter några svep över bilen, är att skaka ur dustern och sen fortsätter du tills bilen är klar. En annan mustang-ägare som har svart färg, lånade min duster för testa eftersom den var dammig och full med pollen. Han trodde inte sina ögon när han fick se resultatet. Det säger allt. :D

Det låter bra, hann inte åka förbi och handla en igår, ska se om jag kan fixa det dag. Bilen kan stå max en dag innan den är rejält dammig så det är ju en perfekt lösning.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Har åkt svart bruksbil i fem år och den var aldrig ren, stod i carport. Sen går man och köper en svart Mustang :rolleyes: som nu står i carporten istället. Pollen och vägdamm direkt, måste nog prova en sån där så man slipper tvätta bilen hela tiden. Blir det verkligen inte repor? Perfekt läge att testa iofs eftersom lacken inte är så där väldigt bra och bilen behöver lackas om vartefter.

Micke

Det blir mer repor när du tvättar bilen, den är kanon.

Link to comment
Share on other sites

Hallo, köpte en sån borste från American Racing i Linköping den är bra. Man ska inte tvätta borsten utan kasta den när den är full av skit.

Mvh Martti cmc539

Fel. Man kan tvätta den med mild tvål när den är för skitig men den funkar bättre ju skitigare den är.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jaha, nu har man testat en car duster ett tag då. Måste säga att den är otroligt bra, skönt att slippa spola/tvätta/torka bilen hela tiden. Några minuter med borsten så är bilen dammfri. Kan bara rekommenderas!

Micke

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...