Jump to content

Försäkring!


Filip_82

Recommended Posts

Hmm undrar om någon kan tipsa mig om et bra försäkringsbolag med en låg premie. Vad jag hittade så var DalarnasFörs..... billigast, de lår på ca 13,000/år :D Alla andra ville ha ca 26,000/år :evil:

Link to comment
Share on other sites

Kolla först och främst med det försäkringsföretaget som Du har din hemförsäkring på. Det blir billigare om man samlar alla försäkringar på ett och samma ställe.

EDIT: Om du är 82:a och själv ska stå för försäkringen så är väl inte 13.000 så dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag Bilsport/mc försäkring och den funkar för mig.

Den e bättre än länsförsäkringar tycker jag.Mindre krav och 500 mil/år i

mer körsträcka.

Läns=500 mil/år

Bilsport=1000 mil/år

Kravet är dock b.l.a ett garage behöver nog inte vara ditt men det måste du uppge,andrabil,märkta rutor,brandsläckare,

dold strömbrytare och minst 10år på nacken måste bilen ha.

Kostnaden är ca 1600:-helår/helförsäkrat och fullvärde.

Billigare kan det nog inte bli.

Alexander

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Salus-Ansvar, nykterhetsbolaget, de har bra premie. Jag kollade inte runt utan tog det direkt. Däremot så har jag några företagsbilar som jag har jämfört premien på och där Salus-A har tagit endast halva premien på.

Hälsningar Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Jag Bilsport/mc försäkring och den funkar för mig.

Den e bättre än länsförsäkringar tycker jag.Mindre krav och 500 mil/år i

mer körsträcka.

Läns=500 mil/år

Bilsport=1000 mil/år

Kravet är dock b.l.a ett garage behöver nog inte vara ditt men det måste du uppge,andrabil,märkta rutor,brandsläckare,

dold strömbrytare och minst 10år på nacken måste bilen ha.

Kostnaden är ca 1600:-helår/helförsäkrat och fullvärde.

Billigare kan det nog inte bli.

Alexander

Om bilen är nyare än 20år så kan man inte längre teckna den försäkringen....

jag betalar 960kr/år för min Volvo 244 i superfint orginalskick...

Brandsläckare+garage+annan bruksbil och dold strömbrytare är kraven jag har på mig...

Men som sagt, nyare bilar ska ha märkta rutor, och så...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har funderat ett tag på om det finns något sätt att försäkra en Mustang från 96 så man kan komma ner lite i försäkring, kör rätt mycket med den sommartid parkerar dock i stort sett alltid så jag har upsyn över bilen annars lämnar jag den bara korta stunder osed i stockholm. Resterand av året är det bara söndagsturer när det är tort och salt fritt. Däremot skulle jag villja slippa problemet att ställa av och på bilen för att kunna motionsköra den vintertid.

Och få lite lägre försäkringspremie hade ju inte heller skadat finns roligare saker att köpa. Har någon kommit på en lösning som inte innebär att alla försäkringar ska flyttas till det bolaget m.m.

Har garage, och vardagsbil. Resten av kraven är ju inte heller svåra som brandsläckare och start spärr att ordna.

Men vilket bolag kan tänkas finnas? Har någon lyckats och har tips?

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jag har Ford Försäkring.

Dom tar 9800:- helår helförsäkrad.

Jag rekommenderar "If", jag betalar 2800/halvår för min 94'a men då har jag dock fler än 4 försäkringar på det bolaget ,full bonus, garage, ingen under 25 kör bilen etc. Det lönar sig ibland att vara lite till åren kommen. De skulle bara veta... Det är lika kul att måla lakritsremmar och plåga V8 vid 37 som det var vid 23. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att Mustangklubben skulle kunna fixa en specialförsäkring till oss medlemmar som även har dem nya bilarna.

Har många vänner som är med i div klubbar, tex corvette klubben, hdcs (harley davidson club sweden) mm o alla dessa har specialförsäkringar till sina medlemmar oavsett årsmodell.

Går inte detta och fixa? Kan dem så kan väl vi?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att Mustangklubben skulle kunna fixa en specialförsäkring till oss medlemmar som även har dem nya bilarna.

Har många vänner som är med i div klubbar, tex corvette klubben, hdcs (harley davidson club sweden) mm o alla dessa har specialförsäkringar till sina medlemmar oavsett årsmodell.

Går inte detta och fixa? Kan dem så kan väl vi?

Håller med föregående talare!!

Link to comment
Share on other sites

Hej! Alla klubben har och försöker få till en försäkring. Vaddå mustangklubben? Det är väl alla vi medlemmar. Om det fanns fler som ville hjälpa till så skulle det bli lättare. Klubben är vi alla medlemmar, så det är bara höra av er och hjälpa till. Då skulle vi kunna göra sådana förhandlingar som krävs.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Alla klubben har och försöker få till en försäkring. Vaddå mustangklubben? Det är väl alla vi medlemmar. Om det fanns fler som ville hjälpa till så skulle det bli lättare. Klubben är vi alla medlemmar, så det är bara höra av er och hjälpa till. Då skulle vi kunna göra sådana förhandlingar som krävs.

Inga problem, vad krävs? Jag hjälper gärna till i denna fråga.

Om vi nu är större än Corvette klubben som det sades på vår sissta träff här i skåne, så borde det väl inte vara så stora problem att få till det? Vi är ju en stor klubb/förening.

Link to comment
Share on other sites

Också intresserad av om jag kan hjälpa till något i den här frågan.

Vet inte riktigt hur? Men vi kanske ska försöka ha ett möte någon dag och prata lite vad man skulle kunna göra och hur, bra eller dålig idé?

Vi kan ju kontrolera intresset här och sen kanske komma överäns om en tid att ses på då alla kan.

Är själv tyvärr en hyggligt uptagen person men är det efter 20.30 tisdag till och med torsdag så kan jag komma på ett möte utan så mycket planering i förväg övriga dagar varierar för mig om jag kan komma loss. Men om ni vill ha ett möte dagtid så kan jag rabbla lite tider jag kan dom närmaste veckorna framåt. Så jag är inte omöjlig på ett möte även dagtid :D

Mvh

MrV8

Ps har IF nu iget ont om dom men känns lite hårt att betala 11300kr om året för en hobby bil som bevakas väll!!! Har alla andra försäkringar där och har deras 20% extra bonus plus full bonus.

Link to comment
Share on other sites

Kul att ni hör av er kolla i Klubb tidningen och ring ordförande så finns det nog en massa att hjälpa till med.Vad gäller försäkringar så har vi skickat och pratat med samma som corvette klubben har men det är bra om det finns någon som ligger på.

Link to comment
Share on other sites

Vissa kvarnar mal sakta. Allt detta arbete sker idellt och vi och dom som sköter sånt här har vanliga jobb, privat liv och familj som måste underhållas.

Sånt här kommer inte i första hand. Det är kanske 20-30 pers som hjälper till och jobbar i klubben, av 1800 medlemmar. Om fler ville hjälpa till med arbetet så skulle det vara lättare och roligare. Så hör av er till ordförande ni som vill och kan hjälpa till

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vet inte hur det gått för er men jag hoppas det löser sig med en medlemsförsäkring.

Vi i TransAm klubben "TACS" Har en bra försäkring tycker jag.

Man måste ha vart medlem i 12mån sen kan man tekna en klubbförsäkring med en del extra regler hos L.F 500mil/år. Jag betalar 1068kr/år för min Pontiac Trans Am 96:a

Mer info på vår hemsida http://www.tacs.nu/

Ni kanske kan få lite tipps av dom som förhandlat fram våran försäkring.

Men ni har ju en stor klubb så det borde inte vara några problem.

Lycka till Mvh Martin

8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...