Jump to content

428 CJ + stora rugen - är bjuden 18000 kr - är det rätt??


Recommended Posts

Skrev i ett allmänt inlägg för några veckor sedan att jag tänkte sälja en 390 motor med tillhörande låda. Det har visat sig att det är en 428 CJ och stora rugen. Några medlemmar har svarat med att bjuda på paketet, dvs jag är bjuden 18000 kr som det står. MEN, hur prissätter man detta?? Jag är inte ute efter sista kronan utan vill att båda skall vara nöjda.

Grejerna är i skapligt originalskick och är nästan komplett. Det saknas startmotor, förgasare och servopump. Kan inte vara mycket körd då den stått nerplockad i mitt garage sedan ca 1980, inga vändkanter, inte borrad, inte slipad (men behöver en putsning), ventiler och hydrauler ser bra ut. Lådan "snurrar lätt".

Vad säger den samlade expertisen?!:confused:

Link to comment
Share on other sites

Till salu: pris högstbjudande. Det brukar ju kosta en slant att göra i ordning en sådan motor seriöst och det vet de flesta. Den som är sugen på en sån motor brukar också vilja betala för det och det svåra är att få tag i motorn.... så du kan nog hugga lite.

Link to comment
Share on other sites

Skrev i ett allmänt inlägg för några veckor sedan att jag tänkte sälja en 390 motor med tillhörande låda. Det har visat sig att det är en 428 CJ och stora rugen. Några medlemmar har svarat med att bjuda på paketet, dvs jag är bjuden 18000 kr som det står. MEN, hur prissätter man detta?? Jag är inte ute efter sista kronan utan vill att båda skall vara nöjda.

Grejerna är i skapligt originalskick och är nästan komplett. Det saknas startmotor, förgasare och servopump. Kan inte vara mycket körd då den stått nerplockad i mitt garage sedan ca 1980, inga vändkanter, inte borrad, inte slipad (men behöver en putsning), ventiler och hydrauler ser bra ut. Lådan "snurrar lätt".

Vad säger den samlade expertisen?!:confused:

Jaha!!!! Hur gick det nu med den här motorn??? Jag är nyfiken på om du föll för budet du fick, eller om du tog ett djupt andetag och funderade om.

Link to comment
Share on other sites

Jaha!!!! Hur gick det nu med den här motorn??? Jag är nyfiken på om du föll för budet du fick, eller om du tog ett djupt andetag och funderade om.

Såld til en lycklig køpare i Sverige ;-)

Link to comment
Share on other sites

Såld til en lycklig køpare i Sverige ;-)

Hoppas den hamnade hos någon som ville ha motorn för egen del så att den inte bara hamnar i någon form av handelsomlopp. Det är ju inte så gott om CJ-motorer till salu så jag hoppas personligen att den hamnat hos någon som sätter den i bilen. Jag missnunar ingen att tjäna pengar och bilar/delar till salu ska kunna diskuteras men jag börjar bli lite trött på snabba cach och sista priset spekulanter. När jag hade en 67FB till salu för någa år sen så möts man av spekulanter som tror att "money talks" i alla situationer. Köparen som fortfarande äger bilen var helt rätt för den bilen trots bilens brister och den har ökat bra i pris. Till rätt köpare behöver man aldrig ha ångest över att man istället skulle ha behållit och pressat ur sista kronan. Funderar på att testa till våren igen med en annan av mina bilar.

Link to comment
Share on other sites

Stora ruggen med ett 67 Vin nummer, hmm. Fanns väl inte på Mustang 67 bara Shelby.

Kan vara värt att kolla. Om numret är 7R02QXXXXXX är det till en 67:a GT500.

Kostar ca $2500 här i USA.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Stora ruggen med ett 67 Vin nummer, hmm. Fanns väl inte på Mustang 67 bara Shelby.

Kan vara värt att kolla. Om numret är 7R02QXXXXXX är det till en 67:a GT500.

Kostar ca $2500 här i USA.

Mvh Bosse CMC342

390 fanns ju også ;-)

Vin # er 7R020146919, men kan mycket vel va 7R02Q146919. Nåt for Saac?

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Hoppsan

Så det är inte slut än, kul. Jag pratade precis med Pelle, köparen, så han skall ta en titt på VIN numret. Om det inte är ett Q utan en nolla eller O? Vad är det då för låda??

Link to comment
Share on other sites

Om det er et dårligt slagit C betyr det at det er den lilla ruggen, men jag tror det er ett dårligt slagit Q ;-)

Om det er en nolla eller ett O så er det felstansad. Har for meg at det her er en Mustang/Shelby låda. Dom enda 67 Mustang/Shelby med stora ruggen er antingen Mustang med 390 og då skulle det stå ett S, og 67 Shelby GT 500 og då ska det stå ett Q.

Kan inte Pelle ta några bilder så får vi se?

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Hade 1967 års 390 stora ruggen med stora input axeln och 31 splines utgångsaxeln?

Om detta stämmer fanns det ingen anledning att GT500 byggd på en 390 GT fick en annan

låda som mina parts document säger dvs 390 lådan deleted och GT500 lådan added.

Jag skall skriva till Dave (SAAC) och fråga om detta chassinummer kommer från en Shelby GT500.

Om det gör det och ägaren till GT500'an är känd kan det vara värt stora pengar för honom/henne.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Fick svar från Dave, och han verifierade att lådan kommer från en 67 Shelby GT500 som finns i USA

och är totalrenoverad. De talar aldrig om Shelbynumret men det är nog under #1000 eftersom min 67:a

har Shelbynummer 1317 och Fordnumret är 7R02Q 175XXX.

Konstigt men detta är den andra Shelby 67 lådan som dykt upp i Sverige där bilen är i USA.

Den första var från en GT350.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Fick svar från Dave, och han verifierade att lådan kommer från en 67 Shelby GT500 som finns i USA

och är totalrenoverad. De talar aldrig om Shelbynumret men det är nog under #1000 eftersom min 67:a

har Shelbynummer 1317 och Fordnumret är 7R02Q 175XXX.

Konstigt men detta är den andra Shelby 67 lådan som dykt upp i Sverige där bilen är i USA.

Den första var från en GT350.

Mvh Bosse CMC342

Coool. Tror vel egaren vil ha tilbaks "sin" låda$$$$$$$$$$$? ;-)

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...