Satisfactíon January 24, 2012 Report Share January 24, 2012 Skrev i ett allmänt inlägg för några veckor sedan att jag tänkte sälja en 390 motor med tillhörande låda. Det har visat sig att det är en 428 CJ och stora rugen. Några medlemmar har svarat med att bjuda på paketet, dvs jag är bjuden 18000 kr som det står. MEN, hur prissätter man detta?? Jag är inte ute efter sista kronan utan vill att båda skall vara nöjda.Grejerna är i skapligt originalskick och är nästan komplett. Det saknas startmotor, förgasare och servopump. Kan inte vara mycket körd då den stått nerplockad i mitt garage sedan ca 1980, inga vändkanter, inte borrad, inte slipad (men behöver en putsning), ventiler och hydrauler ser bra ut. Lådan "snurrar lätt". Vad säger den samlade expertisen?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB January 24, 2012 Report Share January 24, 2012 ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 25, 2012 Report Share January 25, 2012 Vadå ett äkta C-block??Är nog riktigt billigt isåfall.....Inte ens ett tomt block kostar väll det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Larsson January 25, 2012 Report Share January 25, 2012 Du får 25.000 kr av mig direkt om det är ett C-block för allt Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH January 28, 2012 Report Share January 28, 2012 Till salu: pris högstbjudande. Det brukar ju kosta en slant att göra i ordning en sådan motor seriöst och det vet de flesta. Den som är sugen på en sån motor brukar också vilja betala för det och det svåra är att få tag i motorn.... så du kan nog hugga lite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH February 3, 2012 Report Share February 3, 2012 Skrev i ett allmänt inlägg för några veckor sedan att jag tänkte sälja en 390 motor med tillhörande låda. Det har visat sig att det är en 428 CJ och stora rugen. Några medlemmar har svarat med att bjuda på paketet, dvs jag är bjuden 18000 kr som det står. MEN, hur prissätter man detta?? Jag är inte ute efter sista kronan utan vill att båda skall vara nöjda.Grejerna är i skapligt originalskick och är nästan komplett. Det saknas startmotor, förgasare och servopump. Kan inte vara mycket körd då den stått nerplockad i mitt garage sedan ca 1980, inga vändkanter, inte borrad, inte slipad (men behöver en putsning), ventiler och hydrauler ser bra ut. Lådan "snurrar lätt". Vad säger den samlade expertisen?!Jaha!!!! Hur gick det nu med den här motorn??? Jag är nyfiken på om du föll för budet du fick, eller om du tog ett djupt andetag och funderade om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew February 3, 2012 Report Share February 3, 2012 Har grejorna ett instansat vin nummer jagar efter motorn och lådan till min bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 3, 2012 Report Share February 3, 2012 Jaha!!!! Hur gick det nu med den här motorn??? Jag är nyfiken på om du föll för budet du fick, eller om du tog ett djupt andetag och funderade om.Såld til en lycklig køpare i Sverige ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 3, 2012 Report Share February 3, 2012 Har grejorna ett instansat vin nummer jagar efter motorn och lådan till min bilInget hittad på motoren, men jag fikk info om att det finns ett 67 VIN# på lådan.MvhJohnB Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH February 4, 2012 Report Share February 4, 2012 Såld til en lycklig køpare i Sverige ;-)Hoppas den hamnade hos någon som ville ha motorn för egen del så att den inte bara hamnar i någon form av handelsomlopp. Det är ju inte så gott om CJ-motorer till salu så jag hoppas personligen att den hamnat hos någon som sätter den i bilen. Jag missnunar ingen att tjäna pengar och bilar/delar till salu ska kunna diskuteras men jag börjar bli lite trött på snabba cach och sista priset spekulanter. När jag hade en 67FB till salu för någa år sen så möts man av spekulanter som tror att "money talks" i alla situationer. Köparen som fortfarande äger bilen var helt rätt för den bilen trots bilens brister och den har ökat bra i pris. Till rätt köpare behöver man aldrig ha ångest över att man istället skulle ha behållit och pressat ur sista kronan. Funderar på att testa till våren igen med en annan av mina bilar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Larsson February 5, 2012 Report Share February 5, 2012 Har du motorn kvar? Finns stora intressen p.g.a. att själv har jag en rasad 428CJ och är på jakt efter en ny hör av dig på mail om vill tacklarsson-alvhem@telia.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius February 6, 2012 Report Share February 6, 2012 Stora ruggen med ett 67 Vin nummer, hmm. Fanns väl inte på Mustang 67 bara Shelby.Kan vara värt att kolla. Om numret är 7R02QXXXXXX är det till en 67:a GT500.Kostar ca $2500 här i USA.Mvh Bosse CMC342 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 6, 2012 Report Share February 6, 2012 Stora ruggen med ett 67 Vin nummer, hmm. Fanns väl inte på Mustang 67 bara Shelby.Kan vara värt att kolla. Om numret är 7R02QXXXXXX är det till en 67:a GT500.Kostar ca $2500 här i USA.Mvh Bosse CMC342390 fanns ju også ;-)Vin # er 7R020146919, men kan mycket vel va 7R02Q146919. Nåt for Saac?MvhJohnB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satisfactíon February 6, 2012 Author Report Share February 6, 2012 HoppsanSå det är inte slut än, kul. Jag pratade precis med Pelle, köparen, så han skall ta en titt på VIN numret. Om det inte är ett Q utan en nolla eller O? Vad är det då för låda?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 6, 2012 Report Share February 6, 2012 Om det er et dårligt slagit C betyr det at det er den lilla ruggen, men jag tror det er ett dårligt slagit Q ;-)Om det er en nolla eller ett O så er det felstansad. Har for meg at det her er en Mustang/Shelby låda. Dom enda 67 Mustang/Shelby med stora ruggen er antingen Mustang med 390 og då skulle det stå ett S, og 67 Shelby GT 500 og då ska det stå ett Q. Kan inte Pelle ta några bilder så får vi se?MvhJohnB Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse 66 February 6, 2012 Report Share February 6, 2012 Hej Kollar det i morgonMen detta skall sitta i min 69a ej till saluMVH Pelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 6, 2012 Report Share February 6, 2012 Grattis til et mycket bra køp. MvhJohnB Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius February 7, 2012 Report Share February 7, 2012 Hade 1967 års 390 stora ruggen med stora input axeln och 31 splines utgångsaxeln? Om detta stämmer fanns det ingen anledning att GT500 byggd på en 390 GT fick en annanlåda som mina parts document säger dvs 390 lådan deleted och GT500 lådan added.Jag skall skriva till Dave (SAAC) och fråga om detta chassinummer kommer från en Shelby GT500.Om det gör det och ägaren till GT500'an är känd kan det vara värt stora pengar för honom/henne.Mvh Bosse CMC342 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 February 7, 2012 Report Share February 7, 2012 Det tråkiga är att det kan komma fram att delarna kommer från en bil som försvunnit.. så det är väl bättre att man tar och skiter i vilket eller????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius February 7, 2012 Report Share February 7, 2012 Fick svar från Dave, och han verifierade att lådan kommer från en 67 Shelby GT500 som finns i USAoch är totalrenoverad. De talar aldrig om Shelbynumret men det är nog under #1000 eftersom min 67:ahar Shelbynummer 1317 och Fordnumret är 7R02Q 175XXX.Konstigt men detta är den andra Shelby 67 lådan som dykt upp i Sverige där bilen är i USA.Den första var från en GT350.Mvh Bosse CMC342 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 7, 2012 Report Share February 7, 2012 Fick svar från Dave, och han verifierade att lådan kommer från en 67 Shelby GT500 som finns i USAoch är totalrenoverad. De talar aldrig om Shelbynumret men det är nog under #1000 eftersom min 67:ahar Shelbynummer 1317 och Fordnumret är 7R02Q 175XXX.Konstigt men detta är den andra Shelby 67 lådan som dykt upp i Sverige där bilen är i USA.Den första var från en GT350.Mvh Bosse CMC342Coool. Tror vel egaren vil ha tilbaks "sin" låda$$$$$$$$$$$? ;-)MvhJohnB Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse 66 February 8, 2012 Report Share February 8, 2012 Hej Lådan har Tail C60R-7AO40-D Body C5AR 7006-D W2En Rug SHar nog suttit i vanlig musse Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius February 8, 2012 Report Share February 8, 2012 Chassinumret finns bara till en bil så nog kommer den från en Shelby GT500 alltid.Mvh Bosse CMC 342 Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse 66 February 8, 2012 Report Share February 8, 2012 Hej var har du fått chassi nummret i från ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 8, 2012 Report Share February 8, 2012 Från han som hadde den til salu. Vi gissar ju inte ;-)MvhJohnB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu