Satisfactíon Posted January 24, 2012 Report Share Posted January 24, 2012 Skrev i ett allmänt inlägg för några veckor sedan att jag tänkte sälja en 390 motor med tillhörande låda. Det har visat sig att det är en 428 CJ och stora rugen. Några medlemmar har svarat med att bjuda på paketet, dvs jag är bjuden 18000 kr som det står. MEN, hur prissätter man detta?? Jag är inte ute efter sista kronan utan vill att båda skall vara nöjda.Grejerna är i skapligt originalskick och är nästan komplett. Det saknas startmotor, förgasare och servopump. Kan inte vara mycket körd då den stått nerplockad i mitt garage sedan ca 1980, inga vändkanter, inte borrad, inte slipad (men behöver en putsning), ventiler och hydrauler ser bra ut. Lådan "snurrar lätt". Vad säger den samlade expertisen?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted January 24, 2012 Report Share Posted January 24, 2012 ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 Vadå ett äkta C-block??Är nog riktigt billigt isåfall.....Inte ens ett tomt block kostar väll det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Larsson Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 Du får 25.000 kr av mig direkt om det är ett C-block för allt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Till salu: pris högstbjudande. Det brukar ju kosta en slant att göra i ordning en sådan motor seriöst och det vet de flesta. Den som är sugen på en sån motor brukar också vilja betala för det och det svåra är att få tag i motorn.... så du kan nog hugga lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Posted February 3, 2012 Report Share Posted February 3, 2012 Skrev i ett allmänt inlägg för några veckor sedan att jag tänkte sälja en 390 motor med tillhörande låda. Det har visat sig att det är en 428 CJ och stora rugen. Några medlemmar har svarat med att bjuda på paketet, dvs jag är bjuden 18000 kr som det står. MEN, hur prissätter man detta?? Jag är inte ute efter sista kronan utan vill att båda skall vara nöjda.Grejerna är i skapligt originalskick och är nästan komplett. Det saknas startmotor, förgasare och servopump. Kan inte vara mycket körd då den stått nerplockad i mitt garage sedan ca 1980, inga vändkanter, inte borrad, inte slipad (men behöver en putsning), ventiler och hydrauler ser bra ut. Lådan "snurrar lätt". Vad säger den samlade expertisen?!Jaha!!!! Hur gick det nu med den här motorn??? Jag är nyfiken på om du föll för budet du fick, eller om du tog ett djupt andetag och funderade om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted February 3, 2012 Report Share Posted February 3, 2012 Har grejorna ett instansat vin nummer jagar efter motorn och lådan till min bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 3, 2012 Report Share Posted February 3, 2012 Jaha!!!! Hur gick det nu med den här motorn??? Jag är nyfiken på om du föll för budet du fick, eller om du tog ett djupt andetag och funderade om.Såld til en lycklig køpare i Sverige ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 3, 2012 Report Share Posted February 3, 2012 Har grejorna ett instansat vin nummer jagar efter motorn och lådan till min bilInget hittad på motoren, men jag fikk info om att det finns ett 67 VIN# på lådan.MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 Såld til en lycklig køpare i Sverige ;-)Hoppas den hamnade hos någon som ville ha motorn för egen del så att den inte bara hamnar i någon form av handelsomlopp. Det är ju inte så gott om CJ-motorer till salu så jag hoppas personligen att den hamnat hos någon som sätter den i bilen. Jag missnunar ingen att tjäna pengar och bilar/delar till salu ska kunna diskuteras men jag börjar bli lite trött på snabba cach och sista priset spekulanter. När jag hade en 67FB till salu för någa år sen så möts man av spekulanter som tror att "money talks" i alla situationer. Köparen som fortfarande äger bilen var helt rätt för den bilen trots bilens brister och den har ökat bra i pris. Till rätt köpare behöver man aldrig ha ångest över att man istället skulle ha behållit och pressat ur sista kronan. Funderar på att testa till våren igen med en annan av mina bilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Larsson Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Har du motorn kvar? Finns stora intressen p.g.a. att själv har jag en rasad 428CJ och är på jakt efter en ny hör av dig på mail om vill tacklarsson-alvhem@telia.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Stora ruggen med ett 67 Vin nummer, hmm. Fanns väl inte på Mustang 67 bara Shelby.Kan vara värt att kolla. Om numret är 7R02QXXXXXX är det till en 67:a GT500.Kostar ca $2500 här i USA.Mvh Bosse CMC342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Stora ruggen med ett 67 Vin nummer, hmm. Fanns väl inte på Mustang 67 bara Shelby.Kan vara värt att kolla. Om numret är 7R02QXXXXXX är det till en 67:a GT500.Kostar ca $2500 här i USA.Mvh Bosse CMC342390 fanns ju også ;-)Vin # er 7R020146919, men kan mycket vel va 7R02Q146919. Nåt for Saac?MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satisfactíon Posted February 6, 2012 Author Report Share Posted February 6, 2012 HoppsanSå det är inte slut än, kul. Jag pratade precis med Pelle, köparen, så han skall ta en titt på VIN numret. Om det inte är ett Q utan en nolla eller O? Vad är det då för låda?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Om det er et dårligt slagit C betyr det at det er den lilla ruggen, men jag tror det er ett dårligt slagit Q ;-)Om det er en nolla eller ett O så er det felstansad. Har for meg at det her er en Mustang/Shelby låda. Dom enda 67 Mustang/Shelby med stora ruggen er antingen Mustang med 390 og då skulle det stå ett S, og 67 Shelby GT 500 og då ska det stå ett Q. Kan inte Pelle ta några bilder så får vi se?MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse 66 Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Hej Kollar det i morgonMen detta skall sitta i min 69a ej till saluMVH Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Grattis til et mycket bra køp. MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted February 7, 2012 Report Share Posted February 7, 2012 Hade 1967 års 390 stora ruggen med stora input axeln och 31 splines utgångsaxeln? Om detta stämmer fanns det ingen anledning att GT500 byggd på en 390 GT fick en annanlåda som mina parts document säger dvs 390 lådan deleted och GT500 lådan added.Jag skall skriva till Dave (SAAC) och fråga om detta chassinummer kommer från en Shelby GT500.Om det gör det och ägaren till GT500'an är känd kan det vara värt stora pengar för honom/henne.Mvh Bosse CMC342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 Posted February 7, 2012 Report Share Posted February 7, 2012 Det tråkiga är att det kan komma fram att delarna kommer från en bil som försvunnit.. så det är väl bättre att man tar och skiter i vilket eller????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted February 7, 2012 Report Share Posted February 7, 2012 Fick svar från Dave, och han verifierade att lådan kommer från en 67 Shelby GT500 som finns i USAoch är totalrenoverad. De talar aldrig om Shelbynumret men det är nog under #1000 eftersom min 67:ahar Shelbynummer 1317 och Fordnumret är 7R02Q 175XXX.Konstigt men detta är den andra Shelby 67 lådan som dykt upp i Sverige där bilen är i USA.Den första var från en GT350.Mvh Bosse CMC342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 7, 2012 Report Share Posted February 7, 2012 Fick svar från Dave, och han verifierade att lådan kommer från en 67 Shelby GT500 som finns i USAoch är totalrenoverad. De talar aldrig om Shelbynumret men det är nog under #1000 eftersom min 67:ahar Shelbynummer 1317 och Fordnumret är 7R02Q 175XXX.Konstigt men detta är den andra Shelby 67 lådan som dykt upp i Sverige där bilen är i USA.Den första var från en GT350.Mvh Bosse CMC342Coool. Tror vel egaren vil ha tilbaks "sin" låda$$$$$$$$$$$? ;-)MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse 66 Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 Hej Lådan har Tail C60R-7AO40-D Body C5AR 7006-D W2En Rug SHar nog suttit i vanlig musse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 Chassinumret finns bara till en bil så nog kommer den från en Shelby GT500 alltid.Mvh Bosse CMC 342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse 66 Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 Hej var har du fått chassi nummret i från ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 Från han som hadde den til salu. Vi gissar ju inte ;-)MvhJohnB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.