Jump to content

Alla mätare visar fullt


Mus66

Recommended Posts

Hej

Jag har läst på flera gånger tidigare om detta problem. Vad jag hört av många, så är flera utav den nytillverkade 'Voltage Regulator' typen dåliga (dålig kvalitet) och går sönder snabbt igen utan orsak.

Du skriver inte om du bytt den nu eller om du gjorde det förra året. Hursomhelst, så kan den vara kass (igen).

FRÅN mustangmonthly.com:

The instrument voltage regulator, or voltage limiter, regulates instrument power to ground to maintain constant instrument voltage. When it fails, instruments won't work at all or they will peg out at maximum. In either case, replace the voltage limiter.

Slut.

Skriv gärna mer om hur det går.

Mvh CS

Link to comment
Share on other sites

Så bra! Underligt bara hur jordningen släppt när bilen stått stilla under vintern.

Ja, man ständigt förundras hur dessa gamla bilar kan ha ett eget liv.

Nästan så man blir religiös.......:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jag har samma problem med min voltregulator och hittade denna tråd. Vilket följdaktligen tog mig till Conrads hemsid för att köpa denna, till synes, eminenta lilla pryl där. Men jag hittade inte denna :( Någon som har rätt länk eller vet ifall ngn annan säljer liknande justerbara regulator? Det enda jag hittade var ej justerbara och det fanns ingen med ca 5,6V :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så var den på plats. Fungerar klockrent! :) Jag installerade regulatorn med långa kablar så att jag kan justera med allt på plats så det var riktigt skönt att inte behöva gissa sig till hur mycket soppa man har kvar :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...