Jump to content

Janne testar!


JanneJ

Recommended Posts

Den här veckan är det Buttricks maskeringstejp som testas.

Testet går till så att ett lager underlagspapp läggs ut på vardagsrumsgolvet, tejpen ska sedan hålla fast pappret så att det inte glider i sidled. Normal gravitation och jordens dragningskraft gör det största jobbet då pappret bara ska ligga på golvet.

I det första momentet klistrades remsor, ca 10 cm långa på varje kortsida av pappret. Efter bråkdelen av en sekund ( hade inget stoppur tillgängligt men det hade inte spelat någon roll då det ändå inte mäter 1000/delar..) lossnade tejpen.

Testet fortskred genom att mer tejp applicerades, återigen lossnade det på millisekunder.

Testaren blev tveksam och dubbelkollade på förpackningen, jodå, det stod maskeringstejp.

Biltema1.jpg

Efter att ha slagit upp ordet maskeringstejp för att säkerställa att inte testaren missförstått innebörden av ordet drogs följande slutsats:

För att maskeringstejpen ska kunna användas till att få ett papper att ligga ner på golvet hanteras produkten på följande sätt:

Rullen ska LIGGA på det föremål man vill hålla fast!

Biltema2.jpg

;)

Link to comment
Share on other sites

Härligt med tester av kvalitetsprodukter från Feltema! Har faktiskt använd denna tejp på 50mm bredd just när jag ville ha en tejp som var

lätt att få bort. Var dock tvungen att slå av värmefläkten så att tejpen inte blåste av ! ! MERA TESTER ! !

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ny test!

Den här gången testas det som av Biltema marknadsförs som en 2-komponents golvfärg.

Biltema3.jpg

En yta i form av ett garagegolv behövde snyggas till. Testaren råkade befinna sig utanför ett B...varuhus och fick en tillfällig minnesförlust av tidigare inköp varvid en omgång golvfärg inhandlades. Efter hemkomst återfann sig minnet och produkten fick stå i hyllan och vänta.

Ett nytt svep av minnesförlust infann sig varvid hinken öppnades och innehållet penslades ut på golvet.

En första iakttagelse var produktens konsistens, tänk er barndomens spökvatten, ½ vatten och ½ mjölk, där har ni denna 2-komponents golvfärg.

Färgen skulle räcka till 11-16 m² enligt beskrivningen, den räckte till 8 m²... alltså tog den slut innan golvet..

Ok, vad göra? Ner med cabben och upp till byn ( 25º varmt, underbart! ) in i färgaffären och ut igen med en hink Hagmans golvfärg.

Måla måla måla, och vad blev resultatet, jo så här:

Biltema4.jpg

Ingen behöver väl tveka vilken färg som är vilken?

Link to comment
Share on other sites

Det första jag tänkte när jag såg bilden och innan jag hann läsa texten var "Va f-n, lärde han sig inget efter förra gången!?" Fast å andra sidan får du gärna fortsätta testa saker från Bilbuttricks för det är väldigt underhållande att läsa :D

Link to comment
Share on other sites

Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, Jag ska inte handla på B.....a, :oops:

Som försvarstal vill jag bara tillföra att inget på min bil kommer från B.....

Link to comment
Share on other sites

Bra att nån annan testar och visar resultaten så att vi andra inte går på samma nit...

Sen kommer ju den där minnesförlusten farande till oss åxå och vi gör samma misstag...

MEN EFTER DET...har vi lärt oss... att minnesförlusten lätt kommer tillbaka och vi gör samma misstag igen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja kanon tester, de där, men jag är lite av att allt är inte skit på biltema, men tyvärr väldigt mycket av det är ju bara skit och skrot. När du måla golvet kom jag på hur jag lärde mig att inte köpa färg på Rust, köpte en 10liters hink med vit färg för jag skulle måla ett rum och sedan va det lite mera jag skulle måla.

Glad började jag måla över en blommig tapet i sov rummet som jag hade då! I normala fal bör det räcka med 1 till 2 svängar färg! Men jag kan tala om att jag målade upp 10 liter färg på 2 väggar, ur många svängar det blev har jag inget minna av längre, men det blev några sena kvällar i alla fall. Men till saken då färgen va slut kunde jag se blommorna en i genom den vita färgen, inte lika tydligt, men jag såg dom ganska bra! Funderade länge om det inte skulle kunna att gå att dricka denna färgen? det måste ju vara mjölk?

Men efter som att färgen inte räckte åkte jag till en färg handel o inhandlade en burk vit färg som dom sa att man kunde ha på tapeter, o vips efter en sväng på alla 4:a väggarna så va blommorna borta och väggarna va vita! Så rummet hade blivit klart på en kväll med rätt färg. Nu tok det ca en vecka att få det klart.

Så jag kan bara hålla med köp rätt o spar en massa tid, och så klart bekymmer.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lånar tråden lite.

Hade sinnesförvirring, modell allvarlig, så jag ramlade in hos en B- butik då en ”Fönsterskrapa med svamp” var av nöden.

Man kan väl inte misslyckas med en så enkel produkt, tänkte jag...

Oj så fel jag hade.

Svampen suger visserligen upp vatten, men den är alldeles för hård, och avger alldeles för lite vatten då man försöker svabba rutorna.

Om glaset är väldigt smutsigt, som det kan bli på FORD, bör man akta sej från att repa glaset.

Dessutom har skrapan en fruktansvärt dålig balans, med ömmande handleder som följd. Verktyget vrids nästan ur handen på användaren då denne försöker tvätta glasen.

Till råge på allt, släppte materialet i infästet för gummirakan som används för att dra av vattnet från glaset.

Detta gör att inte gummilisten hålls i spåret, utan glider ur av egen vikt.

Varje gång man doppat skrapan i vattenhinken och slår av vattnet, åker listen ur skåran och flyger ca 10-15 meter bort.

Sitter listen mot förmodan kvar tills man lyft verktyget mot glaset, kommer den garanterat att glida ur senast då man svabbar glaset med svampen. Då kanske gummilisten ramlar så att man inte kommer åt den utan att demontera halva maskinen.

Ooo, vilket skräp...

Till sist tröttnade jag på att varje gång jag slagit av vattnet springa 10-15 meter, plocka upp gummilisten, pula tillbaka listen, gå tillbaka till fordonet, svabba, doppa, slå av, tappa gummit osv... så jag” reparerade” verktyget genom att skruva in en liten stoppskruv som hindrar gummilisten från att glida ur sin skåra.

Gör dom ingenting rätt i den butiken?

post-999-144839250032_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lånar tråden lite.

Hade sinnesförvirring, modell allvarlig, så jag ramlade in hos en B- butik då en ”Fönsterskrapa med svamp” var av nöden.

Man kan väl inte misslyckas med en så enkel produkt, tänkte jag...

Oj så fel jag hade.

Svampen suger visserligen upp vatten, men den är alldeles för hård, och avger alldeles för lite vatten då man försöker svabba rutorna.

Om glaset är väldigt smutsigt, som det kan bli på FORD, bör man akta sej från att repa glaset.

Dessutom har skrapan en fruktansvärt dålig balans, med ömmande handleder som följd. Verktyget vrids nästan ur handen på användaren då denne försöker tvätta glasen.

Till råge på allt, släppte materialet i infästet för gummirakan som används för att dra av vattnet från glaset.

Detta gör att inte gummilisten hålls i spåret, utan glider ur av egen vikt.

Varje gång man doppat skrapan i vattenhinken och slår av vattnet, åker listen ur skåran och flyger ca 10-15 meter bort.

Sitter listen mot förmodan kvar tills man lyft verktyget mot glaset, kommer den garanterat att glida ur senast då man svabbar glaset med svampen. Då kanske gummilisten ramlar så att man inte kommer åt den utan att demontera halva maskinen.

Ooo, vilket skräp...

Till sist tröttnade jag på att varje gång jag slagit av vattnet springa 10-15 meter, plocka upp gummilisten, pula tillbaka listen, gå tillbaka till fordonet, svabba, doppa, slå av, tappa gummit osv... så jag” reparerade” verktyget genom att skruva in en liten stoppskruv som hindrar gummilisten från att glida ur sin skåra.

Gör dom ingenting rätt i den butiken?

[ATTACH=CONFIG]23682[/ATTACH]

Men den va billig !!!

Längtar verkligen efter vårart biltema hus som skall byggas till hösten här i Landskrona så man kan handla mer billiga kvalitets produkter!

Link to comment
Share on other sites

Men den va billig !!!

Längtar verkligen efter vårart biltema hus som skall byggas till hösten här i Landskrona så man kan handla mer billiga kvalitets produkter!

Tja, billig o billig. Nu köpte jag en helkass produkt för 39kr som jag måste reparera innan den gick att använda. Snart blir jag väl tvungen att köpa en ny, bättre. Den kostar antagligen 69kr. Då har mina utlägg varit 108kr + tid + reparationsarbete.

Hade jag köpt en bättre för 69kr direkt, hade det kostat mej totalt 69kr.

Är det då billigare att köpa billigt än att köpa dyrt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...