mhdin May 25, 2012 Report May 25, 2012 Ska klämma i en Alu-kylare. har tittat länge på Griffin. Men nu dök ett nytt märke upp. Allstar Performance. Är det någon som hört talas om dom? Citera
Anderzzon May 25, 2012 Report May 25, 2012 Har inte provat Allstar men funderar på dessa, dom finns i örebro och har faktiskt väldigt bra pris på Champion kylare. Kika gärna på http://www.agwprodukter.se/ Ska nog prova en sån kylare, dom är ju ruskigt prisvärda =)Eller är det någon som har några invändningar på Chamion kylare i alu? Citera
mhdin May 25, 2012 Author Report May 25, 2012 Har inte provat Allstar men funderar på dessa, dom finns i örebro och har faktiskt väldigt bra pris på Champion kylare. Kika gärna på http://www.agwprodukter.se/ Ska nog prova en sån kylare, dom är ju ruskigt prisvärda =)Eller är det någon som har några invändningar på Chamion kylare i alu?Den skulle jag nog hoppa över. Halva priset då är det nåt fel eller ren dynga. Citera
stickan ht-68 May 27, 2012 Report May 27, 2012 har själv funderingar på att byta till Al kylare. Vad händer om man olyckligtvis får en skada på en Al kylare, går det att löda ihop skadan som man kan göra med en vanlig orginalkylare. Citera
stefan_borgen June 19, 2012 Report June 19, 2012 har inte själv köpt någon champion al kyl ännu,men jag ska prova ett.mustangs unlimited o npd säljer i allafall champion kyl.Priset kanske har med hur mycket en del större grossister o speedshops i stockholmsorådet m.m tar. mvh stefan Citera
mhdin June 19, 2012 Author Report June 19, 2012 har inte själv köpt någon champion al kyl ännu,men jag ska prova ett.mustangs unlimited o npd säljer i allafall champion kyl.Priset kanske har med hur mycket en del större grossister o speedshops i stockholmsorådet m.m tar. mvh stefanJag gjorde en jämförelse mellan Griffin o. Allstar prismässigt skiljer det bara 50:-, Men Allstar verkade ha en högre kvalite så den blev det. Citera
Per Berglund June 19, 2012 Report June 19, 2012 har själv funderingar på att byta till Al kylare. Vad händer om man olyckligtvis får en skada på en Al kylare, går det att löda ihop skadan som man kan göra med en vanlig orginalkylare.Inga problem löda!....Aluminium är mycket känsligare för skador än original.Ställ dig hellre frågan varför du vill ha aluminium...99% av fallen helt onödigt.Jag tuffar på med 426Hk på en 4-radig originalkylare vilket motorn blir för kall på!Men visst är det snyggt ett par år. Citera
stang351 July 11, 2012 Report July 11, 2012 Kör med en 4-raders Champion som jag köpte via e-bay. Fungerar alldeles utmärkt. Citera
mnilsson July 23, 2012 Report July 23, 2012 Själv satte jag in en Griffin i min 66:a med 5.0HO och är fruktansvärt nöjd. Eftersom det var en generisk modell fick jag göra nya fästen (ställde den på plastklackar som i sin tur står på de sneda förstärkningarna till bromsstagen). Elfläkten fick flytta till framsidan.Efter alla problem med den nya kinatillverkade originalkylen så fattar jag inte varför jag inte gjorde detta tidigare. Men, livet är fullt av prioriteringar...//Mats Citera
Recommended Posts