Ronis June 15, 2012 Report June 15, 2012 Tänkte polera upp lacken på bilen så den gnistrar i solen, men haringen aning om hur man underhåller cabben ? Har den svartatygvarianten(cloth). Vad ska man tvätta med när man tvättarbilen och ska/behöver man behandla med något - typ impregnering ?Hur gör ni ?mvh/ Ronis Citera
Magnus Widell June 17, 2012 Report June 17, 2012 Macguiers har alla medel du behöver till bilen inklusive cab behandling. Citera
Ronis June 17, 2012 Author Report June 17, 2012 Macguiers har alla medel du behöver till bilen inklusive cab behandling.Tack för ditt svar. Har du erfarenhet av Meguiars produkter ? Det finns ju en hel uppsjö när man googlar runt, men jag hittar ingen stans vad Ford rekommenderarför underhåll av cabben. Att det inte är så stor ide att imprignera en vinyltop förstår jag, men hurär det med tyg-topparna ? I alla fall min top består minst av två lager, vilket innebär att det finns"luft" imellan. Läste nån stans att man skulle undvka att göra översta ytan tät, då det var risk förmögel i mellanrummet.Min top är i skapligt skick(möjligen lite flammig på ett ställe på sidan), så egentligen är det kem till"daglig tvätt" och impregnering som är aktuellt. Färgning får vänta några år tror jag...Ni som har tyg-toppar - hur brukar ni göra när ni tvättar och underhåller tyget??mvh/ Ronis Citera
matsberg June 18, 2012 Report June 18, 2012 Hej.Tvålbaserat ttvättmedmel och vatten säger Ford./Mats Citera
Ronis June 18, 2012 Author Report June 18, 2012 Hej.Tvålbaserat ttvättmedmel och vatten säger Ford./MatsSäger dom nåt om inpriegnering? När jag spolar vatten på min treår gamla top, så suger den upp vattnet som en Wettexduk....mvh/ Ronis Citera
Mighty June 26, 2012 Report June 26, 2012 Borde inte vanlig klädimpregnering på sprayflaska funka? Citera
Ronis June 26, 2012 Author Report June 26, 2012 Borde inte vanlig klädimpregnering på sprayflaska funka?Det borde det göra. Finns även bra medel inom båtbranchen, menfrågan är OM den ska impregneras? Hittar inte nån stans att man ska behandla..... Citera
Mighty June 26, 2012 Report June 26, 2012 Det borde det göra. Finns även bra medel inom båtbranchen, menfrågan är OM den ska impregneras? Hittar inte nån stans att man ska behandla.....För att slippa "Wettexduk-effekten" så måsta man nog det. Citera
Ronis June 26, 2012 Author Report June 26, 2012 För att slippa "Wettexduk-effekten" så måsta man nog det.Visst är det så. Läste dock nån stans att man inte skulle det pga massa sakersom nån förståsigpåare skrev. Vote kul om Ford själva hade instruktioner ang cab-vård.Har faktiskt kontaktat Ford USA (och även Ford här i Sverige). Ford USA säger att man KANanvända nån produkt som har Motorcraft nr ZC-13. Problemet är bara att när man Googlarpå detta så verkar det ha utgått, samt att det är nåt för att hålla interiören fräsch....mvh/ Ronis Citera
Magnus Widell July 3, 2012 Report July 3, 2012 Varför inte kolla med Meguiers, de är de enda godkända polerprodukterna på ett antal bilfabriker runt om i världen. De har bl.a. En cab impregnering. Om den håller vad deras övriga produkter gör så lär du inte bli besviken. Har ingen cab själv men har kompisar som använt den och de är i alla fall nöjda.Magnus WidellTrollhättan Citera
Ronis July 4, 2012 Author Report July 4, 2012 Varför inte kolla med Meguiers, de är de enda godkända polerprodukterna på ett antal bilfabriker runt om i världen. De har bl.a. En cab impregnering. Om den håller vad deras övriga produkter gör så lär du inte bli besviken. Har ingen cab själv men har kompisar som använt den och de är i alla fall nöjda.Magnus WidellTrollhättanSka kolla upp deras produkter. Det konstiga är ju att jag inte hittar nån stans där Fordrekommenderar impregnering av cab-tyget. Märkligt...mvh/ Ronis Citera
Enator July 4, 2012 Report July 4, 2012 Här får du lite mer infohttp://www.fordgt500.com/forums/showthread.php?t=13869&highlight=cloth Citera
Curre August 5, 2014 Report August 5, 2014 Hur gick det? Jag är nyfiken på vad som fungerar bra och även om någon använder något med pigment i. Citera
Ronis August 6, 2014 Author Report August 6, 2014 Hur gick det? Jag är nyfiken på vad som fungerar bra och även om någon använder något med pigment i.Hej Curre!Hade "glömt bort" att jag hade en cab:p. Jag har iaf inte lagt på nån impregnering. Det enda jag gör, är att tvättacab-tyget med samma schampo som jag använder till övriga bilen. Däremot såg jag att tyget tenderat att ha blivit liteflammigt på ett par ställen, så lite "pigment" skulle nog inte skada.mvh/ Ronis Citera
Curre August 8, 2014 Report August 8, 2014 Hej alla cab ägareDet skulle vara fint att hitta något som dessutom regndropparna rullar av cabben inte som nu sugs in. Är det någon som har lite tips till mig och kanske några andra? Citera
NackaBosse August 8, 2014 Report August 8, 2014 Det finns ju impregnering i sprayform egentligen avsedd för fritidskläder, men det kanske kan funka. Själv har jag vinylcab så jag har inte samma problem. Citera
Janne H August 10, 2014 Report August 10, 2014 Hej!i våras köpte jag sonax cab impregning, var lite jobbig att applicera men när det var klart så rinner regnet bort som på en välpollerad lack.detta är liknande medel som proffs firmorna använder.efter 2 månader funkar det lika bra.//janne Citera
Recommended Posts