Jump to content

Köpa mustang


Hammar

Recommended Posts

Hej.

Igår var jag iväg och skulle titta på en blocket annons.

Det var en Mustang 66.

Läste om den där då ägare skriver att alla plåtarna var vi gjorda i golvet och där fans bara rost kvar på vänster fram dörr.

Ring och prata med honom och ställer frågor om motor och driv paketet osv.

Tycker väll det låter okej så vi bestämmer oss för att åka och titta på bilen. När vi kommer fram går vi in i en lada och där står Mustangen :).

Det ända som är tråkigt är att HELA bilen är som skorpmjöl. Där var rost överallt. Och de här delarna han påstått att han byttat ut, var vanliga plåt bita som var punktade, inte svetsade punktade !!! Och såg förjävligt ut. Som en 5 åring gått loss.

Varför ljuger man om sådant !!! Idioter tror de man inte kan se det när man kommer och titta på bilen!!!

I vilket fall så undrar jag mer om detta är ett vanligt fenomen, eller det bara är som det alltid är en idiot bland alla andra ??

Nu fortsätter i allafal jacketten efter ett nytt renoverings objekt.

Någon som vet ett, ser ett skriv till mig :)

Tack

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt.......Men man känner igen det!!!

Har du någon länk till denna så inte flera blir besvikna?

Är själv på jakt så man inte behöver åka i onödan :mad:

MVH Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Tittar man på bilar under 50000:- ska man nog inte räkna med att det är bättre.

Köp en färdig bil istället så slipper du mycket skitjobb...

Link to comment
Share on other sites

Håller med CMC-49.

Tittar man på en USA-import så kan man i grova drag ta bort 25' för frakt och avgifter. Sedan vill säkert säljaren ha lite vinst, låt säga 15'. Kvar blir en bil som förmodligen kostade 10' i USA. Kan inte vara annat än skrot..

Du får nog lägga på 100' innan det börjar likna något.

Link to comment
Share on other sites

Den annonsen har jag kollat på och tänkt åka ner o kolla på nu till helgen. Har velat ha ett projekt ett tag nu. Dock inte för stort... har verkligen inte råd med en 1100 000 kronors bil. Utan lägger hellre tid själv och försöker fixa själv. men hur mycket är det att fixa? Fanns det hopp i den? Och ni som kan lite, behöver man vara mästermekaniker för att fixa en mustang? tack för svar //Philip

Link to comment
Share on other sites

Hej

jag har ju varit och tittat på denna bilen och har du inte bara ett par mil ditt så ÅK inte dit och titta på den. Den är inte värd det.

Bilen är en mustang 66, som original har en 6:a. Han pratar om att bilen har en V8 302 nu med en ny låda osv frågan är om den verkligen fungerar osv efter som han som säljer den ljuger. Pratade med honom angående bilen per telefon och fråga då framförallt om rosten. Han sa att ALL rost förutom dörren var åtgärdat. Han menar att när han punktat dit en plåt i golvet som ser ut som fan, då är det åtgärdat. Är detta något som du kan tänkas vilja ha så måste du göra följande.

1 Rost, du måste byta framskärmar h+v, bakskärmar v+h, golv komplett, troligen torpedväggen, rambalkarna är helt borta där bak, byta hjulhus v+h sida, ev huv, dörrarna båda sidorna, rostlaga hålen i taket osv. Sen måste du montera nya motorfästen, annars får du du inte ditt V8:an. Du måste byta drivpaket osv, osv ,osv. Och han går inte ner en krona i priset.

Som sagt kan inte lita på honom och därför inte vara säker på om något är som han säger.

Gör som jag vänta, hitta något annat.

Denna är inte värd tiden eller pengarna,

Om bilen är i så här dåligt skick vem fan köper ny golv mata och nya däck då ????

Om du nu ändå vill ha den få ner den till 15000kr på tele innan du åker dit.

Inget att ha leta vidare om du inte vill kasta alla pengarna i sjön.

Som sagt hoppas jag inte skrämer dig för mycket, tänker bara på dina pengar.

Ämne som sagt gör som du känner.

Med vänlig hälsning, Christoffer

Link to comment
Share on other sites

okej, fan det låter ju verkligen inte alls bra... jag har nämligen varit sugen mycket länge. Och har inte mer än 40-50 tusen att lägga initsialt. men om man nu MÅSTE byta allt det du säger så kommer ju kostnaderna bli enorma (?)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, har du nära åk och titta på den och få en egen uppfattning.

Men ja detta vad var jag såg, kan ha missat något.

men vill inte att du ska köpa något som kostar mycket mycket mer än vad det smakar.

Som sagt åker du ditt pruta innan :)

Såg en annan mustang 66 på blocket, ligger ut för 65 se om du kan få ner den lite. Troligen ett mycket bättre

Hör av dig om hur du gör.

Kan vara kul och höra vad "Stefan " säger

Link to comment
Share on other sites

En bil från usa för 50000:- ink avgifter inköp osv . är bara skrot inget o fundera på... så den för 42000:- är nog ett bra köp för de pengarna han begär.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Har du inte mer pengar så vänta med att köpa en bil. 40-50 blir det sämsta skrotet som finns till salu. Tror du måste upp i det dubbla för att få en bil som är värd att bygga på. Skrothögar är alltid skrothögar. Du kan ju pröva med en önskas köpa annons i någon tidning, typ Nostalgia och se om du får något napp. Chansen finns att något intressant kan dyka upp. Blocket, de rävar som säljer skrothögar där vet nog vad deras bil är värd och väntar på någon `lycksökare`som nappar. Ta inte illa upp men pengar springer lätt iväg när man börjar med det sämsta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Går i köpestankar på en 68 HT och jag blir inte klok på vad som är rimligt i prisnivå. Svensksåld, skivor, styrservo, bromsservo, 289 med Weiand-insug, accel elektronisk tändning, bra drivlina, breddade hjulhus bak ca 1dm och en C4. Bilen är regntät men i behov av ny lack och inredning för att bli fin. Relativt bra stomme. Går bra och växlar fint men har ett gäng med besiktningspunkter att åtgärda. Om man inte är så noga med "looken" så går det att få den besiktigad och körbar busbil relativt enkelt är min gissning.

Link to comment
Share on other sites

Går i köpestankar på en 68 HT och jag blir inte klok på vad som är rimligt i prisnivå. Svensksåld, skivor, styrservo, bromsservo, 289 med Weiand-insug, accel elektronisk tändning, bra drivlina, breddade hjulhus bak ca 1dm och en C4. Bilen är regntät men i behov av ny lack och inredning för att bli fin. Relativt bra stomme. Går bra och växlar fint men har ett gäng med besiktningspunkter att åtgärda. Om man inte är så noga med "looken" så går det att få den besiktigad och körbar busbil relativt enkelt är min gissning.

Utan att ha sett några bilder skulle jag max ge 75' för en bil med din beskrivning, det låter som att det behövs åtskilliga 10'-lappar för att få den presentabel.

Skivor är ett plus, insug och tändning gör inget på priset, breddade hjulhus sänker, lack och inredning sänker rejält.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tackar! Den har GT-huv och heavy duty suspension också... är lite sugen att göra den till en busbil faktiskt... ska bestämma mig i helgen. Men 75´ är rimligt för en HT även om den behöver ny lack och ny inredning?

Link to comment
Share on other sites

Ok, tackar! Den har GT-huv och heavy duty suspension också... är lite sugen att göra den till en busbil faktiskt... ska bestämma mig i helgen. Men 75´ är rimligt för en HT även om den behöver ny lack och ny inredning?

Pruta så mycket du kan, det är höst och hela bilbranchen trögar, lägg ett skambud och se vad som händer.

Busbilsbygge är helrätt, det ger dig lite mer frihet ;)

En enkel vit lack med svart huv, vitt är bra då underarbetet inte syns så tydligt, mattsvart huv talar om att det är bus och folk som tittar på bilen kommer inte att rynka på näsan om allt inte är 100%. På med lite tidstypiska dekaler och ett par ruffiga American racing, sen' är det klart!

Inredning är fjompigt... dit med ett par sköna stolar och rejäla bälten, en båge och en varvräknare mitt i panelen.

Trimma 289:an eller fixa en 302 rullkammare och kläm dit en manuell låda. Avgasrör ut framför ena bakhjulet ( inget dubbelt system, det bara väger en massa extra = inget race! )

Kör hårt!

Janne

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...